2020. október 17., szombat

Troll Dj podcast: Dan Von Schulz vall őszintén karrierjéről

Pont a minap bukkantam rá az sg.hu house, techno klasszikusok fóruma révén egy podcast (manapság már vlog-gá avanzsált) sorozatra, ahol olyan régi nagyok jutnak szóhoz és mesélnek érdekes, tanulságos, sztorikat, mint Dj Junior, Dan Von Schulz, Palotai, Jutasi, Kühl, Newl.
A kérdező Dj Miller és antalimi szintén dj múlttal a hátuk mögött nagyon jó kérdéseket tesznek fel riportalanyaiknak. A teljes Troll dj podcast életmű 69 epizódot ölel fel, így még nem sikerült a teljes felhozatalt kiveséznem, de vélhetően a széria legjobb részén - a 045-ösön - már túl vagyok, ahol Dan Von Schulz ültet fel mindenkit az érzelmi hullámvasútra.
Zsolt mesél a kezdetekről, hogy eleven, örökmozgó gyerek volt és végül a balettintézetben kötött ki, ahol egy idő után már nem is a tánc, hanem a zene és a diszkózás kötötte le a figyelmét. A '80-as évek közepén, még tinédzserként a Fortuna diszkóban Bakai Mátyás mellett pallérozódott, aki szó szerint a mélyvízbe dobta, hogy játsszon addig, amíg ő nincs a pultban ('Bakelit' címmel a tv-ben is volt műsoruk). A vele közös '89-es ibizai, a Pacha-ban tett látogatásuk után kezdett el house darabokat vásárolni és játszani. Eleinte csak fél 3 után csempészett be pár számos house blokkot a szettjébe, majd idővel szép kis rajongótábort gyűjtött maga köré - immár fő műsoridőben is - újfajta hangzású lemezeivel. Schulz nevéhez köthető 1992-ben az első kiadott hazai house track is, 'Ozone' címmel (a Dr. Beat-es Sziko borítótervével és Garam Péter produceri segítségével), amiben felbukkan Zsolt akkori barátnőjének effektezett hangja is. Bár úgy tartja ma már talán egyszerűnek tűnhet ez a szám, viszont akkoriban elég előremutató volt, sőt még a MIDEM különdíját is elnyerték vele. Schulz rádiós vonalon is pionírnak számított, hiszen a Juventus Rádióban 'House Jam Floor' néven tematikus műsort vezetett, ahol a londoni DJ Mag toplistájából szemezgetett és játszott darabokat.
Az első magyar DMC versenyt megnyerte Tommyboy-jal közösen. Mint elhangzik, sok vád érte, hogy a rendezvény szervezőjét Schneider Attilát (Record Express kiadó vezetője) jól ismerte,í gy az eredmény sem csak a produkciójuknak szólt, de Zsolt elmondta hogy a zsűriben helyet foglaló kétszeres DMC győztes David Fascher-nak nagyon tetszettek a bemutatott vizuál trükkök (oldalra dőltve indított lemezjátszó, acetonos égő vatta a lemez közepén, szöggel bekarcolt, ütemet játszó cd) és a teljes performance-t rendkívül szórakoztatónak nevezte, ez billentette feléjük a mérleget, még ha a zenei oldala nem is volt hibátlan.
Elsőként kezdett jungle-t játszani itthon a londoni DMC világbajnokságon tett látogatása után (Tommyboy és Andrew J volt még a magyar csapat tagja), amit akkor még tanácstalanul fogadott az itthoni közönség (a Total Dance fesztiválon előadta a BS-ben 12 ezer ember előtt a 'Jungle Café' című zenéjét, ami szó szerint sokkolta a hallgatóságot).
2003-ban jött egy nagy mélypont az életében, amikor több vonalon is összecsaptak feje felett a hullámok.
Egészség: egy elrontott perforált vakbélműtét kapcsán komplikációk léptek fel nála és emiatt többször is meg kellett műteni. Hat hónapig sztómazsákkal az oldalán járt fellépésekre.
Magánélet: Párjával, gyermeke anyjával ekkoriban szakítottak, a nő magával vitte ötéves kislányukat.
Vállalkozások: Korábbi üzleti próbálkozásai  - The Club / Shakal klub menedzselése, House Olimpia, Scatman John első magyarországi fellépésének megszervezése - apránként befuccsoltak, anyagilag lenullázták.
Ezek tükrében tudatosan építette le magát. Saját magát bűntette úgy, hogy nem vállalt el munkákat, olyan nagy összegeket mondott fellépti díjként, hogy ne hívják el zenélni. 2009-ben érezte azt, hogy mégis van még benne annyi lendület, hogy újra a lemezjátszók mögé álljon, de már nagyon megválogatta a helyeket ahová elment játszani. A közönség szeretete, és a pályatársak, barátok lendítették át a holtponton.
A teljes podcast az alábbi lejátszóban hallgatható meg.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése