2011. október 31., hétfő

Égjen az emlékezés gyertyája az elhunyt dj-k emlékére is!

Emberek, így sajnos ők se halhatatlanok, viszont művészetük révén olyan emlékdarabokat hagytak hátra az utókor számára, ami miatt örökre emlékezni fogunk rájuk. A Halottak napjához közeledvén eme cikk kíván röviden, de méltó emléket állítani az elhunyt lemezlovasok és producerek emlékére. A lista korántsem teljes, ezt most nézzétek el nekem!
Korábban egy írásunk már foglalkozott ezzel a témával (LÁSD: ITT!). Akkor négy elhunyt producer/dj munkásságát tekintettük röviden át, így került fókuszba Tony De Vit, Marino Stephano, Marc Spoon és Eric Tadla. Azóta tovább bővült az égiek között pörgetők névsora. Legutóbb a trance egyik meghatározó arca a német Tillmann Uhrmacher (a róla készült cikket ITT megtaláljátok) ment el hirtelen. Sajnos némi kutatómunkát követően több olyan névre is bukkantam, aki már nem gazdagítja produkcióival az evilági EDM-történelemkönyvét. Aaron Carl, a legendás 'Dance Naked' elkövetője, detroiti house legenda 37 évesen, tüdőrákban veszítette életét. (cikk róla: ITT).
A tüdőrák a francia Didier Siclair-t, a 'Lovely flight' megálmodóját sem kímélte, 2008-ban elragadta őt az élők sorából. Jon Vesta egy nagyon tehetséges trance producer volt, akihez olyan track-ek fűződnek, mint a 'Gull' illetve a 'Substance'. John Digweed, Sasha és Seb Fontaine is pörgette a lemezeit. 2001-ben öngyilkosságot követett el. Caspar Pound a house, techno boom idején elévülhetetlen érdemeket szerzett. Magas színvonalú produkcióival ('House', 'Fever Called Love', 'Pioneers of the warped groove') gyarapította az elektronikus tánczene történelemkönyvét. 2004-ben 33 évesen a szíve felmondta a szolgálatot. Tom Wilson, a megaklsszikus 'Techno Cat' megalkotója 2004-ben vesztette életét szívrohamban. A techno berkekben ismert és elismert Christian Morgenstern 2003-ban szenderült örök jólétre. A haverjaival korizott, közben szúró fájdalmat érzett a mellkasában. Hazament s a lakásában találták meg a holttestét pár nappal később. A goa szcénát is érte veszteség. Közülük is a legfájóbb Cosma (polgári nevén Avihen Livne) halála volt. Az izraeli producer 2003-ban egy motorbalesetben halt meg épp amikor az indiai Goán nyaralt. Torsten Fanslau. Elsőre nem sokat mond ez a név, pedig fel kéne ismerjük, hogy kiről is van szó! Ő ugyanis az 1993-ban megjelent Culture Beat 'Mr. Vain'-jének az egyik társszerzője, valamint a Force Legato 'System' című ópusznak is az egyik atyja Oliver Lieb mellett. További projektjeiről ITT olvashattok. Torsten 1993-ban 29 évesen elhunyt.

Emlékük előtt tisztelgünk most! Béke poraikra!

2011. október 30., vasárnap

H.U.V.A. Network – Ephemeris: Az univerzum dallamai

Az Ultimae records egy egy lemezéről már párszor volt szerencsénk beszámolni itt a blogon, és igazából sosem rejtettük véka alá azt, hogy mennyire rajongunk a kiadó munkásságáért. A H.U.V.A. Network 'Ephemeris' című lemeze ezt a pozitív képet egészen biztos hogy tovább fogja erősíteni, mivel az Aes Dana-Solar Fields jegyezte H.U.V.A. Network ezzel az albummal a label egyik legerősebb lemezét rakta össze.
Az Ephemeris album története valahol a csillagrendszerben játszódik, ahol a bolygók színe, alakja, mozgása teljesen eltér egymástól. Ezt az állapotot érzékelteti velünk az album, amit tíz nem minden napi zenébe sűrítve tesztelhetünk le. Az album nyitózenéje nagyon érdekes kontrasztot alkot: egy monoton semmibe vezető, ugyanakkor rendkívül hangulatos világkép tárul elénk. A 'Blank' egy teljesen másik síkon mozog az előző számhoz képest. Mélabús , néhol a letargiába burkolózó, keleties hangképeket vegyítő mágikus zeneművel állunk szemben. Az 'Orientations Part 1' -ben gigászi erők csapnak össze. A 'Part 2' valamivel nyugisabb alkotás. A 'Part 3' hangulatilag és szerkezetileg szinte majdhogynem ugyanaz mint a Part kettes verzió (mindkét szám ambient szekcióval kezd, majd downtempo-val zár). A 'Cobalt' zseniális zene, egyértelműen az album legjobbja. A techno-s alapra Aes Dana-ék valami hihetetlen érzelmes zongoradallamot kevertek rá. A 'Fade Away' nagyon szépen kezd. A vége felé egy valódi progpsy zenemű rajzolódik ki belőle. Hallgatása közben valamiféle fényörvénybe kerülünk. A nyolcas számú 'Diagrams' is gyönyörű. Úgy 5 perc 20-nál dob egy hátast az ember, és egyszerűen nem hisz a fülének. A 'Something Heavens' nagyon komplex zene. Az eleje olyan mintha a mennyben járnánk, csak a rockos résznél ereszkedünk egy kicsit alább. A 'Saturday Barbecue With New Neighbours' -ban a Földi zajok keverednek az univerzum csilingelős zajaival. 10/10 pontos lemez. Dark ambient függőknek kötelező tananyag!!

H.U.V.A. Network – Ephemeris (2009)

Label: Ultimae Records
Katalógus szám: inre 033
Ország: Franciaország
Megjelent: 2009. március 12.
Stílus: Downtempo, Ambient, Progressive Trance
Producer: Vincent Villuis & Magnus Birgersson

Tracklist:
1. Dissolving Time (6:39)
2. Blank (8:48)
3. Orientations Part 1 (Above Towns Edit) (9:07)
4. Orientations Part 2 (Ephemeride 15.43°) (7:47)
5. Orientations Part 3 (Uncertainty Principle) (8:44)
6. Cobalt (6:42)
7. Fade Away (6:18)
8. Diagrams (7:28)
9. Something Heavens (6:42)
10. Saturday Barbecue With New Neighbours (2:43)

2011. október 29., szombat

Cj Peeton pres Range Of Emotions Ep. 018

A mixfüggők újabb 'Range Of Emotions' epizóddal csillapíthatják zeneéhségüket. Ezúttal is, mint megszokhattuk, Ottó live-ben kever, s nem engedi, hogy lankadjon a figyelmünk, így tizenhét számot sűrített bele az egy órás műsoridőbe. Tech-house, house és trance számok adnak egymásnak randevút. Felbukkan Moby, Pleasurekraft, Alex Kenji, Jon Rundell, Jaydee egy-egy száma is, valamint a kedden megjelenő Stellar Fountain 002-es katalógus számú EP címadó tétele, Alexander B 'Rise'-za.


Cj Peeton presents Range Of Emotions Episode 018

Label: Deep Zone
Katalógus szám: ROE 018
Megjelent: 2011. október 26.
Stílus: Tech House, Trance
Dj mix: Cj Peeton

Tracklist:
1. Adam Port – Weekend (Original mix)
2. Shonky – Oasis (Original mix)
3. Alexander B – Rise
4. Moby – Be the one (Facundo Mohrr remix)
5. Christian Dehugo – Undermeans (Original mix)
6. Arthur Baker ft Jimmy Sommerville – I believe in love (Joris Voorn vocal mix)
7. Pleasurecraft – Satyr song (Original mix)
8. Polina Griffith ft Ralph Good – Sos (Original mix)
9. Alex Kenji & Federico Scavo – Just for You (Original mix)
10. Truelove – Rock the Casbah (Original mix)
11. The Black Project ft Franky S – Off the wall (Truelove remix)
12. Jon Rundell – Knick Knack (Original mix)
13. Jaydee – Plastic dreams (Koen Groeneveld rmx)
14. Dejan Subotin – Ranked (Original mix)
15. Dart Rayne – Everlasting (Original mix)
16. Liquid Vision – Beauty on the beach (Original mix)
17. Chrystal Peak – See You later (Cj Peeton remix)


2011. október 28., péntek

Lyrics Of The Moment Vol. 58: Roni Size - Lucky Pressure



Roni Size Reprazent - Lucky Pressure

Get what you want.
I feel so tired
Lucky the pressure
See a little owe that you can buy
Lucky Pressure
I'll race with you but i'm tired
Lucky Pressure
They were ahead but they got lost.
Lucky Pressure

Give what you want, I feel zo tired
Lucky Pressure
See what you want and you still want more (lucky pressure)
Lucky Pressure
Play games with girls instead of fire.
Lucky Pressure
I choose life untill expired.
Lucky Pressure

Chorus:
You're so lucky, stuck and stupid (x 2)

When it comes hard and fast
Spin it round and make them last
Watch this space i'm never still
Stop and Stare I never will

Get mixed but get expired
They raced again and began to tire
See the one that you can buy
One by one and side by side

2011. október 27., csütörtök

EP ajánló: Rytek - Ritma EP

Rytek - Ritma EP [Stellar Fountain Records]
Szépen lassan érkeznek a Stellar Fountain „gyermekei”. Október 17-én a sort Jozef Kugler 'Unexpected Journey'-e nyitott, ami elég szép feedback-eket kapott a Releasepromo-n (mindkét zene 8,4-es értékelésen áll) és a Vipultimán egyaránt. A Proton demo pool-ból sikerült lecsapnunk az orosz Alexander B-re, aki a Stellar katalógus második EP-jét jegyzi 'Rise' címen. A kislemez, mint arról már beszámoltunk november 1-jén kerül majd az online zeneboltok virtuális polcaira. A sort az eddigi legerősebb kiadvány követi november 14-én. A harmadik Stellar release-ért a szintén orosz Evgeniy 'Rytek' Savchenko a felelős. Rytek-et is a demopool-nak köszönhetjük, de ezzel párhuzamosan már pár éve tevékeny részese a house szcénának. Eddigi kiadványaival kisebb kiadóknál jelent meg, de csupa jót hallani/olvasni felőle, így - s a 'Ritma EP' két eredetijének ismeretében - semmilyen kockázatot nem vállaltunk a kiadással, sőt!
A 'Ritma' eredetije egy igazi partibomba, ami lassan, komótosan végez ki bennünket sunyi effektjeivel és főtémájával. A 'The First Class' egy kicsit lazábban, de nagyjából ugyanazt az utat járja be, mint a címadó darab, feszül az energiától és ügyes technikai megoldásokkal operál. Bár Lemon8 feedback-jében azt írta, hogy Rytek-hez nem kell remix, azért mi mégis megléptük ezt, két átiratot toldottunk hozz, mégpedig a 'Ritma'-ból. Külön örömünkre szolgál, hogy nálunk debütál egy tehetséges magyar producerpáros a C.R.E.C.C.A. (aka Pásztor Ferenc & Bereczki Zoltán), akik progibb elfogásban közelítették meg az original-t. A Releasepromo-n eddig ez a verzió kapta a legjobb értékelést a Stellar-os zenék közül (8,7). Zárszóként Alexander B tech-es, deep-es remixét fülelhetjük meg, ami teljesen más világot varázsol elénk, mindezt egy vidám, simogató hangzásba tömörítve.

Eddigi Stellar release-k











2011. október 26., szerda

Ingyenzene: Michael Burns, Moby, Capricorn, Sasha, Sade

Régen volt már ingyenzene rovat, most pótoljuk a lemaradást. Abdomen Burst facebook fan-jainak szeretettel nyújta át egy régebbi Michael Burns-nek készített remixét. Silinder nem hasalt el a 'HaraKiri' remixelése közben, még túl is szárnyalta az eredeti Capricorn verzió nívóját. Moby alá progi varázsszőnyeget tolt Facundo Mohrr, de ez még kevés volt a kiadás üdvösségéhez, így a műremeket megkapjuk ingyen. Nomad In The Dark hét remixét bocsátja áruba, közülük egy régebbi Sasha darab, a 'Minimal QAT' átiratát állítottam a fókuszba, lévén tudat alatt rendesen megdolgozott! Bónuszként egy Stellar Fountain kötődésű egyiptomi producer Omar Fayyad átiratát mellékelem még a legendás Sade 'I Never Thought I'd See The Day'-ből. Jó szórakozást!

Michael Burns - We Will Fade (Abdomen Burst 'Reminiscence' Remix) [Promo]
Andrew maga linkelte az ominózus átiratot a facebook üzenőfalamra. Ez nem pusztán önszorgalom, ugyanis megbeszéltük ha valami történik nála, akkor ne legyen rest írjon rám nyugodtan. Szavatartó ember, pacsi ezért! Még egy ötös jár azért az imádni való progressive break gyönyörűségért is, amit Michael Burns felejthetetlen - Andrew miatta kezdte el a progressive break műfaját űzni - 'We Will Fade'-jéből hegesztett. Egyébként az Abdomen Burst remix még 2004-ben készült, de ma is abszolút frissnek hat, sőt! Ha meg akarjátok kaparintani teljes hosszában ezt a gyöngyszemet nincs más teendőtök, mint IDE nyomni egy like-ot és mehet a download!



Moby - Be The One (Facundo Mohrr Unofficial Remix) [Promo]
Kedves kiadók és befutott művészek! Néha érdemes a pozitív feedback-ekre hagyatkozni és a nem tudatosan megrendelésre készülő remixeket is egyenrangúként kezelni a "kifizetett áruval". Jelen unreleased státuszú átirat esetében a progressive szcéna nagyágyúi - John Digweed, Hernan Cattaneo, Nick Warren, Dave Seaman - döngették Facundo Mohrr intelligens house verzióját Moby korábbi downtempo slágeréből, a 'Be The One'-ból. Úgy érzem a vízfejek a nagyobb kiadóknál nem igazán rugalmasak az ilyen kaliberű kompromisszumra, szerencsére Facundo átvágta a gordiuszi csomót, most főhet Moby-ék feje, hiszen még egy bőrt sikeresen lehúzhattak volna a 'Be The One'-ról. Ez a hajó nekik már elment, nálunk viszont kikötött. Abszolút partihangulat fokozó track.



Capricorn - HaraKiri (Silinder Remix) [Promo]
A közelmúltban eme alkotás kétszer is szerepelt a blog hasábjain. Egyrészt a Gavin Mulhall-t bemutató írásomban munkássága egyik hangszemelvényeként, másrészt pedig a 'Float Away' 53-as epizódjában is helyet kapott. A holland Capricorn aka Hans Weekhout ugyebár a '20 Hz' révén egy megaklasszikust adott a világnak (amit a manapság Patch Park név mögé bújó Perry O'Neil is remixelt és meg is osztott, ITT). Az 1994-es 'HaraKiri' szolidabb sikereket tudhatott a magáénak, de a maga nemében hangzásilag sokkal összetettebb volt. Silinder gyakorlatilag a kor sebességére lassította a 140 BPM környéki tempót és szépen átemelte a főbb alkotóelemeket a saját verziójába. Valahogy így kell remixelni, ugye Eelke?

Link

Sasha- Minimal QAT (Nomad In The Dark Remix) [Promo]
Ezúttal egy 6+1 számos (utóbbi, Sasha 'Ohmna'-ja csak meghallgatható) free remix pakkból emelném ki ezt az átiratot. Hogy miért? Mert nagyon tetszik nekem. Az amerikai székhelyű Nomad In The Dark-kal (aka Ephraim Dean) kapcsolatban mindig a sötét, tribal életérzés villan be, ezúttal a dark feeling-et mellőzte emberünk és egy egész passzentos átiratot tett le az asztalra. Az eredeti 'Minimal QAT' Sasha 1994-es albumán a 'The QAT Collection Version 2'-ön jött ki és még a korai Coe-hangzást viselte magán: kisérletezős groovy house (zongorával), megfejelve izgalmas break betétekkel. Ephraim - hála a haladó szellemű original-nak - mondhatni csupán az alapot cserélte ki, egyébként a többi fontosabb alkotóelemet meghagyta.



Sade - I Never Thought I'd See The Day (Omar Fayyad's Flashback Rework) [Promo]
Ms. Smooth Operator egyedi hangjáról lehet ismerős mindenkinek. A projekt másik tagja az egyiptomi Omar Fayyad neve viszont talán sokaknak nem mond semmit. Omar jelenleg Kairóban él és alkot, valamint kapcsolatban áll a Stellar Fountain Records-szal, de ennél többet nem árulhatok el. Ténykedését progressive house-zal kezdte a dj-pultban, mostanság inkább átpártolt a deep-hez és a melodic techno-hoz, ez produceri munkásságán is tetten érhető. Jelen átirata azt hiszem egy igazán különleges produkció. Bár Sade vokálja egyáltalán nem burjánzik túl benne (original song from '88), abszolút lazult állapotba hozó, a deep és prog határán mozgó munka, ami remekül lett kivitelezve. A jövőben érdemes lesz Omar-ra odafigyelni, mert a tehetségéhez nem fér kétség, a többi csak az állhatatosságán múlik!

Alexander B presents Deep Contact 003

Az októbert lassan a hátunk mögött hagyjuk. Az, hogy ez a hónap se múljon el izgalmas zenei összefoglaló nélkül a tech/deep vonalon arról Alexander B gondoskodik. A hangzás ezúttal is felemelő, ringató és táncra ingerlő. Speciel azt kedvelem Alex mixeiben, hogy olyan producerek munkáit ismerem meg általa, akikre lehet az életben nem figyelnék fel a 0day release-k felfokozott dömpingjében. Nincs ez másként most sem. Azért némi önpromóciót is kapunk, Alex itt mutatja be két friss szerzeményét, amiről mást - egyelőre - nem árul(hat) el. A további információk megérkeztéig elégedjünk meg, hogy ebben a mixben hallhatjuk őket.


Alexander B presents Deep Contact 003

Label: Deep Zone
Katalógus szám: DC 003
Megjelent: 2011. október 26.
Stílus: Tech House, Deep House
Dj mix: Alexander B

Tracklist:
1. Deepsoundexpress - City life (Original Mix)
2. K-Bana - Jive (Elastic Sound In Love Mix)
3. Alexander B - Promo
4. Sebastian Davidson, Karol XVII & MB Valence - Different Places (Original Mix)
5. Stelios V, Nils N, Florian K, Wiretappeur - Everybody Loves Ice Cream (Vincenzo Remix)
6. Dirty Culture - Your Love Against The World (Original Mix)
7. Alexander B - Promo
8. Sinc Daniel Sanchez - New Day (Original Mix)
9. Miami Ice - City Light Express (Jesus Pablo Remix)
10. Bas Amro - New Period (Original Mix)

2011. október 25., kedd

Morphosis Records presents Evolved Breaks 2

Az elmúlt időszakban gyakran dörzsölöm össze elégedetten a tenyerem, hiszen kicsiny hazánkban olyan minőségi kiadványok születnek, ami mellett nem mehetünk el dícsérő szó nélkül. Ezúttal a nemzetközi progressive break szcéna színe-javát felvonultató, Retroid nevével fémjelzett Morphosis Records tette oda magát rendesen, s hozta ki a nagy sikerű 'Evolved Breaks' válogatás második részét kilenc remekbe szabott szerzeménnyel. A 'Vol. 1.' két éve alapjaiban rengette meg a break világát, olyan neves előadókat hadrendbe állítva többek között, mint Duane Barry, Olev Zubkov, Douglas Howarth, Felix Stone és Parallax Breakz. A tracklistára most se lehet panaszunk, hiszen a szaka krémje ad újabb randevút számunkra.
Alfoa 'Origami'-jával kezdjük a sort. Bevallom Alfoa-t korábban nagy tehetségnek tartottam, ám idővel ő is egy kicsit beleszürkült a mezőnybe, hogy fel tudja venni a lépést a nagy zenedömpinggel. Viszont úgy tűnik a folyamat visszafordítható, hiszen az 'Origami' egy vérbő break szám, gyomorig hatoló subokkal és csodaszép kiállással megvariálva. Alter Form 'Black Furies'-za nem finomkodik, rövid sejtelmes felvezetés után egyből odadurrant fémes törtjeivel. Douglas Howarth 'Sliced Bread In Serious Trouble'-ja visszaterel a nyugisabb vonalhoz. Dallamvilágát tekintve igen komplex darabbal állunk szemben, Douglas barátunk nem fukarkodott az atmoszféra teremtő string-ekkel és szintikkel. A válogatás nem lenne teljes, ha a label boss ne jelentkezne rajta egy saját szerzeménnyel. Retroid ezúttal egy régebbi "gyermekével", a 'Neiram'-mal készült, ami hangulatos, deep felé tendáló akkordokkal és hangképekkel operál. Elteck 'Thank You Morning'-ja Nikita Kulaev megkapó gitárszólójával jelzi, hogy az akusztikus hangzás is tökéletesen illeszkedik a break miliőbe. Dögös kis produkció! Omauha 'Extra'-ja ebben az emelkedett hangulatban veszi át a stafétát és egyáltalán nem okoz csalódást, hozza a prog break dallamosabb vonalát zongorajátékkal megbolondítva. Dynamic Illusion funky-n vezeti fel a 'My Destiny'-t, amihez később szomorkás piano futam társul. Ennek ellenére mégis ott lappang a mediterrán életérzés a track-ben egy felbukkanó és visszatérő flamenco-s momentumnak köszönhetően. Dream Logic 'Wake Me Up'-ja szimfónikus sound-ja egyből Hybrid-ék munkásságát juttatja eszembe. Ange hangja is ráncmentesen simul a vonósokkal megtámogatott tematikához. A zárás Bianco Soleil 'Moecule'-jére marad, amit maradéktalanul meg is old. Álmodozós, merengős melódiája az egyik legkiemelkedőbb a válogatás egészét tekintve.
Összességében a nem break fanatikusoknak is bátran tudom ajánlani ezt a zseniális válogatást, amely kategóriájában dallamosságával és csodaszépen kikevert hangzásával viszi a prímet az idei compilation-ök között. 10/10!

Various Artists – Evolved Breaks 2

Label: Morphosis Records
Katalógus szám: MORPHA05

Ország: Magyarország

Megjelent: 2011. október 3

Stílus: Breaks


Tracklist:
1. Alfoa - Origami (8:51)
2. Alter Form - Black Furies (6:39)
3. Douglas Howarth - Sliced Bread In Serious Trouble (8:51)
4. Retroid - Neiram (6:51)
5. Elteck Feat. Nikita Kulaev - Thank You Morning (6:31)
6. Omauha - Extra (6:53)
7. Dynamic Illusion - My Destiny (7:37)
8. Dream Logic Feat. Ange - Wake Me Up (6:18)
9. Bianco Soleil - Moecule (7:45)

Various Artists - Evolved Breaks 2 by Morphosis Records

2011. október 23., vasárnap

Aeron Aether saját tervezésű midi vezérlő kesztyűjét is bemutatta

Mindig is nagy élvezettel hallgatom azokat az előadásokat, ahol egy szakértő ad hasznos tippeket, hogyan kerüljünk közelebb a technikához. Ezúttal Aeron Aether-t kérték fel, hogy tartson prezentációt az elektronikus zene hangjainak születése témakörében. Mivel sokan sajnos nem lehettünk ott a földrajzi távolság miatt Harkányban, ezért egy élménybeszámoló miniinterjúval kárpótoljuk az érdeklődőket.

DZ: A közelmúltban Harkányban tartottál előadást az elektronikus zene sokszínűségéről. Ennek részeként az általad használt zeneírási módszerek közül is villantottál párat az érdeklődnek. Milyen trükköket mutattál be, amik kimondottan Rád jellemzőek?
AE: A bemutató a harkányi művelődési házban került megrendezésre a helyi ifjúsági klubnak, de teljesen nyílt volt, ezért sok más érdeklődő is megjelent. A közönség vegyessége miatt az előadást is olyanra terveztem, hogy mindenkinek legyen benne valami érdekes a teljesen kezdőktől a haladókig. Egy direkt erre az előadásra készített Ableton Live-os live act-tel nyitottam, majd néhány szóban összefoglaltam az alapokat. Ezután bemutattam a midi vezérlőket, a használatukat, a live act különböző elemeit, a rám jellemző technikákat, és néhány már ismert saját zenémbe is betekintettünk. A technikák között amiket bemutattam szerepelt az egyszerű dallamfeljátszástól kezdve a warpolási technikákon keresztül egészen a granuláris szintézisig minden, ami belefért a szűkös időbe.

DZ: Manapság egyre több 'know how' előadást szerveznek a producerkedés iránt érdeklődőknek. Szerinted mennyire hasznos egy ilyen prezentáció? Úgy értem nem könnyebb egy-egy új dolgot megtanulni, ha arra magunktól jövünk rá?
AE: Szerintem az ilyen előadások mindenképpen hasznosak, persze csak akkor, ha az érdeklődők nem egy az egyben akarják másolni a technikákat. Mindenkinek más a kézreálló módszer, és mindenkinek a saját technikáit kell kidolgoznia amiben kényelmesen tud mozogni, de az mindenképpen előnyös, ha van, ahonnan ötleteket meríthetünk. Ez meggyorsítja a fejlődést, és kitágítja szemünk előtt a lehetőségek széles tárházát. A fejlődéshez nagyban hozzájárul a tutorial videók nézegetése, és a témához kapcsolódó könyvek olvasgatása (pl. mixing/mastering témában). Ez persze kezdetben sok időt felemészthet, de megéri.

DZ: Saját tervezésű midi vezérlő kesztyűdet is megmutattad a nagyérdeműnek. Erről a különleges szerkentyűről mesélj már egy picit!
AE: A midi vezérlő kesztyű, amit terveztem, a szakdolgozatom témája volt, amiből meg is építettem a prototípust. Ez a kesztyű a különböző kézmozdulatokat alakítja át midi üzenetekké, és továbbítja gép felé, így bármilyen paramétert vezérelhetünk bármelyik tengellyel. Előnye, hogy intuitívabb módon kezelhetjük a különböző effekteket és szinti paramétereket, és egyszerre egy potméter helyett egy kézzel egyszerre akár 3-at is kezelhetünk. A bemutató végén bemutattam a kesztyű működését is, utána pedig bárki kipróbálhatta.

DZ: Egy kicsit visszazökkenve a mindennapokba mire készülsz mostanság, milyen release-k várhatók tőled?
AE: Most, hogy végre felhagytam a remixeléssel, és lenne időm az albumomon dolgozni, alig jut valamennyi időm a zenélésre. Azért pár izgalmas dolog készülőben van: Mango gőzerővel dolgozik az albumán, melyen én is közreműködöm 3 zenében is. Matt Darey a következő mixalbumát leszerződtette az Armadával, melyen a Tiff Lacey közreműködésével alkotott Into The Blue című közös szerzeményünk újratekert változata is helyet kap, és életem első dubstep-szerű remixe is, amely Matt egyik saját zenéjére készült. Ezen kívül az Abstracta nevű, Solex-szel alkotott közös formációnk első original alkotása szintén egy Armadás mix CD-n lát hamarosan napvilágot.




video

2011. október 21., péntek

Zeneajánló: Dynamic Illusion - Planetarium

Dynamic Illusion - Planetarium [Silk Sofa]
Mostanság nagyon ritkán jutok hozzá friss downtempo/chill out zenékhez, viszont a kimondottan a lassabb, elgondolkodtatós műfajra építő Silk Sofa release-eket lehetőségeimhez mérten mindig beszerzem. Jelen esetben a lelkesedésem hatványozott volt, hiszen honfitársunk Gyarmati Dani aka Dynamic Illusion jegyzi a label 033-as sorszámú kislemezét 'Planetarium' címen. Eme három számos EP remek tanúbizonysága annak, hogy Dani nemcsak a house progressive válfaját űzi mesteri szinten
A nyitó 'Boundless Sky' a maga 86 BPM-ével kezd ellazítani bennünket, a kongával és zongorával felvértezett atmoszféra pillanatok alatt tökéletes harmóniát teremt hallgatás közben. A 'Stardust' már feszesebb ritmusképlettel és hangulattal operál. Ennek a darabnak simán ott lenne a helye az aktuális 'Cafe Del Mar' válogatáson. A 'Forgotten Realms' visszakanyarodik a nyitó 'Boundless Sky' által képviselt komótosabb, álmodozósabb hangképekhez. A zene gerincét adó string mélázva úszik végig a track egészén, melyhez egy gitár valamint komolyzenei hatást keltő elemek is csatlakoznak.
Összességében egy tökéletes hangulatot árasztó kislemezzel lehetünk gazdagabbak, ha a 'Planetarium'-ot beszerezzük. Ha már unjuk az állandó 4/4-edeket és egy kis felüdülésre vágyunk semmiképp se hagyjuk ki ezt a hangulatos kiadványt!

Dynamic Illusion - Planetarium

Label: Silk Sofa
Katalógus szám: SILKSF033
Megjelent: 2011. október 14.
Stílus: Downtempo
Producer: Gyarmati Dániel

Tracklist:
1. Boundless Sky (6:26)
2. Stardust (6:04)
3. Forgotten Realms (7:22)

Megvásárlós, belehallgatós link

Lyrics Of The Moment Vol. 57: Swayzak - State Of Grace (Van Bellen Remix)



Swayzak - State Of Grace (Van Bellen Remix)

You know it makes no difference.
Whether we talk or not.
And it's much harder going in us sometimes.
And jumping down from the top.
But if you talk to me I will listen to you.
With my eyes, my ears, my heart.

Do we both reach a state of grace?
I will pull you out of modern secrets.
Do we both trust because it's clear?
Information gets to yourself as information greeting danger.
Greeting danger.

You know it makes no difference.
If you remember times that I forgot.
Sometimes we meet missed out here.
But there's a need for a knod.
Taking consciousness for granted.
I need to hear your good self.
Sit down, don't expect me to give in to it.
And I would have given it right back.
My senses would know why.

Do we all reach a state of grace?
I will pull you out of modern secrets.
Do we both trust because it's clear?
Information gets to yourself as information greeting danger.
Greeting danger.

Wenn Du mit mir sprichst.
Ich will Dein tiefstes Inneres verstehen.
Aber verlange nicht, dass ich Dir nachgebe.
Du weisst, dass es keinen Unterschied macht.
Ob wir miteinander sprechen oder nicht

2011. október 20., csütörtök

Könyvajánló: Martin Delaney - Ableton Live

A napokban pont arról értekeztem, hogy a zeneszerkesztő szoftverekhez készített magyar nyelvű segédletek nem túl gyakoriak. Nos a Fruity Loops-osok elégedetten lapozhatják a virtuális 4.x verzióhoz mellékelt users guide-ot. Ezúttal viszont egy könyv formátumú írást ajánlanék nektek, melyben az Ableton Live funkcióival és trükkjeivel ismerkedhetünk meg Martin Delaney írása nyomán. A Retro Media kiadó által útjára indított Controllerbooks című könyvsorozat első darabja a 6.0-ás verzió beltartalmát magyarul boncolgatja kezdők számára is érthető módon. A contollerbooks.hu oldalon a következő ajánlót találhatjuk a könyvről:
Hiánypótló könyvet tarthat kezében az olvasó. Magyarországon most először jelenik meg a külföldön nagy népszerűségnek örvendő sorozat magyar nyelven, melynek első része a széleskörben elterjedt Ableton Live DJ és zeneszerkesztő program kézikönyve.
Az utóbbi években hazánkban is ugrásszerűen megnőtt a számítógépes zenei rendszereket használók száma, mind professzionális, mind hobbi szinten, és ezzel együtt megnőtt az igény a színvonalas magyar nyelvű szakirodalomra is. Közel 170 oldalon ismerhetjük meg az Ableton Live használatának rejtelmeit, illetve tippeket és trükköket sajátíthatunk el a profi felhasználóktól. A gyakorlati útmutatást több mint 200 ábra segíti, a kézikönyv végén pedig praktikus kislexikon igazít el az idegen kifejezések labirintusában.

A kötet az Ableton Live 6-os verziójához készült, de kiválóan használható az Ableton Live összes változatához.

Delaney, Martin - Ableton Live - Tippek és trükkök a 6. verzióhoz + 7.-es függelék

Retro Media, 2009
167 oldal
Kötés: papír / puha kötés
ISBN: 9789638769497


Megrendelhető a Bookline-ról.

2011. október 19., szerda

Greyloop presents Float Away 054

A mai 'Float Away' last minute jelleggel készült. Valahogy nem akart összeállni az egy órás egyveleg, annak ellenére sem, hogy jó zenékben bővelkedett az elmúlt két hét. Aztán mégis csak jött az ihlet és szépen rakódtak egymásra a progressive gyöngyszemek. Fran Von Vie epikus szörnyetegével lendülünk neki az utazásnak, majd egy agycsavargatós Fusion F, Come T track következik. A plasztikgyáros Matrick ezúttal ügyeset kanyarított, Saiz és Guy J közöse fénypontként kapcsolódik be a történetbe. Félidőben jön egy rafkós muzsika, Fady Ferraye 'Incoherent Transcripts'-je, amit az argentin Ivan Jaime forgatott fel, de fenekestül. Emberünk Andres Lopez oldalán egy szelídebb arcát mutatja az 'Angel signs'-ban. Pete McCarthey 'Megatron'-ja a totális elszállás jegyében adja az ívet, majd kisvártatva Loacs Erepams 'I Can't Figure It Out'-ja ránt egyet a gyeplőn, komolyabb groove-okkal operálva. Hartmut Kiss 'Water Games'-sze egyszerűen nem maradhatott ki a felhozatalból, valami fergeteges partihangulatot áraszt magából ez a track, hála Eelke Kleijn hathatós támogatásának. A zárás Teana & Tiida rezortja, a 'Mountaque' a szerb Stefan DJordjevic verziójában nyugvópontra juttatja az ezúttal igencsak hektikusra sikeredett szettet.

Greyloop presents Float Away 054

Label: Deep Zone
Katalógus szám: FA 054
Megjelent: 2011. október 19.
Stílus: Progressive House
Dj mix: Grey

Tracklist:
1. Fran Von Vie - Full Moon [Hyline Music]
2. Fusion F & Come T - Rainy Day [Fruit Machine]
3. Matrick - Fascination (Mfai Remix) [BQ Recordings]
4. Henry Saiz & Guy J - Meridian [Bedrock Records]
5. Fady Ferraye - Incoherent Transcripts (Dark Soul Project Remix) [Alter Image Recordings]
6. Ivan Jaime & Andres Lopez - Angel Signs (Weepee Remix) [Lowbit]
7. Pete McCarthey - Megatron (Original Mix) [Low Battery Recordings]
8. Loacs Erepams - I Can't Figure It Out (Paul Hazendonk 'Manual' Mix) [Proton Music]
9. Hartmut Kiss - Water Games (Eelke Kleijn's Vintage Remix) [Definition Records]
10. Teana & Tiida - Mountaque (Stefan DJordjevic Remix) [Deepsessions Recordings]

Arko pres My Classics Vol.6.

A My Classic cikk sorozat hatos része rendhagyó módon egy igen korai időszak trance és rave zenéit gyűjti egybe. Gyakorlatilag azok az alkotások kerülnek terítékre melyekre vagy nagyon haloványan, vagy egyáltalán nem is emlékszünk.

Aurora Borealis - The Milky Way (1994 - F Communications, Play It Again Sam [PIAS])
A francia SHAZZ alias Aurora Borealis 'The Milky Way' című száma mellett egyszerűen nem tudok szó nélkül elmenni, vagy hogy ne írjak róla valamit. Már eltelt cirka tizenöt év, de még mindig futkos a hátamon a hideg, akárhol meghallom. A kora kilencvenes évek egyik legmarkánsabb rave himnuszáról van szó! Egy zene, amely mesterien vegyíti a trance, a techno, az acid és az ambient stílus elemeit.

Cosmic Baby - Loops of Infinity (1993 - Logic Records, BMG)
A másik nagy őskövület Cosmic Baby aka Harald Blüchel 'Loops of Infinity'-je, ami fülbemászó zongoradallamával tűnik ki a többi zene közül. Csak úgy mint a The Milky Way
a 'Loops Of Infinity' is egy intrós felvezetővel kezdődik. A tempó igen csak felfokozott, de a zongorajáték, és a dallamosság full vidám hangulatot teremt. Korszakalkotó muzsika, ki ne hagyjátok!!


Ultimate - Automatic (Syncro Mix) (1994 - Subharmonic Records)
Ultimate 'Automatic'-je Syncro Mix-ben a kilencvenes évek egyik Oldie but Goldie-ja Az alap full Hi-Nrg -s, a dallam viszont egyértelműen a rave zenék boldogságfaktorának kiszámíthatóságával operál. Szép, letisztult hangzásvilága nagyon figyelemre méltó alkotássá teszi. Ha rave házibuliba készülünk, akkor Ultimae 'Automatic'-jét semmiképpen se felejtsük otthon! Főműsoridős darab!!!


DJ Hooligan - Rave Nation (1995 - Ultrahard)
DJ Hooligan fiatal korom egyik legmeghatározóbb producere. Amikor még kazettákon döngettük az EDM zenéket, nem volt olyan albumom, amin ne szerepelt volna legalább egy Hooligan zene. A 'Rave Nation' egy nemzetközileg összeállított top 10-es rave listán egészen biztos, hogy előkelő helyen végezne!!



Marusha - It Takes Me Away (1994 - Low Spirit Recordings, Urban)
Germán vonalról Dj Hooligan mellett Marusha volt a másik nagy kedvencem. Az 'It Takes Me Away' igazi, karneváli hangulatot teremtve menetel előre! Amolyan bulizós zene, némi chilles beütéssel. Az egyik legtutibb marusha klasszikus!

2011. október 18., kedd

Technika V.: a Fruity Loops magyar leírása

Emlékszem az első PC-m 2001-ben még csak a Fast Tracker 2-t bírta el gond nélkül. Egy véletlen folytán a kezembe került egy számítógépes újság melléklet cd-je, amelyen a Fruity Loops 3.11-es demó verziója ott figyelt. Feltettem, s kisebb-nagyobb szaggatásokkal egy másik dimenzió tárult fel előttem. Persze a tracker-ről áttérve nagyon sok minden teljesen más volt, amit ki kellett tapasztalnom. Sajnos akkor még nem hemzsegett tutorial videóktól az internet, így a „do it yourself” mozgalom dívott. Ez főleg azoknak ment könnyen, akik műszaki beállítottságúak illetve a technika iránt elkötelezettek voltak, hozzám hasonló humán orientált emberkék csak a felszín kapargatásával, de annál nagyobb örömmel jutottak túl egy-egy beépített modul megfejtésén.
Egy szónak is száz a vége. Ma már a 10-es verziószámú Fruity Loops hódít a piacon. Ez a verzió szinte mindent tud, amit egy XXI. századi zeneszerkesztőnek tudnia kell, épp csak a kávét nem főzi meg helyettünk a studióban éjszakázáshoz. Magyar nyelvű leírást azonban nem mellékeltek hozzá, így csak az angolul expertek böngészhetik sikerrel a használati utasítást. Mentőövként találtam rá azonban arra a hiánypótló 2003-as keltezésű dokumentumra, melyben részletesen és magyarul ismerkedhetünk meg a program minden egyes elemével. Ekkoriban a 4.x-es verziók mentek, így sok később bevezetett újdonság kimaradt a leírásból, de a szoftver működését, részeit, beállításait, egy szóval alaprendeltetését tökéletesen bebiflázhatjuk. FL-kezdőknek fokozottan ajánlott olvasmány!

Köszönet a szegedlive.hu oldalnak, hogy közzétették ezt a gyöngyszemet! Ide klikkelve tudjátok a dokumentumot elolvasni!

2011. október 17., hétfő

Lyrics Of The Moment Vol. 56: Moby - Landing



Moby feat Azure Ray - Landing

Thick black soul
Moving slow, moving close to you
This life I don't know
It seems outta sync to me
Hold each other tight
Walking through to my destiny
This glitter in my eye
Catches light catches sympathy
This glitter in my eye
Catches light catches sympathy

Your lips are moving but I can't hear what you say
Stars are falling but you still feel the same way

This shield
What is real
Is believing...

Alexander B jegyzi a második Stellar Fountain EP-t

Október 17-e számunkra piros betűs ünnep. Hogy miért? Ugyanis a mai napon jelent meg hivatalosan a Stellar Fountain első EP-je, Jozef Kugler 'Unexpected Journey'-je. Külön öröm, hogy a promo listán szereplő nevek közül sokan jeleztek vissza pozitívan a debütáló kislemez kapcsán. A folytatásra nem is kell sokat várni, hiszen már elindult a promó kampánya a második Stellar release-nek, amit az ukrán születésű, de manapság Oroszországban ténykedő Alexander B jegyez 'Rise' címen. Alex az oldalunkra visszatérő bloggereknek már ismerős lehet, hiszen 'Deep Contact' néven havi podcast-ja fut a Deep Zone-on.
Alexander B aka Alexander Bezdenezhnykh producerként legalább olyan mesterien ötvözi egymással a tech house, house és deep house elemeket, mint lemezlovasként. Az őt inspiráló művészek listája elég impozáns. A szemrevaló felsorolásba tartozik The Timewriter, Terry Lee Brown Junior, Budai & Vic, Maya Jane Coles, Lukas Greenberg és Phonique is. Első kislemeze a Young Society Records gondozásában hamarosan megjelenik, három kellemes szerzeménnyel. A történethez hozzátartozik, hogy ezt az EP-t szerettük volna mi is kihalászni a Proton demo pool-ból, viszont addigra már Alex aláírt a Young Society-hez. Viszont megígérte, hogy a következőekben készülő zenéit a Stellar Fountain-nak szánja majd. Ez így is lett. A 'Rise' és a 'Gradation' hamarosan landolt a e-mailjeink között.
A 'Rise' pontenciális felhozózene, amit több féle stílusú szettbe is könnyedén be lehet illeszteni. A deep főbb ismertetőjegyeit felvonultató, de a groovy house elemeket és lebegős stringeket is remekül bevető darab még sokak kedvence lehet. A 'Gradation' is hasonló csapáson halad, talán egy kicsivel minimalistább, de semmivel sem gyengébb a címadó darabnál. Nekem Timewriter és Terry Lee Brown Jr. jut eszembe eme produkciót hallgatva, ami — ismervén Alex példaképeit — egyáltalán nem véletlen. Szóval: november 1 - Alexander B - Rise EP!

Alexander B - Rise (preview) - SFR002 by Stellar Fountain Records

Alexander B - Gradation (preview) - SFR002 by Stellar Fountain Records

2011. október 16., vasárnap

Eelke Kleijn tíz hasznos tippje remixereknek

Eelke Kleijn napjaink egyik legizgalmasabb house producere. A remixversenyeket egy helyre tömörítő Findremix.com oldal a tehetséges hollandot kérte fel arra, hogy tíz pontban sorolja fel szerinte, hogyan is készül egy jó remix. Aki legalább egy-két Kleijn átiratot meghallgatott valaha tudja, hogy emberünk magasan képzett producer, így érdemes megfogadni a tanácsait!

„1. A remix legyen remix!
Használj részleteket az eredeti darabból, úgy hogy az felismerhető legyen! Néhány korai remix munkám teljesen különbözött az eredetitől, hogy nyugodtan tekinthettem volna rájuk, mint saját számok. Manapság csak olyan zenéket remixelek, melyek önmagukban is jók, és én erre még rá akarok tenni egy lapáttal. Még így is előfordulhat, hogy az átiratnak nem sok köze lesz hangzásában a kiindulási alaphoz, de én személy szerint igyekszem megtartani benne az eredeti darab szellemiségét. Ha nem igazán tudsz mit kezdeni azokkal a részekkel, amik a birtokodban vannak, akkor jogosan teheted fel magadnak a kérdést: akkor miért remixeled ezt a muzsikát?

2. Ne remixelj mindent, mindenkitől!
Ez egy újabb általános jó tanács, de manapság igen sok kiadványon futok bele az 1 original 4 remixszel megtoldva felállásba. Azt hiszem jobban járnánk, ha az emberek inkább saját darabokat írnának ehelyett. Mint DJ nem igazán csigáznak fel az ehhez hasonló pakkok, mivel a legtöbb átirat hasonlít egymásra. Gyorsan végigpörgetem vagy csak egyet tartok meg magamnak. Éppen emiatt mint remixer igyekszem távol tartani magam az olyan kiadványoktól, amin sokan működnek közre, s készítenek átiratot.

3. Próbálj eltérni az eredetitől!
Azt mondom, hogy egy remixnek remixként kell hangoznia. Ez nem azt jelenti, hogy legyen egy szimpla másolat. És persze egy dob és a basszus cseré sem számít! Semmi értelme nincs kiadni egy house zenét, aminek house remixei ugyanúgy hangzanak. Itt ez kapcsolódik a második tippemhez. Készíts saját lábán is megálló verzió!

4. Egy jó ötlet hamar megvan!
Hogyha az egyik layer-t pakolod a másikra za általában nem vezet sehová sem. A legjobb ötleteim egyszerűek. Ha izgalomba jössz a dobtól, a bassline-tól és egy-két másik hangtól az általában jó, és ami még fontosabb, van helye a track-nek, hogy tovább tudjon fejlődni.

5. Csak a legjobb részeket használd az original-ból!
Ne érezd úgy, hogy mindent fel kell használnod! Sokszor vagyok úgy, hogy a könyvtárban található húsz fájlból tíz nem igazán működik a zenémben. Nem kell mindet használnod, speciel én azokat részesítem előnyben, amelyek meghatározóak az eredetiben.

6. Használj effekteket!
Szeretek az audió fájlokkal játszadozni, ha kell torzítom, filterezem, felvagdosom. E révén sokszor elég kellemes, és váratlan eredményt tudok elérni. A legjellemzőbb audió részeket próbálom viszonylag tisztán megtartani, hogy felismerhetőek maradjanak. Ez főleg annál a tíz részletnél tud inspiráló eszköz tud lenni, amiket nem igazán csípsz!

7. Egyszerre csak néhány órát dolgozz!
Nem biztos, hogy mindenkire igaz, de én néhány óra munka után tartok egy rövid pihenőt, aztán rögtön, illetve másnap meghallgatom mit is csináltam. Sokszor jártam úgy remixeknél, hogy miután másnap meghallgattam az előző napi ügyeskedésem már tudtam, hogy mit csináltam rosszul, vagy hogy mi hiányzik még.

8. A remixeid különbözzenek egymástól!
Amikor van egy sikeres lemezed, az emberek kérik, hogy a remixed is az ott bemutatott hangzásodra hajazzon. Ez persze rendben van, de csak egy-két remix esetében. A remixeidet próbáld meg variálni, mivel a közönség elunja magát, ha ugyanazt a sablont hallja sokadjára!

9. Akkor dolgozz, ha rá vagy hangolva!
Mint profi producer, korábban reggelente mindig a studióban kezdtem. Aztán később rájöttem, hogy ilyen korán nem lehet jó elektronikus tánczenét készíteni. A késő délután és az este már ideálisabb erre a feladatra, mivel addigra parti hangulatba kerülök. Ez persze lehet sokakra nem igaz, de nekem sokat segített!

10. A legfontosabb: légy boldog a remixeddel!
Csak azért ne adj ki bármit is a kezeid közül, mert remixelned kell és azt be kell fejezni! Igen vannak határidők és igéretek, de a végén elégedettnek kell lenned az eredménnyel, ha nem vagy az, kezd előről! A legjobb remixeim először béna próbálkozásokként indultak, amiket nem igazán csíptem. Néha az újrakezdés révén jutsz el a legjobb eredményig!”

Forrás: Findremix.com, 2011. augusztus 17.

2011. október 15., szombat

Szia.info Promo Session 45 mixed by Miraculum

A nyári szünet után ismét újraindult a szia.info nagy sikerű mixsorozata a 'Promo Session', melyben ismert és kevésbé ismert lemezlovasok mutatják be az általuk favorizált hangzásvilágot. Külön örömünkre szolgál, hogy a szia.info szerkesztője @tti MiraculuM-ot kérte fel a 45-ik, őszi restart epizód elkészítésére. Gyuri kilenc aktuális kedvencét rendezte egy órás mixbe, köztük két megjelenés előtt álló Stellar Fountain kiadványt (Jozef Kugler, Alexander B), illetve house berkekben magasan jegyzett producerek (Inkfish, Evren Ulusoy, Fady Ferraye, Kassey Voorn, Lanny May, Tolga Diler & Semih Karakas) munkáit.

A Promo Session sorozatnak egyébként 2010-ben Greyloop is vendége volt, a 15-ös sorszámű mix az ő keze munkáját dícséri. IDE kattintva azt is újra hallgathatjátok.


Szia.info Promo Session 45 by MiraculuM

Kiadó: www.szia.info
Kategória: Promo Session
Katalógus szám: 045
Stílus: Progressive house
Megjelent: 2011. szeptember 18.


Tracklist:
1. Evren Ulusoy - Fade To Blonde (Ormatie 'Brunette' Mix) [Proton Music]
2. Fady Ferraye - An Aquarian Exposition (Nick Hogendoorn Remix) [Per-vurt Records]
3. Alexander B - Rise [Stellar Fountain]
4. Kassey Voorn - Ghalantomos ( Deepfunk Remix) [Lowbit]
5. Soren Aalberg - Let Love Kill You (Tom Hades Remix) [Rhythm Converted]
6. Tolga Diler & Semih Karakas - Judgement (MiraculuM Remix) [Elliptical Sun Recordings]
7. Lanny May - All Things Are One Thing [Manual Music]
8. Inkfish - Drums Are Not Damgerous (Cid Inc Remix) [Inkfish Recordings]
9. Jozef Kugler - Unexpected Journey [Stellar Fountain]



2011. október 14., péntek

Deep Zone Charts 2011 Október

Itt az ideje az október havi Deep Zone chart-ok közlésének! A Deep Zone csapat mellett ezúttal Erich Von Kollar top 10-es listáját is olvashatjátok teli csupa finom promo cuccal. Ami általánosságban elmondható vannak átfedések (Hartmut Kiss - Water Games-sze, Tom Glass - Hope-ja, Oscar Vasquez remixe Sasha - Cut Me Down-jából, Erich Von Kollar - Hive-ja), ergo voltak kiemelkedő release-k, ami többünknél is célba talált. Egyébként érdemes végigpásztázni a felhozatalt, hiszen ebből tökéletesen rekonstruálni lehet a tech/deep/progressive house színtér elmúlt harminc napjának legfontosabb történéseit.



Deep Zone Charts 2011 Október

Arko Madley
Freemasons feat. Siedah G. - Rain Down Love (Jimmy Vlach Remix) [White]
Stefan DJordjevic - Insane [Promo]
Mikrostar - Vanilla (Original Mix) [Toubkal records]
Sasha - Cut Me Down (Oscar Vazquez Remix) [White]
Hartmut Kiss - Water Games (Eelke Kleijn's Vintage Remix) [Definition Records]
Deep Soul Duo - Fellowship (Eryo Remix) [Mistique Music]
Oscar Vazquez - The People Dream (Original Mix) [Balkan Connection]
Maetrik - Caught Between [Cocoon Recordings]
Kristine W - Feel What You Want (Frangellico Remix) [White]
Lulu Rouge - Bless You (Kintar Reedit) [White]

Greyloop
East Cafe - Martinique (Exoplanet Remix) [Mistiquemusic]
Ivan Jaime & Andres Lopez - Angel Signs (Original Mix) [Lowbit Records]
Pete McCarthey - Megatron (Original Mix) [Low Battery Records]
Above & Beyond ft Zoe Jonhston - You Got To Go (Dusky Remix) [Anjunabeats]
Diego Poblets - Eliptica (Juan Deminicis Remix) [Stripped Records]
Hartmut Kiss - Water Games (Eelke Kleijn Remix) [Definition Records]
Tom Eales & Ella - Stroke Of Luck (Deepfunk Remix) [Stripped Records]
Tom Glass - Naive (Original Mix) [Hope Records]
Tvardovsky - Touch EP [Pervurt Records]
Capricorn - Harakiri (Silinder Remix) [Promo]

MiraculuM
Erich Von Kollar - Hive (Martin Etchegaray & Sebastian Lah Remix) [BCSA]
Alain Ho - Into A Deep (Hot Toddy Remix) [The Exquisite Pain Recordings]
Hartmut Kiss - Water Games (Eelke Kleijn Remix) [Definition Records]
Tom Glass - Naive (Original Mix) (Nick Warren's Psychedelic Wheel Remix) [Hope Records]
Mathew Jonson - Pink Chocolate [BPM JAPAN]
Okmanow - Modern Slave (Mystic Remix) [Synthrec]
Mike Griego - Light Years From Here [Somebody's Story]
Paul Alexander - Pyrokinesis (Deepfunk Remix) [Hyline Music]
SQL And Child - My Minds (Robert Babicz Remix) [Trapez Ltd]
Paul Kwitek - Nautilus [Existence Records]

Special guest: Erich Von Kollar
Erich Von Kollar - Hive (Martin Etchegaray & Sebastian Lah Remix) [Balkan Connection South America] [Promo]
Ishome - Eva (Original Mix) [Proton Music]
Steve Slight - Triton (Original Mix) [Rhythm Convert]
Sasha - Cut Me Down (Oscar Vazquez Unofficial Remix) [Unreleased]
Maxplay - Silent Whisper (Original Mix) [Balkan Connection South America] [Promo]
C.R.E.C.C.A - Magnetic (Original Mix) [Deepsessions] [Promo]
Ioan Gamboa - Butterfly Effect (Original Mix) [Somebody's Story] [Promo]
Gui Boratto - Flying Practice (Original Mix) [Kompakt]
Apologist - Flute (Bambook Remix) [Proton Music] [Promo]
Erich Von Kollar - Pink Flower (Original Mix) [Proton Mixed]

2011. október 13., csütörtök

Sinners & Saints - Íme az elmúlt hónap gázai és ászai III.

Ebben a hónapban is érkezett negatív és pozitív impulzus is szerkesztőségünkbe. Nem szeretnénk túl ömlengők és frecsegő szájjal kritizálók sem lenni, így az október havi Sinners & Saints csupán egy kiemelkedő és egy lehúzó pillanatot bocsát további véleményezésre. Sajnos továbbra is találkozni olyan borítókkal, amik nem ütik meg az elvárható szintet sem. Ezúttal mi magyarok is érdekeltek vagyunk egy elbaltázott EP cover design ügyében. Ellenpontként ide kívánkozik az a speciális mixlemez, ami szerdán látott napvilágot a Proton Mixed sorozat részeként, s amit Erich Von Kollar követett el.

Sinners (Gázok)

Az ötlettelen borítótervezők: Egyszer volt, hol nem volt élt egy lusta cover designer, aki kreatív ötlet híján úgy gondolta alibizik egyet és a neteről merít ihletet. Ez olyan jól sikerült, hogy én még a mai napig a hasamat fogom a nevetéstől. A Polytechnic Recordings - ahol most igencsak rákapcsoltak a kiadásra, minőség tekintetében felemás sikerrel - 143-as kiadványához, Paul Kieran 'The Listener'-jéhez szerencsétlen módon a topless lemezlovászkodás hazai anyjának Niki Belucci-nak egyik félmeztelen fotóját passzintották a borítóra. Egyrészt mi magyarok tudjuk kiről van szó, a pornóiparban jártas külföldiek is sejthetik, hogy ezeket a kebleket már látták valahol felbukkanni. Ha mindez nem lenne elég a kép méretezése se lett tökéletes, bár kit zavar, ha két nap múlva jön a következő kiadvány. Idő sincs a cover-en vetyengeni, meg nem a borító miatt vesznek meg egy EP-t az emberek. Az összhatás, mint fogalom ergo ismeretlen.

Saints (Ászok)

A feltörekvő tehetség: Erich Von Kollar olyan fegyverténnyel büszkélkedhet, amivel nem sokan a hazai nagy nevek és rutinos haknikirályok közül sem: egy nemzetközi, piacvezető kiadónál jelent meg neki mixlemeze. A 'Relations' második epizódja a 'Closer Relations' október 12 óta elérhető a Beatport-on, s számtalan zenei finomságot tartalmaz Ormatie-től elkezdve Ilya Malyuev-en át egészen Eelke Klein-ig és Arthur Deep-ig bezárólag.
Erik a korábban a Deep Zone-on adott interjújában elmondta, hogy a 2010-ben megjelent első részt a kiadás előtt leadták a Proton Radio-n, amikor is egyből a toplista élére ugrott. Ez akkor nagy fegyvertény volt. A 'Closer Relations' véleményem szerint legalább ilyen magasra teszi a lécet, s finom eleganciája a borítón is egyből átjön. Innen is gratulálunk neked Erik!

2011. október 12., szerda

From the background 9: Nosie Katzmann

Ronda és finom. Eme két jelző jut eszembe - a Chocito reklám után szabadon - Jürgen "Nosie" Katzmann-ról. Előbbi a fizimiskáját, utóbbi a hangját hivatott méltatni, s akkor még meg sem említettük zene- és szövegírói tálentumát. Szinte hihetetlen, de Nosie a '90-es évek derekán hídként emelkedett a német eurodance kultúrában, hiszen nem egy ismert projektben vállalt oroszlánrészt.
De ne szaladjunk ennyire előre, lapozzuk vissza a történelemkönyvet a '80-as évek fordulójára.
Emberünk a tánczene palettájára 1988-ben lőtte fel magát Torsten Fenslau, Peter Zweier és Jens Zimmerman oldalán Culture Beat-ként. A később legendássá váló formáció első single-je a vicces című (és akusztikus hangzásban bővelkedő, s Klaus Kinski vokálját hasznosító) 'Der Erdbeermund' lett. Egy esztendővel később a Fenslau-Katzmann-Zimmermann hármasfogat Abfahrt néven elkövette a new beat éra egyik alapkövét 'Alone (It's me)' címmel, amit anno Talla 2XLC rongyosra pörgetett friss hangzása miatt. 1990-ben újabb megahit köthető a trióhoz, ezúttal Tyrell Corp. néven ügyeskedtek, a 'Running' pedig a mai napig az elektronikus tánczene előfutárainak egyik mintapéldánya. Ugyanebben az esztendőben nekilendültek Culture Beat-ként, előbb kihozták az 'I like you'-t, ami már közelített az euro dance hangzáshoz, férfi rappel, női vokállal és zongorabetéttel megfűszerezve. A folytatásban sorra jöttek a slágergyanús szerzemények: 'Tell me that you wait', 'No Deeper Meaning', ami 1991-ben az első Culture Beat LP-ben, a 'Horizon'-ban csúcsosodott ki.
A siker nem ringatta álomvilágba Katzmann-t, további projektek tető alá hozásával ütötte el az idejét. 1992-ben ilyen volt például Captain Hollywood Project (aka Tony Dawson-Harrison) 'More and more'-ja, ami napjainkig számtalan feldolgozást ért meg.

1993-ban sikerült még egy lapáttal rátennie eddigi teljesítményre: a boltok polcára került Culture Beat 'Mr Vain'-je, amit szinte nincsen olyan ember ezen a planétán, aki ne ismerne. Ez az év a formáció életében radikális változást hozott, ugyanis Fenslau hirtelen halálával Zweier is kiszállt, Torsten öccse Frank és Peter Graber vitte tovább a stafétát helyettük. Az élet, ahogy mondják nem állt meg egy jó barát elvesztése ellenére sem. Még ezen évben jött Loft 'Hold on'-ja, az első Hollywood kapitány album a 'Love is not sex', a Culture Beat-től a 'Got to get it", Intermission 'Piece of my heart'-ja, Jam & Spoon-ék zseniális 'Right in the night'-ja. Katzmann főleg szövegíróként jutott szóhoz, illetve képzett zenészként az alapok tökéletesítésében segédkezett. Marc Spoon és Jam El Mar oldalán többször is szóhoz jutott, így a '94-es 'Find me'-ben is. Ezt leszámítva Morrison Long álnéven 'B.G The Prince Of Rap'-et ('Colour of my dreams') és a svájci Dj Bobo munkásságát támogatta ('What about my broken heart', 'Love is all around', Too many nights'). A '95-ös második Captain Hollywood albumon ('Animals or human') két zenénél, a 'The way love is'-nél és az 'I need a lover'-nél is ott serénykedett. Ezévi említésre méltó termése Jam & Spoon 'Angel'-je, Culture Beat 'Inside Out'-ja volt. 1996-ot egy új barátság és együttműködés fémjelezte, Nosie ugyanis a Scooter-nek is firkantott két dalszövegete, mégpedig egy balladát ('Break it up') és egy tempósabb techno-t ('Don't let it be me'). 1997 az albumok esztendeje volt. Spoon és Jam El Mar Plavka-val kiegészülve összehozták a 'Kaledioscope'-ot, míg Scooter az 'Age of love'-val aprított, mindkettőn Katzmann-t is foglalkoztaták rendesen. Emellett apróbb-cseprőbb felkérések mindig beestek (Le Click, Samantha Fox, Nina, Sarah Connor, Infernal), de az eurodance láz lanyhulásával kevesebbet bukkant fel a booklet-ekben a neve.

Nosie idő közben - a több lábon állás, amúgy is jól ment neki - szólókarrierbe is belekezdett, 'Songbook' albumai zeneileg széles spektrumot ölelnek fel (pop, country), s egy kicsit bemutatják őt, mint zenészt. Több 'Greatest Hits' válogatása is megjelent legsikeresebb produkcióiból (csak slágerlistás megjelenése volt, több mint negyven!). Azt hiszem nem balgaság azt állítani, hogy korának egyik meghatározó figurája Nosie Katzmann, akit méltatlanul kevesen ismernek és kezelnek a helyén!
További emlékezetes darabok, amihez Nosie Katzmann-ak is köze van: Krystal - Burning Flame (GU007 mixed by Paul Oakenfold), Madelyne - Beautiful child, Kim Sanders - Food for thought (Oliver Moldan remix).

Cj Peeton pres Range Of Emotions Ep. 017

Cj Peeton a mikrofon mögött sem ügyetlen. Erről meggyőződhetünk a 'Range Of Emotions' 17-es epizódjának elején, amikor is felkonferálja mire számíthatunk az elkövetkező egy órában. Külön örömünkre szolgál, hogy eme hosszabb ízelítőnek mi is részben alanyai vagyunk, hiszen az október 17-én megjelenő Stellar Fountain debütáló EP-jéről Jozef Kugler 'Wall Falls'-ával kezdődik Ottó szettje (a múltkori műsorban a kislemez címadója az 'Unexpected Journey' is szerepelt - a szerk.). A folytatásban is maradunk a mélyebb house sound-nál, majd kicsit funky-ba tekerjük a hangulatot. Cj Alex Kenji vs Avant Garde mash up-ját követően tech-be csúszunk Alex Bau szerzeményével. A trancy részleg se maradhat el, Vadim Spark 'Odyssey'-je utaztatós dallamaival vesz le a lábunkról (persze ehhez Cj is kellett, aki a remixet jegyzi). Ezt követően Frank Dueffel, Tensil Force, Abstract Vision & Elite Electronic valamint Dart Rayne gondoskodik az eufóriáról.

Cj Peeton presents Range Of Emotions Episode 017

Label: Deep Zone
Katalógus szám: ROE 017
Megjelent: 2011. október 11.
Stílus: House, Tech
Dj mix: Cj Peeton

Tracklist:
1. Jozef Kugler – Wall Falls
2. Dirt Crew – Deep Love
3. Nick Harris – Difficult Daze
4. Plan D'aqua – House Orchid
5. Stephen Laverty – Belfry Boogie (Cut & Splice Remix)
6. Alex Kenji vs Avant Garde – Gimme Down (Cj Peeton's Mash Up)
7. Alex Bau – Arctica
8. Piatto vs Andrea Mattioli – Overall
9. Midi – Stroke
10. Hermanez – Soms
11. Sharam – Kill Techno (Alan Fitzpatrick Remix)
12. Vadim Spark – Odyssey (Cj Peeton Remix)
13. Frank Dueffel – Hybrids (Thomas Shore Remix)
14. Tensile Force – Highland (Beekay Remix)
15. Abstract Vision & Elite Electronic ft Eva Kade – Miracle (Dallaz PR Remix)
16. Dart Rayne - Everlasting

2011. október 11., kedd

Amszterdam hangja Ambassador tolmácsolásában

Az AMbassador projekt mögött nem más áll, mint Mischa Van Der Heiden, akit techno produkcióiról Dj Misjah-ként ismer a világ. Mint oly sok techno producer kipróbálta magát trance-ben is, ennek két ekletáns példája a 'The Fade' és a 'One Of These Days'. Remixerként már szélesebb spektrumon mozgott, hol trance-sre, hol techno-sabbra véve a figurát. 2001-ben aztán eljött az idő, hogy AMbassador egy dupla cd-vel hagyjon lenyomatot a munkásságáról. Az egyes lemez Misjah által mixelt, míg a második unmixed verziókat tartalmaz a gyüjtők nagy örömére (igaz esetenként nem azok a verziók kerültek fel ide, mint ami a mixben felcsendül).
Az első cd nem sokat cicózik, egyböl odacsap Mad Dogs 'Better Make Room'-jával, amiből lehet sejteni a várható tempót és hangzást. Az elnyűhetetlen 'My Beat' itt is felbukkan, pumpáló techno attitűdja Palmer Brown szövegelésével igazi kuriózum. R.O.O.S. 'Instant moments'-sze kicsit visszavesz a lendületből, szerintem eléggé ki is lóg kocka megoldásaival (az 5 hangból álló struktúra elnyújtása a végtelenségig). Aaron Carl 'Dance Naked'-jével visszabillen az egyensúly, egy valódi dancefloor bomba, ami megteszi a hatását. Jonah 'Sssst'-je hard trance felé terel, míg Firefly-ék 'Supernatural'-ja újra a groovy techno ösvényen kisér bennünket. Jonah 'Yeah Right'-ja nekem kicsit neo hardcore feelingű. 5 Below Zero 'Club Quake'-je is tartja a BPM számot és keménységet, 3 Phase és Dr Motte közöse a 'Der Klang Der Familie' James Holden révén kapott trancy külsőt. A vegytiszta trance életérzés a 'The Fade'-ben és a 'One Of These Days'-ben telejsedik ki. A zárás Cygnus X 'Superstring'-jének Rank 1 mixére marad, ami egyben nagy szinti flesh így a végére.
Összességében egy közepes mixlemezzel van dolgunk, amin vegyül egymással a techno, a hard trance és a trance. A mix íve hektikus, a keverések is ennek megfelelően itt-ott érdekesnek hatnak. Ha pontoznom kellene 7/10-et adnék rá.

AMbassador – The Real Sound Of Amsterdam

Label:Kickin Records
Katalógus szám: KICK CD 108
Ország: Egyeült Királyság
Megjelent: 2001
Stílus: Trance, Techno, Hard Trance
Dj mix: AMbassador

Cd 1 - Mixed

1. Mad Dogs – Better Make Room (James Holden Remix) (6:06)
2. Blaze Featuring Palmer Brown – My Beat (AMbassador Mix) (6:25)
3. R.O.O.S. – Instant Moments (Waiting For) (Original Instrumental Mix) (5:00)
4. Aaron Carl – Dance Naked (James Holden Remix)
5. Jonah – Sssst... (Listen) (Original Mix) (6:03)
6. Firefly Featuring Ursula Rucker – Supernatural (AMbassador Mix) (6:20)
7. Jonah – Yeah...Right (5:35)
8. 5 Below Zero – Club Quake (Extended Mix) (4:30)
9. 3 Phase Featuring Dr. Motte – Der Klang Der Familie (James Holden Remix) (4:09)
10. AMbassador – The Fade (Original Mix) (5:44)
11. AMbassador – One Of These Days (Original Mix) (4:14)
12. Cygnus X – Superstring (Rank 1 Remix) (7:06)

Cd 2 - Unmixed
1. Blaze Featuring Palmer Brown – My Beat (AMbassador Mix) (7:13)
2 Aaron Carl – Dance Naked (James Holden Remix) (6:09)
3. Jonah – Yeah...Right (7:01)
4. R.O.O.S. – Instant Moments (Waiting For) (Marino S Happy Mix) (6:47)
5. 3 Phase Featuring Dr. Motte – Der Klang Der Familie (Corvin Dalek Remix) (7:59)
6. Mad Dogs – Better Make Room (James Holden Remix) (6:55)
7. Cygnus X – Superstring (Rank 1 Remix) (8:15)
8. Jonah – Sssst... (Listen) (Original Mix) (6:53)
9. 5 Below Zero – Club Quake (Extended Mix) (7:23)
10. AMbassador – The Fade (Oliver Lieb Remix) (7:11)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...