2011. december 23., péntek

Érdekes összefonódások 6: U96, Rollergirl, ATC, Jasper Forks

Ezúttal egy olyan úriember munkásságát vesszük górcső alá, aki a pop-tól kezdve az euro techno-ig sok mindenbe belekóstolt, s tette mindezt sikerrel. Ő nem más, mint Alex Jörg Christensen. Lehet a név nem cseng ismerősen, de ha azt mondom U96, akkor már biztos dereng valami. Nos, Alex és csapata az 1991-es ’Das Boot’ című filmzene technósított adaptációjával helyezte el a tengeralattjárókról elnevezett formációt az elektronikus tánczene térképén. Persze nem ez volt az egyetlen emlékezetes momentumuk, hiszen olyan ópusszokkal gyarapították a zenei közkincstárat, mint a ’Love Religion’, az ’I Wanna Be A Kennedy’, a ’Love Sees No Colour’, a ’Club Bizarre’, a ’Heaven’, a ’Night To Remember’ és az ’Energie’.
A csapat taglétszáma és képviselt zenei stílusa – Euro Techno, Dance, Electro Pop, Hard style - állandóan változott, Alex, mint frontember és lemezlovas (a discogs szerint egyetlen U96 track-ben sem énekelt, és nem sok köze volt a számok komponálásához és formába öntéséhez – a szerk.) számított stabil, megingathatatlan alappillérnek. Nem ez volt az egyetlen referenciája, hiszen mellette maszekban más projektekbe is belefolyt (nyilvánosan vagy a háttérből). Egyik ilyen volt a Rollergirl. Alex Mallorcán ismerkedett meg Nicole Safft-tal, s eldöntötték, hogy közös zenélésbe kezdenek. Később nemcsak producer-énekes viszonyt ápoltak egymással, ugyanis Alex feleségül vette Nicole-t. A Rollergirl nevet a 'Boogie Nights' című filmben Heather Graham által megformált naív pornó sztár karakterről koppintották. A dallamos dance zenét jegyző formáció legnagyobb dobása a ’Dear Jessie’ volt, ami az első londoni Love Parade-n is felcsendült. Egyébként további érdekesség, hogy Nicole eleinte húzódozott a kamerától, így fordulhatott elő, hogy a ’Dear Jessie’ videóklipjében Julie Pecquet ugrott be helyette.
Nem szabad azt sem elfelejteni, hogy Alex saját kiadót alapított King Size Records néven, ahol olyan híres produkciók jöttek ki, mint R.O.O.S. ’Instant Moments’-sze, Billy Hendrix ’Body Shine’-ja, Liquid Child ’Diving Faces’-ze, Carlos ’The Silmarilla’-ja és AMbassador ’One Of These Days’-ze. A kommerszebb vonal is megérintette, s olyan előadók producere lett, mint Paul Anka, Right Said Fred, Prince Ital Joe feat Marky Mark, valamint az ATC (A Touch of Class rövidítéseként).
Utóbbi egy tudatosan összerakott euro dance csapat volt, angol, olasz, ausztrál és új-zélandi tagokkal. Első single-jük, az ’Around The World’ (egy orosz csapat a Ruki Vverh! ’Pesenka’ című számának cover verziója), ami hat héten át vezette 2000-ben a német slágerlistákat, később az angol és amerikai chart-okon is előkelő pozíciót ért el. 'Planet Pop' című első albumuk is jól fogyott, köszönhetően az ’Around The World’ zenei nyomdokain haladó ’My Heart Beats Like a Drum’-nak. További érdekesség, hogy André Tanneberger aka ATB beperelte a banda kiadóját, emiatt névváltoztatásra készültek, így lettek A Touch of Class. Korábbi sikereiket nem tudták meg sem közelíteni, így 2003-ban a feloszlás mellett döntöttek.
Alex napjainkban is aktív, az aktuális zenei trendekhez simuló új alteregója a hangzatos Jasper Forks lett. 2010-ben kiadott első single-je, a piano house ösvényén haladó ’River Flows In You’ volt, amit az ’Alone’ követett 2011-ben.

Források: U96 discogs, Alex Christensen Official Website, King Size Records catalog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...