2010. június 29., kedd

Max Graham Radio-jával egy hullámhosszra kerülünk

A friss megjelenések háza táján elég nagy saroktaposás volt az elmúlt napokban, hiszen több trance/house nagyágyú is júniusra időzítette szerzői albumát. Így volt ezzel a kanadai illetőségű Max Graham is, aki egy évtizedes produceri munkájának megkoronázásaként végre egy egész estés koronggal lepte meg a vájtfülűeket. Aki már régebb óta követi figyelemmel a szcénát az tudja, hogy Max mindig is igényes produkcióiról volt híres, melyek általában a house és trance határán lavíroznak. A 'Radio' már első pillantásra is eklektikus képet mutat, kvázi olyan, mint egy rádiós playlist, nem ragad le egy tipusú zenénél, igyekszik széles spektrumot felölelni.
A nyitó Kilowatts-szal vs-ben összehozott 'Gone before it starts'-sza egy rafkós, kis downtempo muzsika egy jó adag deep beütéssel, s melankóliával megfűszerezve. A 'Carbine' már csavarósabb alkotás, harapós baseline-nal, ám a keménységnek a kiállásban nyoma vész, komolyzenei betét veszi kezdetét egy kis időre, majd egyesülve a dobszerkóval együtt filéznek ki bennünket. A 'Downforce' egy electro hangokkal megküldött hipnotikus house track, ami egyszerűségével hódít. A 'Dusky 2010' a 'Does she know yet' című megaópusznak a jelenkori átszervezése. Le a kalappal ez a zene öt év távlatában is k*rva nagyot üt. Az 'Out of the fire' már összetettebb, a ritmika house-os, a dallamvilág viszont trance-s, egy a lényeg kellemes, libabőrözős 5 és fél percet okoz mindenkinek. A Neev Kenedy-vel közös 'Sun in the winter' nálam már régóta favorit, úgy tökéletes ahogy van (a remixek meg sem közelítik az eredeti verzió zsenialitását). A 'Nothing else matters' string-es intro-ja már érezteti, hogy egy eléggé komoly zenebonával lesz dolgunk. Nos igen, gyakorlatilag ezt a produkciót felfoghatjuk a 'Sun in the winter' progresszívebb folytatásaként. A 'Ceviche' egy dél-amerikai rituális utazás, nádsíppal, hajlított törzsi dúdolással, ez igen, ez zene a javából. A 'Why this is goodbye' egy lírai alkotás Jessica Riddle vokáljával nyakon öntve. Semmi pumpálás, színtiszta unplugged feeling van csak. A 'The darkest of nights' simán lehetne filmzene aláfestő track, annyira epikus, s annyira könnyű hozzá képeket társítani. A 'Don't leave yet' sem pörgeti fel a tempót, komótosan, füstösen hömpölyög tova megigéző zongorafutamával. Öcsém, ez a Max tud valamit. Bónusznak felfért még az 'I know you're gone'-nak a Whelan, DiScala-féle átszabása, nem rossz, de gyorsan elmúlik a hatása mint a szúnyogriasztónak a folyóparton.
Összességében egy igazi remekművel van dolgunk. Max megmutatja honnan jött, villant pár potenciális slágert, másrészt tudatja mindenkivel, hogy filmzeneíráshoz sem lenne ügyetlen producer. A lassabb zenéken rendesen lehidaltam, nagyon komplexek, s totálra magával ragad mindegyiknek a hangulata. A 4/4-es alkotások is prímák, kellőképp kreatívak, frissek, ropogósak. Ez biza 9,5/10-et kap, de csak bónusz 'ideannyiranemhiányzó' remix miatt. Na kérném, az Armada is tud értelmes dolgokat kiadni, csak folytassák ezt az irányt kedveseim!

Max Graham - Radio

Label: Armada Music
Katalógus szám: ARDI1604
Ország: Hollandia
Megjelent: 2010. június
Stílus: Downtempo, progressive house
Producer: Max Graham

Tracklist:
1. Gone before it starts (vs Kilowatts) (5:43)
2. Carbine (5:00)
3. Downforce (5:41)
4. Dusky 2010 (Does she know yet) (6:42)
5. Out Of The Fire (5:20)
6. Sun in the winter (ft Neev Kennedy) (9:23)
7. Nothing else matters (ft Ana Criado) (8:11)
8. Ceviche (ft Jo Tabasco) (6:28)
9. Why this is goodbye (ft Jessica Riddle) (3:49)
10. The darkest of nights (8:48)
11. Don't leave yet (5:00)
12. I know you're gone (ft Jessica Riddle) (Whelan & DiScala remix edit) (7:30)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...