2011. október 5., szerda

Madamz aka Luv Velo: "amennyit beleraksz a zenélésbe, annyi vagy!"

A Dangerbox Recordings magyarországi helytartója címet lassan oda lehetne ítélni a szegedi Pásztor Ádámnak, aki mostanság Luv Velo néven vágja, gyúrja, harmonizálja éppen az említett label vaskos katalógusát egy speciális projekt részeként. Az alábbi interjúban nemcsak erről, hanem más produkcióiról is beszélt. Sőt azt is megtudhatjuk, hogy miként érez a trance mellett a pop és a dubstep iránt.

DZ: Akik ismernek, tudják kreatív vagy a névválasztásban. Többed magaddal vitt alteregóid - Filterfellaz, Citylights, Fantastic Four – mellett szólóban Popkatzen, Madamz, újabban pedig Luv Velo néven tevékenykedsz. Útóbbit használod mostanában, mi történt Madamz-zal?
LV: A Madamz név túlon-túl a 2007-2008-as évet prezentálta hangzásban. Elkészült a Dance Nation mash up-om (Great Marina), ami már egy teljesen más szintet, gondolkodásmódot hozott be így lényegében, ott éreztem azt, hogy váltanom kell ezzel kapcsolatban. A Luv Velo egy mozaik szó, igazából értelmetlen, mert a Velo a franciában biciklit jelent, a Luv meg azt, hogy csíplek, bírlak. Ami a lényeg, hogy jó kimondani, vagányul hangzik. A Popkatzen nevet csak egyszer, a fülbajos mixemhez használtam, a Filterfellaz pedig egy kicsit szünetelni fog. Mindenki abban vérzik el, hogy 50 féle dolgot csinál egyszerre, én nem akarok ebbe a csapdába beleesni, meg nem is érzem azt, hogy lenne hozzá erőm.

DZ: A Citylights projekted üstökösként robbant be a köztudatba, az elmúlt időszakban azonban nem sokat hallani róla. Várható a folytatás?
LV: A Citylights jelenleg átalakítás alatt van, de ami biztos, hogy a befogadhatóbb, populárisabb vonalat szeretnénk vinni majd vele.

DZ: A legfrissebb produkciód Fantastic Four álnéven jelent meg öcséddel Roby K-val közösen, hazai producerek – North State, Flashtech – remixeinek társaságában. A Perfect day keletkezésének körülményeiről mesélj egy kicsit, illetve várható-e, hogy a vokálos vonalon mentek majd tovább a jövőben?
LV: Az én és a Robi véleménye szerint is a Tamás és a Norbi is nagyon jó producer és kíváncsiak voltunk, hogy a kreálmányunkból mit tudnak kihozni. Abban, hogy ők is rajta vannak a maxin semmilyen protekció nem volt. A Dangerbox dolgozik egy tervezettel, vannak artist-jaik, remixereik, akiket foglalkoztatniuk kell. Ez esetben is körbeküldték az anyagot házon belül, s az ők kettejük remixére esett a választásuk. Nagyon büszke vagyok a srácokra, hogy összerántottak egy ilyen frankó release-t. A Kyau, Albert páros miután megjelent a Perfect day egyből tolta, bekerült az egyik promo mixükbe is az eredeti verzió. A Fantastic Four-ral a jövőbeli tervünk, hogy főleg vokálos, progressive, nem szokványos dolgokat jelentessünk meg.

DZ: Közelmúltban robbant a hírbomba: hivatalosan megjelenő mash up mix cd-t készítesz külföldi felkérésre. Milyen alapanyagból, melyik kiadónak dolgozol illetve mikorra várható a megjelenés?
LV: Elkészült egy koncepció, de azt egy az egyben kidobtam, mert sem helytálló, sem időtálló nem volt, el lett kapkodva. Megkaptam a Dangerbox kiadónak az egész katalógusát és nagyon felületes voltam első alkalommal. Nem engedhetem meg magamnak, hogy összecsapjak egy ilyen kaliberű munkát, hiszen ez cd-n is meg fog jelenni. Mielőtt bárki párhuzamot vonna ez a CD nem az én ötletem volt, erre felkértek az eddigi munkáim alapján, senkit nem szeretnék leutánozni semmiben. Csak Dangerbox-os cuccok lesznek benne, a kiadót népszerűsítenénk ezzel a kiadvánnyal. A feladat azért sem egyszerű, mivel 80 release-ről beszélünk, amit nem csak meghallgatni kell, hanem ismerni, hogy tudjam milyen részeit használjam. Nagyon sokszor megkaptam azt, hogy ott a Mixed In Key és daráljam le rajta az alapanyagot. Én inkább a fülemre és magamra hagyatkozok, sem mint szoftverekre ilyen téren.

DZ: Dangerbox-osokkal hogyan kerültél kapcsolatba? Azért elég gyümölcsöző a ti közös munkátok. Nem egyszer volt kinn mixed már az oldalukon.
LV: Totálisan véletlenül. Abszolút, de befogadóak voltak, olyanok, mint egy család. Úgy is kezelik az embereket, mint a családtagokat. Nagyon sokat segítettek megérteni is a dolgokat, illetve felnőni ehhez. Most lesz majd náluk hamarosan egy guest mixem igazi csemegékkel telitűzdelve. A track-eket természetesen rommá editálom, mivel mindig a nem megszokottat keresem.

DZ: Kelemen Kabátban Nyári dallamának remixelése és Melon Facebook dalából készített átiratod publikálása után kaptál hideget-meleget, mert ismert, pop-os hangzású dolgokhoz nyúltál hozzá. A kihívás miatt láttál neki az átstrukturáláshoz vagy ha alaphangon is, de kötődsz a lazább hangzásvilághoz, amit az említett előadók képviselnek?
LV: A popos dolgokra Melon 'Ébressz fel' Citylights remixe kapcsán figyeltem fel jobban. Ő régebb óta benne van a szakmában, mint szóló előadó viszont csak most robbant be a Viva TV rotációjába. A közös munka óta kölcsönösen segítjük egymást. Az eredeti Kelemen Kabátban dal a szívem csücske, nagyon sokáig benne volt a fülemben és miért ne alapon megpróbáltam egy saját verziót kreálni belőle. Nem szántam neki komolyabb utóéletet, csak a saját és a közönség szórakoztatására készítettem.

DZ: A minap beszéltük, hogy mindketten belefáradtunk már a mostanság futó trance hangzásba. Ekkor mondtad, hogy a dubstep mostanában jobban fellelkesít. Hogy is van ez?
LV: A határokat feszegetni kell. A dubstep - hála ennek a Skrillex srácnak - nagyon működik itthon, ez lett gyakorlatilag az új rock zene. Nagyon tervezni nem tervezek vele, nem érzem magaménak ezt az egészet, de egy mókának jó. A trance-szel kapcsolatban köztudott, hogy az uplifting válfaja lényegében kihaló félben van a sokszor el és felhasznált, sablonok miatt. Minden változik, a trance most ment át egy nagy változáson, mára már sok mindent körül ölel ez a kifejezés.

DZ: Köztudott, hogy munkamániás vagy. Hogy néz ki egy átlagos nap Ádámland-en? Vagy nincs átlagos nap, minden nap a rendezett káosz jegyében telik?
LV: Tulajdonképpen úgy, ahogy mondod. Egy nap 24 órából áll, abból 20-at vagyok ébren, ebből 18 az, ami aktív. Zenével kelek és fekszem, örülök, hogy eljutottam már erre a szintre, hogy ezt megtehetem.

DZ: Korábban éveken keresztül dolgoztál Angliában? Mit tudtál hasznosítani abból, hogy egy teljesen más szemléletű országban élted a mindennapjaidat?
LV: Ki szerettem volna magam próbálni egy más kultúrában, nyelvi környezetbe. Anglia ilyen téren ideális célpont volt, mivel egy nagy nyelvi és kulturális olvasztótégellyé nőtte ki magát. Sok féle emberrel találkoztam és beszélgettem. Én megéltem ezeket a pillanatokat és abszolút beívódtak, ezt utána át tudtam alakítani energiává és fel tudtam használni.

DZ: Ha jól tudom jelenleg a zene már nemcsak a hobbid, hanem a munkád is. Mennyire lehet erre a bizonytalan ágazatra építeni?
LV: Egyénfüggő, hogy ki mennyi időt fektet bele az egészbe. Amennyit beleraksz, annyi vagy. Ez mindenre érvényes. Nem járok Porsche-val, nem is vagyok olyan szinten, de törekszem arra, hogy minél jobb legyek.

DZ: A DeepZone face csoportjába linkeltél egy finom mixet, ami az általad régebben preferált, progresszívebb vonalat képviselte. Említetted, hogy ez a régi Ádi, s lehet, hogy az energikus mai Ádival fúzionál a két sound a jövőben.
LV: Az egy önismereti teszt volt. Kicsit vissza akartam térni a gyökereimhez – hiszen a progressive vonalon nőttem fel - , de úgy, hogy a mai technikával előállított zenékkel vegyítem az említett hangzást. Szerintem életképes a dolog.

DZ: Dj-ként mintha eltűntél volna a hazai palettáról. Nem jön felkérés, vagy inkább a produceri oldalra koncentrálsz?
LV: Egyrészt nincsenek itthon normális szervezők, akik minőségében össze tudnának rántani egy ilyen bulit, másrészt nem nagyon van igény erre. A piac is rendkívül telített. Most már mindenki dj, akinek számítógépe, laptopja van, holott nem.

LUV VELO SOUNDCLOUD PROFIL
MIXCLOUD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...