![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEifJKPWdZbGa3pkAA7ZTU0Pn-zEqnlL7Yt5-f8iMHgpHOJ8xQGEkWhyphenhyphengpnTzDWyk4Csh-9Zh5dv2o5pziLt54LqpCu3TlBBRQ9dBPYsyoZPCwh8J6QrPTNc0F6vQZ9Zy0eO31iQPuqEe24/s200/lsg-hidden+sun.jpg)
Bocsássátok meg nekem, de nagyon rá vagyok csavarodva Oliver Lieb munkásságára. Az L.S.G. alterego különösen közel áll hozzám, mivel ügyesen ötvöződik ezekben a zenékben a trance, a techno, break és némi progressive hatás. A 'Hidden sun of Venus' nem mai darab, ez érződik is a 140 BPM fölötti tempón. A húzós kezdés már előre világítja, hogy nem a könnyed hátradőlésé lesz a főszerep. A groove valósággal sodor, majd egy ismétlődő basszusgitár minta is rátesz egy lapáttal a közelgő eufóriára. Azonban a nyers techno-ból egy varázsütésre a dallam beúsztatásával trance hangulat kerekedik, ami kitart a darab végéig. A melódia annyira komplex, hogy meg se próbálkoznék a lekottázásával. Igazi undergound hímnusz a '90 évek végéről, ami egyedi és utánozhatatlan.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEikHUKNjJDZc-iwQEgYbzChPbZAj87ch41Qv_Uevg7xDKpSjOb4Twxur2TgCChZacn-gPl1TGi82x2xBs7WA3kbn_9X04zekqDWjHg0KPChxdETNJt3UhREf4nG8SAEgOobhdyHAss7TyQ/s200/armincyber.jpg)
Lehet sokakat (főleg, akik 2005 után szerettek bele a trance-be) sokkolok eme lemezzel. Armin bizony nem mindig 'A State Of Trance'-n törte a buksiját, hanem zsenge fiatalságának idején a korszak menő stílusában azaz funky és pumpin' house (Problem Boy, Gimmick) vonalon is nyomult. Mellette azért már a modernkori trance alapjait is megalapozta a 'Communication'-nel és a 'Blue fear'-rel. Az 1999-es 'Lost soul society' EP-je talán nem tudhat magának akkora ismertséget és eladási mutatókat, mint az előbb említett két darab, de kétségtelenül hangzásában messze felülmúlta a kortársak műveit. Erről is a nagy kedvencem a 'Virgo', melynek szikár ütemei kezdik meg a menetelést, majd igazi bolygóközi atmoszféra lesz úrrá rajtunk. Minden hang, minden effekt a lebegésünket segíti. A minimalista, sejtelmes dallamok észrevétlenül költöznek be a hallójáratainkba. Ha a 'Hidden sun of Venus'-ra azt írtam, hogy egyedi, azt most itt is el kell sütnöm.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjC5JHEe15VKi2wSYh_CPZ2ZYNW4QiTF312QhuzZrp_V0wmaGhXmDNQb-O5eCGo7DxrSc8DRWrsioImGTxOgVtXgM6JwIPwcY9HgSkcxqDCK9yh2R-9gmXMhObfjYRa9TMyW8VRa4hNruo/s200/david+alvarado-klugh.jpg)
A helyszín Amerika, Los Angeles. A west coast house hangzás innovátora David Alvarado egyik gyöngyszeme a 'Klugh' 1999-ben deep house körökben óriási sikert arat. A puha dobokra kongaszóló rétegződik, majd egyre mélyebbre szállunk. A lassú kibontakozás csak előnyére van a darabnak, hiszen kiélezett érzékeinkkel minden egyes új hang felbukkanását várjuk. A kiállásban egy csilineglő hang fut oda vissza, garantált az audioorgazmus. Amúgy vicces, mert ezt a zenét Carl Cox révén fedeztem fel ('Muzik 5th Birthday mix'), aki pont arról volt híres ebben az időszakban, hogy a techno vidámabb fajtáját nyomatta ezerrel. Ezzel szemben az említett szülinapi mixre felkerült ez a deep darab, ami minimalizmusa ellenére is több ötletet hoz, mint egyes mai zenék.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhuaK1cY9dz8QSJHBVQ7IJ4JF-TQKpJU7ktFytzBuBvUCoXSVy917zl7t-MhzpTsfLl347OWn96MyFByttj5aFBrcZ9ayIZxeyRzDVWdnCGEWXhmNTkaUyg2_5GiaR4OuJdl1oH94yYoCA/s200/astralpilot.jpg)
Stevie B-Zet és Sven Vath közös project-je az Astral Pilot. Egyik legepikusabb számuk az 'Electro acupuncture', amit jómagam egy '95-ös Mayday duplán spéciztem ki magamnak. Mint kiderült itt nem is az original, hanem a brutálisan psycho-s hatású Rabbit In The Moon remix csendült fel. Ez úgy nyit, mintha egy temetőben a szellemek őrült száguldozását csekkolnánk le. majd egy karakteres breakbeat kezdi a ritmust diktálni. Aztán a hosszas felvezetés után 4/4 üzemmódra kapcsolunk és az TS-303-as hangok is megkezdik a ténykedésüket. Ember legyen a talpán, aki ezt megfelelő helyre illeszti a szettjében, mivel az into-t lecsípve jelentősen sérül a zene összhatása. Hogy a korabeli techno-ban is mennyi ötletesség és játékosság rejtőzött, azt ebben
az egy track-ben is könnyedén leszűrhetjük.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjV8E1lxe7nriWPblhO4KaYGbEt_aHT4G2yP0zNYrU8CJHmjiaMpz-BACz0FPWRiX6uMwwoDHoRqzENDHg0_JzyJ0yOxDxcK0gwXpQi9n1hLi_s4rVdCsVXcL9129TydR4c3OvZxTvjUX8/s200/jamfollow.jpg)
Mennyire nehéz egy darab sorsa, ha a lemez B oldalán kap helyet? Mint ismert a bakelit korszakban általában az A oldalra préselték az erősebb zenéket. Jam & Spoon-ék viszont ezt nem így gondolták, hiszen 1993-as EP-jükön az A oldalon a rádióbarát, flamenco gitáros 'Right in the night', a B-n pedig a 12 és fél perces, epikus 'Follow me' kapott helyet. A 'Follow me' egy igazi kétarcú zene. Az első 6 percben csendesen csordogál, hosszú, hipnotikus felvezetéssel 130-140 közötti BPM régióban. Aztán jön a kiállás és teljesen más képet ölt magára a track, elindul a hardcore-osan pattogó veretés. Először a 'Dream Dance Vol.2'-es válogatáson hallottam 1996-ban, ám ott a "sok zenét préseljünk a cd-re" elv alapján 6 percnél lehallkítják, így csak a felvezetést ismertem. Gondolhatjátok, hogy mennyire meglepődtem, hoyg van egy tempóváltás az original, teljes terjedelmű verzióban!?
Folytatása következik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése