Közelmúltban már beszámoltunk arról, hogy Reelaux saját kiadót indított Reelaux Digital címmel. A label első kiadványa - ami nem más, mint a label boss 'Halfway To Sidari'-jának 2012-es re-release-ze - pont ma, azaz április 20-án került a beatport virtuális polcaira. Ennek kapcsán beszélgettünk az alakulásról, a várható felhozatalról és más érdekességről.
DZ: Honnan jött az ötlet a kiadóalapításra?
R: A kiadóalapítás szerintem egy természetes állomás, ha az ember egy ideje a zenei életben mozog és a jövőbeni tervei közt is ez szerepel. Még egy CD és Bakelit eladásokkal nem foglalkozó, csak mp3 formátumban áruló kiadó üzemeltetésével is rengeteg a munka, főleg az induláskor, de látva a már évek óta zajló zeneipari folyamatokat, az idei év elején kezdtem úgy gondolni, hogy itt az idő mégis belevágni. Eddig talán túl korai volt, nem volt még meg a kellő tapasztalat hozzá, ezután meg már biztosan túl késő lesz. Az elsőt azt hiszem, nem kell magyaráznom, de az, hogy miért lenne ezután túl késő, az érdemel pár szót: 20 éve lehetetlen volt hatalmas indulótőke és több tucat alkalmazott nélkül egy jól működő kiadóvállalatot működtetni. 10 éve még hasonló volt a helyzet, azzal a különbséggel, hogy az mp3 térhódítása elindult a klubokban is, így a fizikai megjelenés kezdett veszíteni a jelentőségéből. Ezt felismerve, pár kiadó átállt a költséghatékonyabb digitális megjelenésre, terjesztésre és promócióra. 2012-re pedig elérkeztünk oda, hogy naponta kb. annyi zene jelenik meg az iTunes-on és a beatport-on, hogy azt folyamatosan, megállás nélkül több hétig hallgathatnánk. Ebből a tömegből kiemelkedni iszonyatosan nehéz, és a helyzet a kiadók szempontjából egyre rosszabb lesz, hiszen egyre több van belőlük. Ezekről órákig lehet beszélni, de szerintem bárki könnyen levonhatja a következtetéseket.
Másrészt meg az adta az ötletet, hogy nagyon nagy szabadsággal jár, ha az embernek nem kell kiadókkal küzdenie elszámolásokért, (pont most van folyamatban egy ilyen ügy nálam) saját maga döntheti el, hogy mit mikor jelentet meg, stb. Arról nem is beszélve, hogy eközben rengeteg barátságra és munkakapcsolatra lehet szert tenni.
DZ: Milyen stílus illetve hangzás áll a középpontban?
R: A vicces az,hogy itt az első megjelenés és még mindig nem alakult ez ki véglegesen. Van természetesen egy irányvonal, amit követek zeneileg, ami azért remélem elég jól behatárolható lesz azok számára, akik követik a Reelaux Digital ténykedését, de mivel rengeteg stílust szeretek, lehetetlen lenne a kiadót egyetlen egyre lekorlátozni. Van pár tényező, ami kizáró, nem lehet a track például: unalmas, punnyadós, (elvégre tánczenéről beszélünk, vagy mi) öncélúan művészkedős, sablon loop-okból összerakott, több másik zenéből összelopott, Sokol rádió szintjén megszólaló. Ezzel a zenék 90 %-át mindjárt ki is zártuk. Abban hiszek, hogy ha sikerül egy magas színvonalat képviselni, akkor a stílus teljesen mindegy, mert lesz olyan ember, akinek éppen az tetszik.
DZ: Kik erősítik a Reelaux Digital csapatát?
R: Jelen pillanatban még alakulás alatt van a csapat. Az első 5 release anyaga már 100%-ig kész, de jó páran jelentkeztek be egy-egy remixre, vagy kislemezre az év második felére is. A konkrét nevek inkább legyenek még meglepetések. Ami biztos, hogy én is készítek egy track-et néha-néha.
DZ: Mit lehet tudni az első kiadványotokról?
R: Első kiadványként egy hozzám nagyon közelálló zenét szerettem volna megjelentetni, így esett a választásom a ’Halfway to Sidari’ című track-re. Ez tulajdonképpen egy régi-új kislemez, és annyi a története, hogy 2009-ben kaptam egy meghívást Korfura, Sidari-ra zenélni, és egy nagyon jó, emlékezetes buli kerekedett ki a dologból, erősen a hatása alá kerültem a helynek. Hazaérkezés után kezdtem dolgozni ezen a zenén és próbáltam annak az estének a hangulatát belevinni. Amikor kész lett, szétküldtem kiadóknak és a svéd Inkfish csapott le rá. Nekik szerencsére nagyon tetszett, így csináltak rá egy remixet is, ami a Beatport Progressive House Chart 21. helyéig jutott és elég sokáig fent is maradt rajta. Aztán láttam, hogy elég sokan pörgetik mindenfelé, többek közt Eelke Kleijn Brazília egyik elég jó tengerparti klubjában. Ezek az élmények nagyon sok energiát adtak, szóval megbeszéltem Andreas-szal az Inkfish-ből, hogy a Reelaux Digital-on is kijöjjön, én pedig – hogy valami új is legyen- az eredeti helyett összeraktam egy 2012-es átdolgozást a kislemezre.
A jövőbeni tervekről még túl sok mindent nem tudok, így nem is szeretnék mondani, az csak nagy szavak dobálása lenne. Egy konkrétum van: szeretnék a távolabbi jövőben bakelitlemezen is megjelentetni, már tettem pár lépést az ügyben. Minden attól függ, hányan lesznek kíváncsiak a zenéinkre, reméljük minél többen.
Reelaux - Halfway To Sidari 2012
Label: Reelaux Digital
Katalógus szám: RLXD12001
Megjelent: 2012. április 20.
Stílus: Tech House, Progressive House
Producer: Topa Ferenc
Tracklist:
1. Halfway To Sidari (Reelaux 2012 Rework) (6:51)
2. Halfway To Sidari (Inkfish Remix) (8:30)
BUY RELEASE ON BEATPORT
2012. április 20., péntek
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése