2011. május 24., kedd

Így készült II.: Bedrock - Heaven Scent (Flashtech Prog Mix)

Az így készült rovatunk második cikkében egy igencsak szép közönség és szakmai sikert begyűjtő remix alkotási folyamatát követjük végig. Az értelmi szerző Fodor 'Flashtech' Tomi, aki gondolt egyet és készített egy saját verziót a Bedrock duó (aka John Digweed, Nick Muir) 1999-es 'Heaven Scent'-jéből (amit a Trend című film meghatározó darabjaként ismerhetünk). "Ez tulajdonképpen egy bootleg, nem is igazán remix, mivel semmilyen külső segítséget (remix pack, sávok, midik) nem kaptam az elkészítéséhez. A 'Heaven Scent' egy olyan zene, ami a maga korában úgy gondolom, hogy kiemelkedően fejlett hangzással rendelkezett, talán a mai zenék közt is megállná a helyét a bulikban, de azért volt benne egy régies sound, többek között ez volt az oka amiért "felújítottam". Véleményem szerint ez volt az első progressive trance stílusú zene. Azért ezt a művemet választottam bemutatásra, mert elég jó visszajelzéseket kaptam róla, többen mondták hogy nagyon jól sikerült és szeretnék tudni hogy hogyan is készült. Hol is kezdjem? Először is beszereztem az eredeti verziót teljes hosszában. A remix elkészítéséhez 'FL Studio 9'-et használtam. Vst-k közül a Toxic-ot kedvelem a legjobban, szinte bármilyen hangot ki lehet belőle hozni basszustól kezdve egészen a pad-okig...mindent, ha igazán ért hozzá az ember. A zenéből sávokat vágtam, illetve amit nem tudtam tisztán kivágni azt megpróbáltam a lehető legjobban leutánozni: például a mellékelt Youtube-os videóban az 1:06-kor kezdődő lead-et, amit a mellékelt, a projektről kimentett ábra is mutat. A basszus: Ez a remixemben, ha jobban meghallgatjuk majdnem ugyanolyan mint az eredetiben. Ez azért van mert egyszerűen kivágtam az eredeti zenéből (lásd a képen a pirosra színezett részt) ott ahol nem volt közben semmi más, kicsit megszűrtem és újraírtam vele ugyanazt a ritmust. Ez még elég instabil volt ezért tettem alá egy sub-ot és egy mellékbasszust is. A refrén: A dallamot, ami refrénben szólal fel, sajnos nem tudtam tökéletesen lemásolni, bár le tudtam midizni, de nem tudtam ugyanolyan hangot kikeverni csak hasonlót. Így kénytelen voltam ezt is kivágni. Szerencsére össze tudtam úgy vágogatni, hogy semmilyen más hang nem szólalt meg közben. A remixhez a következő fájlokat használtam fel Vengeance Essentials pack-okból: (A fájl neve tartalmazza azt hogy melyik pack-ban, melyik mappában fordul elő az adott fájl). VEH3 Kicks 003.wav, VMH1 Claps & Snares 030.wav, VMH1 Claps & Snares 002.wav,, VEH2 Snares - 046.wav, VEH3 Percussion 074.wav, VEH3 Percussion 018.wav, VEH1 Closed Hihat - 10.wav, VMH1 Minimal Perc 378.wav, VMH1 Minimal Perc 025.wav, VMH1 Closed Hats 020.wav, VEC3 Cymbals HH Open 009.wav, VEC3 Cymbals HH Closed 20.wav, VEC3 Claps 035.wav, VMH1 Crash 01.wav, VMH1 FX Sounds 096.wav, VEH2 Ride - 04.wav, VMH1 FX Sounds 014.wav, VFX1 Downlifter 049.wav, VEH3 FX 004.wav, VEE Synth Sound 082.wav. Tulajdonképpen nem volt nehéz dolgom, mivel ez egy nagyszerű szám és a maga módján viszonylag egyszerű felépítésű track, én csak modernebbé tettem egy kicsit. Ezzel a zenével értem el az eddigi legnagyobb sikeremet, hiszen olyan DJ-k játszották, mint Myon & Shane 54, Cosmic Gate, Poleposition, Inpieces, Shelb és még említhetnék pár példát. Több ezren nézték meg a Youtube videót, a Soundcloud-on elérte a maximum száz letöltést és minden nap örömmel látom hogy a zippyshare-n a legutóbbi letöltés sem régebbi mint egy-két nap, szóval majdnem minden nap letölti valaki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése