2011. október 16., vasárnap

Eelke Kleijn tíz hasznos tippje remixereknek

Eelke Kleijn napjaink egyik legizgalmasabb house producere. A remixversenyeket egy helyre tömörítő Findremix.com oldal a tehetséges hollandot kérte fel arra, hogy tíz pontban sorolja fel szerinte, hogyan is készül egy jó remix. Aki legalább egy-két Kleijn átiratot meghallgatott valaha tudja, hogy emberünk magasan képzett producer, így érdemes megfogadni a tanácsait!

„1. A remix legyen remix!
Használj részleteket az eredeti darabból, úgy hogy az felismerhető legyen! Néhány korai remix munkám teljesen különbözött az eredetitől, hogy nyugodtan tekinthettem volna rájuk, mint saját számok. Manapság csak olyan zenéket remixelek, melyek önmagukban is jók, és én erre még rá akarok tenni egy lapáttal. Még így is előfordulhat, hogy az átiratnak nem sok köze lesz hangzásában a kiindulási alaphoz, de én személy szerint igyekszem megtartani benne az eredeti darab szellemiségét. Ha nem igazán tudsz mit kezdeni azokkal a részekkel, amik a birtokodban vannak, akkor jogosan teheted fel magadnak a kérdést: akkor miért remixeled ezt a muzsikát?

2. Ne remixelj mindent, mindenkitől!
Ez egy újabb általános jó tanács, de manapság igen sok kiadványon futok bele az 1 original 4 remixszel megtoldva felállásba. Azt hiszem jobban járnánk, ha az emberek inkább saját darabokat írnának ehelyett. Mint DJ nem igazán csigáznak fel az ehhez hasonló pakkok, mivel a legtöbb átirat hasonlít egymásra. Gyorsan végigpörgetem vagy csak egyet tartok meg magamnak. Éppen emiatt mint remixer igyekszem távol tartani magam az olyan kiadványoktól, amin sokan működnek közre, s készítenek átiratot.

3. Próbálj eltérni az eredetitől!
Azt mondom, hogy egy remixnek remixként kell hangoznia. Ez nem azt jelenti, hogy legyen egy szimpla másolat. És persze egy dob és a basszus cseré sem számít! Semmi értelme nincs kiadni egy house zenét, aminek house remixei ugyanúgy hangzanak. Itt ez kapcsolódik a második tippemhez. Készíts saját lábán is megálló verzió!

4. Egy jó ötlet hamar megvan!
Hogyha az egyik layer-t pakolod a másikra za általában nem vezet sehová sem. A legjobb ötleteim egyszerűek. Ha izgalomba jössz a dobtól, a bassline-tól és egy-két másik hangtól az általában jó, és ami még fontosabb, van helye a track-nek, hogy tovább tudjon fejlődni.

5. Csak a legjobb részeket használd az original-ból!
Ne érezd úgy, hogy mindent fel kell használnod! Sokszor vagyok úgy, hogy a könyvtárban található húsz fájlból tíz nem igazán működik a zenémben. Nem kell mindet használnod, speciel én azokat részesítem előnyben, amelyek meghatározóak az eredetiben.

6. Használj effekteket!
Szeretek az audió fájlokkal játszadozni, ha kell torzítom, filterezem, felvagdosom. E révén sokszor elég kellemes, és váratlan eredményt tudok elérni. A legjellemzőbb audió részeket próbálom viszonylag tisztán megtartani, hogy felismerhetőek maradjanak. Ez főleg annál a tíz részletnél tud inspiráló eszköz tud lenni, amiket nem igazán csípsz!

7. Egyszerre csak néhány órát dolgozz!
Nem biztos, hogy mindenkire igaz, de én néhány óra munka után tartok egy rövid pihenőt, aztán rögtön, illetve másnap meghallgatom mit is csináltam. Sokszor jártam úgy remixeknél, hogy miután másnap meghallgattam az előző napi ügyeskedésem már tudtam, hogy mit csináltam rosszul, vagy hogy mi hiányzik még.

8. A remixeid különbözzenek egymástól!
Amikor van egy sikeres lemezed, az emberek kérik, hogy a remixed is az ott bemutatott hangzásodra hajazzon. Ez persze rendben van, de csak egy-két remix esetében. A remixeidet próbáld meg variálni, mivel a közönség elunja magát, ha ugyanazt a sablont hallja sokadjára!

9. Akkor dolgozz, ha rá vagy hangolva!
Mint profi producer, korábban reggelente mindig a studióban kezdtem. Aztán később rájöttem, hogy ilyen korán nem lehet jó elektronikus tánczenét készíteni. A késő délután és az este már ideálisabb erre a feladatra, mivel addigra parti hangulatba kerülök. Ez persze lehet sokakra nem igaz, de nekem sokat segített!

10. A legfontosabb: légy boldog a remixeddel!
Csak azért ne adj ki bármit is a kezeid közül, mert remixelned kell és azt be kell fejezni! Igen vannak határidők és igéretek, de a végén elégedettnek kell lenned az eredménnyel, ha nem vagy az, kezd előről! A legjobb remixeim először béna próbálkozásokként indultak, amiket nem igazán csíptem. Néha az újrakezdés révén jutsz el a legjobb eredményig!”

Forrás: Findremix.com, 2011. augusztus 17.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...