
Liebrand tizenhat évesen, 1976-ban kezdte DJ karrierjét szülővárosában, Nijmegenben. 1978 és 79 között a 'Juicy Lucy' nevű éjszakai klubban pörgette a lemezeket. Utóbbi szó szerint igaz, hiszen ekkor még nem volt jellemző a beat mixelés (aminek az volt az oka, hogy a zenék felépítése, tempóbeli eltérése nem tette ezt lehetővé). 1979-ben a 'The Queen' nightklubba igazolt, ahol a mixelés művészetét is elsajátította az ottani rezidenstől Huib Luiten-től. 1980 és 1988 között a 'The Keizer Karel'-be tette át székhelyét, ahol tökéletesítve készségeit öt órás szetteket tolt. Később testvérével, Rita Liebrand-al zenélt Németországban, a 'The Hippodrome'-ban, Henneyben (1990-1995 között). Utolsó rezidenciája a 'Disco Inferno'-ban volt (2000-2004 között). Ben még ma is aktív, mint DJ, fellépésein 4 darab Pioneer CDJ 1000-es lejátszón játszik egyszerre! Tény, ami tény Ben-t nem is live fellépései miatt, hanem rádiós munkássága miatt ismeri a világ.

— Nem tudhattam mit gondolnak ezekről a mixekről az emberek. A mixeken 30 napon át, napi 10-12 órát dolgoztam minden decemberben. Aztán december 31.-én befejeztem a munkát, bementem a stúdiókba, mindenki elfoglalt volt, nem igazán érdekelte őket a mix, csak a technikus ült mellettem. Hat óra körül elindítottam a lemezt majd egy órával később leállítottam, széthúztam a kábeleket és elhagytam a stúdiót…Ez volt a legrosszabb, amit valaha is éreztem. Ahhoz tudnám hasonlítani, mint ha elkészítesz egy mesterművet, majd fölsétálsz azzal egy hídra és beledobod azt a folyóba anélkül, hogy tudnád mi az emberek véleménye róla — vallott érzéseiről Ben.
Kissé lehangoltan, de nem elkeseredve, Liebrand egy teljesen más irányba terelte kreativitását, szakítva a dj-zéssel és producerkedéssel, minden energiáját a számítógép alapú, 3D előadásra és animációra koncentrálta. Azon volt, hogy minél többet tudjon az ehhez szükséges készségekről. Itt is hamar feltalálta magát, s rövid időn belül útjára indította saját vizuális képeket készítő cégét, a Liebrand Images-t, ami elég rendesen kapott is megbízásokat. Ben Hágában 3D animációt tanított a Royal Academy for Visual Arts intézményében és előadásokat tartott 3D és kép manipuláció témában Hollandiában, Angliában valamint a Távol-Keleten is. Zsenialitását tökéletesen jellemzi, hogy az összes Grandmix CD cover-jét is saját maga kreálta.

Egy valamit még mindenképp érdemes vele kapcsolatban megemlíteni, ez pedig a 'Grand 12 Inches' széria. Ben összegyűjtötte a legnagyobb klubslágereket, a lehető legjobb minőségű verzióban, és még arra is figyelt, hogy azok a verziók kerüljenek a lemezekre, amelyek a leghasználhatóbbak, vagy legritkábbak.
— A legnagyobb odafigyeléssel kerestem a lehető legjobb mastereket, néha több mint 5 különböző verziót hasonlítottam össze, hogy megtaláljam melyik hangzik a legjobban és legtisztábban — árulta el Ben. — Néha még analóg kazettákat is sütöttem, hogy újra lejátszhatóvá tegyem őket. A hő elpárologtatja a nedvességet a kazetta borításáról. A „sütés” után a kazetta újra lejátszható lesz és a digitális átjátszás is végrehajtható.
Ben több téren is űttörő volt. Megamixeivel tulajdonképpen ő indította útjátra a mash up kultúrát, valamint a harmónikus mixelés atyjának is tekinthető. Szóval nem kicsik az érdemei...
Nagyon érdekes cikk, csak gratulálni tudok hozzá!
VálaszTörlésNekem valahogy azt tűnik ki, hogy mennyire szakértő volt Ben, de valahogy mégsem kapta fel Őt a szcéna, viszont 3D-ben sikerre vitte. :P