Hősünkben az X-faktort a német, Westbam által vezényelte Low Spirit fedezte fel, 16C+-ként, még 1995-ben, ezzel párhuzamosan Sharam-ként is beindította karrierjét, ami ezt követően megannyi érdekes és értékes szálon futott egy időben. '95-ben jött a 'Kiss My Ass' és a 'Let's Go', mindkettő érdekes, pulzáló, energikus house szerzemény, fura effektekkel, de kétségtelenül egyedi tálalással. A '96-os 'Keep On Moving' zongora riff-re építő szerkezete már sokkal inkább próbál szélesebb réteget megérinteni, amellett, hogy a groovy jelleg megmaradt. Ezzel emberünk megalapozta karrierjét, és végig remixelte a teljes német techno/happy hardcore/pizzicato/trance élvonalt Dj Dick-től ('Sono In Coma'), Westbam-től ('Born To Bang') és Marusha-tól kezdve ('Secret') a Ravers Nature-ön ('Bring Me Noise'), az RMB-n ('Reality', 'Shadows' - utóbbi számban társszerző is) és a Future Breeze-n át ('Why Don't You Dance With Me') Nalin & Kane-ig ('Beachball'). '98-ban jött egy kis elektro kanyar az 'Anytime Is Partytime'-mal (tipikus Loveparade compilation zene) , majd '99-ben egy kis Olav Basoski-s filter/pumpin 'Let's Get It On'-nal. Közben be-befigyelt neve mellett a Jey utótag, amit 2000-től kezd el véglegesen használni (gondolom ebbe nagy szerepet játszott a Deep Dish Sharam-ja is). Innestől főleg tribal/progressive (Nick K-val közös 'Don't Lie', 'Cool Touch', 'Deeper', 'Shaka') illetve funk/filter house vonalon lőtte be magát (Mirage! álnéven 'You Know (I Like It)' és az 'Everybody Dance', '4 Da Loverz', 'Last Dance') - de akadt közte 2003-ból egy Wham-féle 'Careless Whisper' feldolgozás is.


A kezdet 1996-ra datálódik, amikor is a 'Reflect' üstökösként robbant a Low Spirit csatlós Fire Records gondozásában. A pizzicato house klasszikus egyszerű, de annál hatásosabb dallamvilágával egyből levett mindenkit a lábáról. Aztán ezt a teljesítményt sikerült még egy lapátnyi profizmussal megfejelni a 97'-es 'Sin City'-ben, amely még komplexebb anyagként dübörgött végig a világ klubjain. A mérsékelten slágeres 'Soulfreak' lett az előhírnöke, illetve címadója a '98-as albumnak, melyen természetesen az említett darabok is felbukkannak, mellettük még megtalálhatjuk a másik két későbbi kislemezsikert a 'You Should Be Dancing'-et (igen, Bee Gees feldolgozásról van szó) és a 'Pearl River'-t (ami Johnny Shaker álnév alatt, vokállal megküldve szintén óriási sláger volt a klubokban). Remixek tekintetében főleg a fentebb már említett 'Cafe Del Mar' kompozíciójuk volt a non plus ultra, amit nincs olyan ember, aki ne hallott, dj, aki ne játszott volna le. Említésre méltó további remix munkáik: Members Of Mayday 'Sonic Empire', Tilt 'Places', B.B.E. 'Desire'.
A Three 'N One hagyományaiból táplálkozva Sharam-ék egy kommerszebb pizzicato-s irányba mozdultak G-Park (nem keverendő össze a Bonzai Records diszkográfiájában mély nyomot hagyó, acid tranceben nyomuló Groove Park alteregójukkal, melyen 1995 és 2002 között gyarapították az EDM-közkincset) néven, ami szintén nem volt hosszú életű projekt (1997 és 1999 közötti időszak), két EP-re korlátozódott csupán ('Come Down', 'You Got Me Fallin'). Ezek közül a 'Come Down' ért el masszív sikereket, melyben a narratív női vokál prímán olvadt össze a sejtelmesen lebegős zenei alapokkal és a húzást kölcsönző baseline-nal.

Végül, de nem utolsó sorban itt a Shandrew - az Andre/Andrew és Sharam név összevonásából született alterego, ami tulajdonképpen két EP's kalandozás volt az Alphabet City égisze alatt. Az 1996-os 'I Want You' vált klubhímnusszá, amit annó Budai is tolt a 'Techno-House Classics'-en. Acid, vérbő szintik fűtötte atmoszféra, pulzáló alapok - egyszerű, de hatásos recept!
Sharam Jey/Sharam nagy erénye, hogy mindig helyhez/hangulathoz megfelelően próbálta álnevei alá besorolni munkáit. A progresszívebb dolgozatait inkább a fentebb sorolt pszeudókon futtatta, míg polgári nevét megtartotta a közízléshez jobban közelítő munkáinak promótálására. Manapság tech house vizeken evez a Bunny Tiger kiadó fejeként, ahol saját munkáival régebbi r'n'b/hip hop slágereket ültet át house-os miliőbe. 2001 óta egyébként label boss-ként ténykedik, hiszen a King Kong Records is hozzá kapcsolódik.
Sharam Jey munkásságát remekül summázza az alábbi mix.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése