2012. augusztus 1., szerda

LoQuai: nemcsak ácsnak, hangszobrásznak is első osztályú

Ha meg kéne neveznem azt a személyt, aki a progressive house szcénán belül a legkeményebben dolgozik és a legtöbbet tette az irányzatért, csípőből a német Konstantin Alt aka LoQuai neve jut eszembe. Emberünk nappal polgári szakmáját űzi, azaz ácsként tevékenykedik, éjszaka bevonul a stúdiójába hangszobrászkodni. Az elmúlt években minimum 200 produkció kötődik a nevéhez, szinte nincs is olyan hét, hogy ne bukkanna fel valamilyen kiadványon a neve. Annak ellenére, hogy ilyen keményen dolgozik még nem sokan kapták el egy interjúra. Hiánypótló jelleggel ezt a Progressive House Worldwide csapata megtette, s kérdéseik révén közelebb kerülhetünk Konstantin-hoz, a producerhez és emberhez.


PHW: Kérlek röviden mutasd be, hogy kis is LoQuai/Konstantin Alt és hogyan kötöttél ki pont az elektronikus tánczene, azon belül is a progressive house/trance szcénában?
KA: Szimpla, normális ember vagyok, mint mindenki más, csak szenvedélyesen szeretem az elektronikus zenét. Nappal dolgozom, mint mások, és minden szabadidőmet a producerkedésre fordítom. A televízió révén csöppentem bele ebbe az egészbe, ami már elsőre teljesen lenyűgözött. Az igazi kezdet számomra 1998-ra tehető, amikor is az első számítógépem megkaptam. Olyan programokat fedeztem fel, mint a Fruty Loops, Music 2000 és az Ejay, melyekkel a kezdők, mint akkoriban én is zenét tudtunk készíteni. Ezek voltak az
első lépéseim a zene világában. A progressive viszonylag későn, 2004-2005 környékén jött a
képbe. Előtte különböző stílusokat próbáltam ki, így drum'n bass-t, ambient-et, trance-t, goa-t, hip-hop-ot, de a progressive az, amit igazán szeretek. Ez az egyetlen zenei stílus, melyben a különböző stílusú zenék mesterien vegyíthetők.

PHW: Mindig is kíváncsi voltam, hogy honnan jött a LoQuai, mint művésznév?
KA: Egy szimpla rajzolási bakiból ered. Először a Loquat-ra, egy japán fára gondoltam, de amikor elkészítettem a logót a „t” egy hiba folytán „i”-nek látszott, így lett LoQuai. Ez még jobban tetszett, mint az eredeti elképzelés, így megtartottam.

PHW: Hogyan írnád le a német elektronikus tánczenei szcénát általánosságban, és a legfontosabb azon belül is a progressive house/trance szcénát? Sokat játsszák klubokban, fesztiválokon vagy éppen rádiócsatornákon ezt a típusú zenét?
KA: Hihetetlen gyorsan növekvő ágazat ez, ami a producerek számára viszont csak egy rövid életű dolog. Ha nem adsz ki rendszeresen gyorsan el is fognak felejteni. Elszomorít, hogy hiába fektetsz bele rengeteg energiát, de a rivaldafény nem tart sokáig. A techno, trance, minimal és house elég népszerű Németországban. Igazából nem sok esélyed van eladni itt a zenédet, mivel a klubok zömében a minimált preferálják. De, remélem egy nap ez megváltozik!

PHW: A digitális boltokban megtalálható kiadványaidon túl hol találkozhatunk veled bulikban, rádiócsatornákon?
KA: A beatporton (ITT), a soundcloudon (ITT) és a facebook rajongói oldalamon (ITT) is meghallgathatók a zenéim. A fellépéseim időpontjai is megtekinthetők az utóbb említett oldalon.

PHW: Nagyon sok jó producer kerül ki ebben a stílusban tőletek, mi lehet ennek az oka? Kikkel tartod producer társaid közül rendszeresen a kapcsolatot?
KA: Németország az elektronikus zene szülőhazája, már jó néhány évtizede jelen van itt ez az egész. A Kraftwerk révén az elektronikus zene lehetőséget kapott a terjeszkedésre és viszonylag nagy népszerűségre is tett szert, a német emberek imádják. Annak ellenére, hogy pár éve benne vagyok ebben a mókuskerékben, csak mostanában indult meg a karrierem felfelé, előtte nem igazán volt lehetőségem ismert producerekkel tartani a kapcsolatot. Ma már jó viszonyt ápolok dj-kel és producerekkel világszerte, úgy mint Shane-nel, Stiven Rivic-csel, Mike & Levan-nal, Luke Porter-rel, Darin Epsilon-nal, G-Mohris-szal, Magnetic Brothers-szel és sokan másokkal.

PHW: Ha a produkcióidról kellene beszélned, miként írnád le a hangzásodat? Hogyan néz ki egy átlagos napod a stúdióban?
KA: Azt mondanám, hogy a hangzásom mindig eltérő és friss. Egy átlagos napom a stúdióban elég relaxáló. Itt tudom kompenzálni a napi munkámmal járó stresszt.

PHW: Melyek azok a hatások, amik leginkább befolyásolnak, amikor zenét írsz? A zenéidet mindig ugyanúgy építed fel?
KA: A legnagyobb hatással azok az új programok vannak rám, melyekkel új
hangzásokat hozhatok létre, vagy meglévőt alakíthatók át vele. Amikor egy számon dolgozom, sose ugyanazt az utat járom, néha a melódia és a pad az első, persze néha meg a ritmus szekció előz be.

PHW: Milyen műhelytitkaid vannak? Milyen programokat, felszerelést használsz? Van-e kedvenc VST-d? Hardware-t és software-t egyszerre használsz zenekészítéshez?
KA: Olyan ismert programokkal dolgozom, mint a Logic és a Native Instruments (Massive,
Battery, Fm8, Absynth), hardware tekintetében pedig a Kong Triton-t, Roland XV-5080-at és Novation KS-Rack-et használok.

PHW: Vannak-e szempontjaid, amikor egy remixet elvállalsz? Csak akkor remixelsz, ha jó az eredeti, vagy éppen akkor, ha valamit hiányolsz a darabból?
KA: Számtalan olyan track van, aminek eleve jó a hangzása, én az ilyenekre utazom. Persze mivel mindenki valami mást vár egy átirattól, ezért a zenéket nyugodtan formálom a saját ízlésemnek megfelelően. Remixeléskor szimplán engedem, hogy az ötleteim átvegyék az irányítást a stúdióban.

PHW: Van-e rá esély, hogy a house szcéna tovább terjeszkedjen, vagy már elérte a határait? Ha lenne lehetőséged valamit változtatnod az EDM szcénán belül, mi lenne az?
KA: Azt hiszem a house szcéna továbbra is terjeszkedni, növekedni fog. A technikák egyre jobbak, s innovatívabbak, s csupán ezen érv miatt is fenntartható ez a fejlődés. Persze ez eltarthat egy ideig, két éven belül nagyobb változásokra nem számítok. Változtatni nem változtatnék semmit az EDM-szcénán belül, szeretem, így ahogy van.

PHW: Ha rápillantunk az ipod-od lejátszási listájára, milyen típusú zenék bukkannak fel rajta?
KA: Sokféle zenét hallgatok, persze többnyire elektronikusat, például chill out-ot, breakbeats-et, dowtempo-t, house-t, tech house-t, techno-t dubstep-et...

PHW: A legtöbb zene szinte eladhatatlan napjainkban az internetes másolásnak köszönhetően, a zenészek pedig nehezen látnak pénzt a produkcióikból. Mi a véleményed a zenék illegális terjesztéséről?
KA: Naná, hogy elítélem! A producerek nagyon keményen dolgoznak és sok energiájukat, idejüket fektetik a zenélésbe, amit emberek fognak és szimplán, ingyen letöltik. Egyetlen producer sem örül ennek.

PHW: Vannak-e olyan producerek, akiket rendszeresen hallgatsz, és inspirációt merítesz tőlük?
KA: Egy csomó elismert producer munkáit kedvelem és persze ezekből új ötleteim is adódnak. Ilyen például Robert Babicz, Pole Folder, Luke Porter, Martin Roth, Oliver Morgenroth, de van pár ismeretlen producer is, akik inspirálóan hatnak rám.

PHW: Ha a közeli jövőbe tekintünk, mire számíthatunk tőled megjelenések terén a következő hónapokban?
KA: A következő időszakban elég sok labelnél jönnek ki saját számaim és remixeim, mint például a Mistique Music, az Elliptical Sun Recordings, a Balkan Connection S.A,  a Liquid Grooves, a Bonzai Progressive, az OLD SQL Recordings és a Polytechnic Recordings, csak, hogy párat említsek. A célom az, hogy annyi magas színvonalat képviselő zenét írjak, amennyit csak tudok. Igyekezem minden ötletemet bemutatni a rajongóimnak. Ezek gyűjtőhelyeként a soundcloud oldalamon rengeteg szettem és zeném le is lehet tölteni. De hogy pontosan mi fog történni a jövőben, azt nem tudom, legyen mindannyiunk számára meglepetés!

PHW: Ha egy kicsit távolabbra tekintünk, szerinted hol tart majd LoQuai 3-5 év múlva zeneileg? Van-e rá elképzelésed, vagy csak írod tovább a zenéket, mert a szenvedélyed és nem törődsz vele, hová jutsz?
KA: Pontosan, ahogy mondod, szeretek zenéket létrehozni, és csinálni fogom továbbra is, de azt hogy 3-5 év múlva hol leszek, nem tudom. Remélem, gyakran játszok majd nagy partikon és sok jó zenét adok majd ki akkor is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...