![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOwrUYuNzMBypskQ95Q4p-xt3wcswbtr-foJHRwBpRdQoJTSglDd6FUDH1mlRnHutj5Ba72MvzFl691UKYXmLzHho6YArsDHb6kmPhjQ6o035T9kHK8krksuolDHnH1W6yfF7Z-Qzve_Op/s200/delerium-poem.jpg)
Már
a múltkorában bemutattam egy különleges
Delerium számokhoz készített
remixekből álló dupla cd-t, ezúttal ismét egy nagysikerű
Leeb-Fulber
korongot hoztam el nektek, egy kis személyes bónusszal kiegészítve. Ekkoriban
már a klubokat végigtarolta a 'Silence' remix pakkja közte a
Tiesto,
Airscape, Fade, Michael Woods átiratokkal, amelyek közül mind
tökéletesre sikeredett. Nos valahogy ennek árnyékában kellett a
formációnak alkotnia. Ami viszont tény, nem álltak le trance utánzatokat
gyártani, megmaradtak akusztikus formációnak, sok-sok (vendég)énekkel, a
feszesebb ütemek becsempészését pedig meghagyták a vállalkozó kedvű
producereknek. A 'Poem'-et én valahol a keleti kultúrakörben helyezném el
hangulata alapján. Eme tézisről már a nyitó 'Innocence' kezd el bennünket
győzködni, szenzációs, hátborzongató hárfaszólójával.
Leigh Nash hangja
esdeklően próbálja belénk súlykolni, Ő mindenben ártatlan. 1:40-nél
aztán a pesszimista életérzés, mint egy szél által elfújt viharfelhő
tűnik tova. Egy kis bizakodás után megkapjuk a lírai refrént, ami
szerintem még jobbá teszi a dalt, mint volt anno a 'Silence'. A 'Natures
Kingdom' még egy kicsit játszadozik az előző szám fő gitár riffjével,
majd miután megszólal
Kirsty Hawkshaw hangja, nincs könyörület. A
filmzenei millió, szívbe markoló komolyzenei elemekkel társul. Azért itt
is van választásunk - legalábbis, ezt sugallja a zene - a pozitív
szemlélet itt ólálkodik csendben. A 'Daylight' könnyed Rhodes-os dallammal
nyit, majd valami értelmetlen törzsi blabla szűrődik át a háttérből.
Szerencsére ez hamar aláhagy, s jön egy átvezető space-s hatású rész,
majd az akusztikus gitárok veszik át az irányítást. A darab karakterét
Matthew Sweet negédes hangja teszi tökéletessé, egy valódi haladós pop
darabot hallunk hát kibontakozni. Az 'Underwater' igéző áriába hajló
keleties hangjátéka (
Rani Kamal prezentálásában) ragad egyből magával,
majd később a hegedűkíséret és az alapok is ahhoz asszisztálnak, hogy
egy tökéletes darabnak legyünk fültanúi. A 'Fallen Icons' szépen kezd, a
gitár mintha a megtört szívek húrját pengetné, tény hogy a bukott ikonok
nem túl lelkesítőek, a zenét hallván tény, hogy nem is igazán lesz
kedvünk nevetni. Az 'Aria' igazi csata előtti erőgyűjtés, hosszú intróval,
kongajátékkal, szélcsengővel és egy mord acid beep-pel kiegészítve. Két
percnél aztán becsap a breakbeat, s egy igazi ragadozó szerzemény kap
erőre. A vokál, amit a
The Medieval Babes prezentál egy csöppet indiai
beütésű, ettől igazán bizarr kultúraközi trip kerekedik ebből a
track-ből, éles váltásokkal. A 'Myth' sejtelmesen nyit, gregorián
foszlányokat is beemelve az eddig sem színtelen felhozatalba, majd
mielőtt azt hinnénk, hogy a férfikórus viszi majd a prímet
Joanna
Stevens kisasszony jelentkezik be szépséges hangjával, hozzá egy
flamenco gitár is társul. Az 'Inner Sanctum' felépítésében hasonlít a
'Myth'-re, a gerincet itt is a gregorián kórus kántálására választ adó női
vokál szolgáltatja. A 'Poem For Byzantium' elhúzza a bizánciak siratóját,
ismét
Joanna Stevens önti formába a szívfacsaró mondanivalót
zongorástól, hegedűstől. Az 'Amongst The Ruins' egy filmzene is lehetne.
Aki eddig nem győződött meg a lejátszón keresztül érkező keleties
fuvallatról ebben a majd tíz és fél perces gyönyörűségben meggyőződhet
róla.
Az Egyesült Királyságban megjelent változat egy bónusz lemezt
is tartalmaz, melyen 5 szám kapott helyet. Ez gyakorlatilag bevisz
bennünket a klubokba, hiszen a korábban említett remixekből kapunk itt
ízelítőt. A
Johan Gielen féle
Airscape edit sem lett egy fikarcnyival
sem gyengébb, mint a
Tiesto-féle utaztatás. Az Innocente sem kerülhette
el a sorsát, itt
Lost Witness-ék próbálkoznak új köntöst szabni az
eredeti, karakteres darabra, szerintem sikertelenül. A vokált érdekesen
széthúzzák, a fődallam se veri le a tetőt. Valahogy hasonló a helyzet a
'Heaven's Earth'
Matt Darey remixével, ami eleve iszonyat nagy pumpa,
másrészt a vokál itt is szét lett stretch-elve, így veszített eredeti
bájából (na ebből a számból a
Key South féle edit viszont viszi a
prímet). A 'Silence' ismét beköszön,
Michael Woods-nak hála chill out
verzióban. A tökéletes simulást az
Aude-val közös 'Terra Firma' követi,
ami gyakolatilag az első korongon is helyet kaphatott volna, hiszen
patetikus-egyházi sound-jával a remixfelhozatalba abszolút nem illik
bele.
Összességében egy rendkívül profin összerakott lemezzel van
dolgunk. A
Leeb-Fulber duó remek érzékkel választotta meg a fő témát
(keleti birodalmak), s a vendégénekeseket is. A zenék többrétegűek,
változatosak, s bár kétségtelenül a pop-ba hajlanak, igényesek. Az
egyházi vonulat nem új keletű dolog, hiszen a műfajnak az
Enigma
formáció a koronázatlan királya, de a
Delerium-tól sem hangzik idegenül.
A remixeket tartalmazó bónuszdiszk nálam egy kicsit lehúzza az eredeti
lemez színvonalát, így csak 8/10-es, de mindenképpen ott a helye a
nyitott emberek zenetárában.
Delerium - PoemLabel: NettwerkKatalógus szám: 5 03770 30166 2 0Ország: Egyesült KirályságMegjelent: 2001Stílus: Pop, downtempoProducer: Leeb, FulberCd 11. Innocente ft Leigh Nash (6:31)
2. Natures kingdom ft Kirsty Hawkshaw (5:17)
3. Daylight ft Matthew Sweet (5:33)
4. Underwater ft Rani Kamal (5:23)
5. Fallen icons ft Jennifer McLaren (6:31)
6. Aria ft The Mediaeval Babes (6:52)
7. Myth ft Joanna stevens (6:10)
8. Inner sanctum ft Kirsty Hawkshaw
9. A Poem for Byzantium ft Joanna Stevens (5:53)
10. Amongst the ruins (10:20)
Cd 21. Silence ft Srsah Maclachlan (Airscape remix edit) (3:51)
2. Innocente ft Leigh Nash (Lost Witness remix edit) (3:30)
3. Heaven's Earth ft Kirsty Thirsk (Matt Darey remix) (8:21)
4. Silence ft Sarah McLachlan (Michael Woods remix) (8:08)
5. Terra Firma ft Aude (5:50)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése