2013. augusztus 16., péntek

Demóküldés okosan - néhány hasznos tipp producereknek

Mint gyakorló label társtulajdonos pár hasznos tanáccsal szolgálnék azoknak a producereknek, akik nem tudják, hogyan illik elküldeni demójukat egy-egy kiadónak. A tippek a Stellar Fountain irányába 100 %-ban elfogadottak, de biztosra veszem, hogy máshol is működőképesek lesznek.
Szóval: kész a zenénk, s kiadót keresünk neki (már ha nekünk nincs sajátunk - ami lassan már elképzelhetetlen a tendenciát elnézve). Hogyan induljunk el? Célszerű nagy vonalakban definiálni a produktum stílusát. Ezután az idevágó kiadók nevét összegyűjteni, amiből biztos lesz jó pár. Ne sajnáljuk arra az időt, hogy a label-repertoárokat meghallgassuk (ne mindet persze, de az utolsó fél év termését célszerű), hiszen a jó helyre címzett anyag nagyobb eséllyel tud megjelenni. A cucc még vonzóbb lehet, ha a maszterelésre előzetesen költünk, jó esetben, ha zeneileg is jó ötletek vannak a produkcióban, akkor egy időben több kiadó is ráharaphat a dologra. Itt a producerre van bízva a döntés, hogy ki kapja a kiadás jogait, van aki a leggyorsabban reagálót preferálja, mások a legjobb opcióra bazíroznak. Akik amiatt alapítanak kiadót, hogy az alábbiakban részletezett, pár egyszerű lépést megspórolják, és nem szeretnek kilincselni a produkcióikkal nem valószínű, hogy a későbbiekben bármilyen sikert is el fognak érni a szcénában. Állhatatosság, önmenedzselés és józan gondolkodás! Három komponens, amivel nem árt ha fel vagyunk vértezve!

Amit semmiképp sem ajánlok:
- stílusban totálisan más hangzású zenékkel bombázni (folyamatosan) az adott kiadót (prog kiadónak electro house-t küldeni pl.)
- a levélben kurtán-furcsán elküldeni a produkciót (célszerű bemutatkozni, egy rövid biográfiát írni, esetleg mesélni a track keletkezésének történetéről - valahogy személyessé tenni az egészet)
- egy levélben több címzetthez kézbesíteni a demót (ha már lusták vagyunk használjuk a titkos másolat funkciót, de célszerű egyenként szétküldeni az anyagot)
- a levelet javallott angolul írni (kivéve, ha tudunk a kiadót üzemeltetők nyelvén, így magyarul, németül, franciául stb.), ami ha nem megy magunktól kérjünk segítséget olyantól, akinek a tudása megüti az elfogadható szintet. Teljes egészében a google fordíatójának használatát nem javaslom
- türelmetlennek lenni, azaz többször elküldeni ugyanazt a levelet a minél hamarabbi válaszra várva (mivel sokan sok mindent küldenek, mindet végighallgatni, véleményezni nem 1 perc, szóval türelem rózsát terem, a jó produkció nem vész el)
- elfelejtsen elérhetőséget megadni, ahová a választ várja


Vitatkozunk már arról is, hogy milyen formában, platformra érdemes elküldeni zenei megnyilatkozásunkat. Ildomos lenyomozni, hogy az adott kiadó milyen csatornákat használ a demók begyűjtésére. Van aki direkt e-mail címet tart fenn erre a célra, akkor értelemszerűen ide várja a produkciókat. Ezek a mail címek könnyedén kinyomozhatóak, csak szánjunk erre is egy kis időt. A track-et célszerű soundcloud-on privát fájlként küldeni, mert így letöltenie sem kell az azt meghallgatónak. Nyilván, ha EP-ről/LP-ről van szó, akkor jön képbe a megosztó oldalak használata. A legnépszerűbb/legbeváltabb a sendspace, illetve a dropbox és a wetransfer (én óvva intenék mindenkit az olyan site-októl, ahol bonyolult a letöltési folyamat - captcha, felugró ablakok és tsai).

Plusz pontot jelenthet:
- aki tudatosan, apránként rajongókra/követőkre tett szert, azaz van fizetőképes kereslet arra, amit csinál. Ez azért fontos, mert a kiadónak és az előadónak is egy a célja, hogy a zene minél több emberhez eljusson.
- A track teljes egészében hallható, nem csak 2 percig
- 320 kbps-es minőségben küldöd az anyagot
- Az ID tagokat, műfajt illetve a szám címét, előadóját pontosan feltünteted

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...