2010. július 31., szombat

Lapozgató Vol.3.: Cassius: "A mai zene tele van klónokkal"

1999-ben üstökösként tűnt fel az elektronikus tánczene égboltján a francia Cassius duó. A két tag Phillipe Zdar és Boombass hip hop múlttal a hátuk mögött alaposan rágyúrtak a house milliőre, '1999' című albumuk ennek jó mintapéldája. A fiúk azóta sem hagytak fel a zenéléssel, igaz az idők során (s a francia újhullám kikopásával) ők is egy másabb, elektrósabb hangzás felé mentek el. A minap került a kezembe a FREEE Magazin 1999 áprilisi száma, melyben a Cassius virít a címlapon. Mivel a srácokkal nem sok interjú készült úgy véltem a kuriózumnak számító irományt megosztom veletek is.

— Milyen érzés több, mint 10 évnyi munka után sikeressé válni?
— Phillipe Zdar: Furcsán hangozhat, de igazából nem nagyon érzünk semmit. Persze állati boldogok vagyunk, hogy mint együttes is sikeresek lehetünk végre, hiszen eddig mindig a háttérben tevékenykedtünk. Nagyon jó érzés, hogy elismerik a munkánkat, de ha ez nem lenne így, mi akkor is boldogok lennénk, mivel megcsináltuk a Cassius-t, és olyan lett, amilyennek megálmodtuk. Hogy ez még több embernek is tetszik, az már csak a ráadás. Amióta az eszünket tudjuk, mindketten a zenével foglalkoztunk. Boombass (a Cassius másik fele) például az óvodában összetolta a fazekakat, és azon adott elő dobszólókat. A papája ismert francia producer, tehát nem volt nehéz hozni a gyökereit. Én otthon mindig elloptam a nagymama rádióját, hogy meghallgassam a slágerlistát. Már kisgyermekként is rangsort állítottam fel az előadók között, hogy ki a jó és ki nem. Miután meghallgattam a slágerlistát, leírtam az általam jónak talált sorrendet, hogy egy szép napon majd elküldöm a rádiónak. Hiába magyarázták akkor, hogy nem azok a bácsik állítják össze a listát, akik bemondják, én mégis rettenetesen haragudtam rájuk, ha nem tetszett az összeállítás. Nekünk az lenne a büntetés, ha nem zenélhetnénk. A siker jól jön, de nem vagyunk exhibicionisták. Nem vonz bennünket a fény és a színpad, csak az a fontos, hogy az általunk kreált zenével maximálisan meg legyünk elégedve.

—Visszatérve a rádiós dologra ez a nagy szelektálás még mindig erős benned?
— PZ: Hát néha még mindig felmegy bennem a pumpa, de megtanultam: nem biztos, hogy mindig rossz az, ami baromira tetszik az embereknek, nekem viszont nem.

—Miért látod ennyire siralmasnak a mai zenét?
—PZ: Lehet, hogy nincsen igazam, de azt veszem észre, hogy az utóbbi években sokkal kevesebb eredeti ötlet és produkció látott napvilágot, mint mondjuk a '80-as években. Az akkori zenékre szinte mindannyian emlékszünk, de az utóbbi pár évből csak hosszas gondolkodás után lehet felsorolni néhány olyan dalt, ami igazi klasszikusnak számít. Szerintem a most listán szereplő daloknak szinte mindig meg lehet találni az eredetijét. Tele vagyunk klónokkal.

— Tehát ellenlépésként megalakítottátok a Cassius-t?
— PZ: Elég nagyképű dolog lenne azt állítani, hogy mi azért alakultunk, hogy kihúzzuk a tánczenét a válságból. Valóban nem vagyunk megelégedve a mai trendekkel. Az ötletünk az volt, hogy a Cassius egy olyan zenei világot képviseljen, ami nagyjából megfelel annak a folyamatnak, ahová a tánczene az ezredfordulóval eljutott. Mert a tánczene fejlődött, csak figyelni kellett. Ez régebben az előbb említett eredeti dolgok miatt követhető volt, ám manapság már nagyon résen kell lenni, hogy az ember hasznos dolgokat találjon a sok klón miatt. Szóval kicsit összegezni akartuk ezt a vonulatot és olyan formába önteni, ami kicsit tisztelgés a nagy elődök előtt, ugyanakkor modern is.

— Miért nem kezdtétek el előbb?
— PZ: a média nagyon szeret bennünket house együttesként titulálni, bár mi ezt erősen ellenezzük. Mindketten a hip hop-ból jöttünk és azok a gyökereink. Nálunk a house egyfajta kiegészítés a hip hop mellé. Évekig kemény hip hop lemezeknek voltunk a producerei. Az egész akkor kezdődött, amikor '92-ben elmentem egy house partyra és nagyon szimpatikusnak találtam az emberek nyitottságát. Beszéltem erről Boombass-nek, aki szintén azonnal ráérzett a house ízére. Elkezdtünk egy csomó lemezt vásárolni és beleástuk magunkat a műfajba. Igazából úgy fogalmaznék, hogy most nőttünk fel igazán ehhez a stílushoz, és még csak most tudjuk ugazán "művelni", attól függetlenül, hogy nem vagyunk house együttes.

— Tehát nem választottátok a gyorstalpaló house együttesek sorsát...
— PZ: Igen, ez így van. Manapság már annyira fejlett a technika, hogy némi ügyességgel és egy jobb programmal bárki tud a házi PC-jén is zenét szerezni. Mi inkább szépen mindent meg akartunk tanulni. Azt szerettük volna, ha ez a műfaj a vérünkbe ivódott volna. ezért nem kapkodtunk.

— Nálatok hogyan működik a zeneszerzés? Meghallgattok egy csomó divatos lemezt, és abból építkeztek?
— PZ: A Cassius-t mi magunk között egyfajta reakciónak nevezzük. Igen, nagyon sok zenét hallgatunk. Rengeteg olyan underground előadó van, aki már most zseniális dolgokat hoz létre. Meghallgatjuk a kedvenceinket és belőlük építkezünk. Sokszor teszünk stílusgyakorlatokat is. Veszünk például egy előadót a '60-as évekből, és aztán eljátszunk a gondolattal, milyen lenne, ha ma zenélne. A Cassius zenéje egyfajta összegzés és reagálás. Nem másolunk senkit, ugyanakkor azt hiszem, nem szégyen beleépíteni a munkánkba azt, ami hasznos és maradandó.

— Furcsa dolog, de van valami sorsszerű abban, hogy a Daft Punk '97-ben, az Air '98-ban ti pedig most '99-ben lettetek sikeresek? Mindhárom zenekar az év elején indult, mindhárom francia és az első kettő több díjkiosztón is elhozta az "Év albuma" díjat...
— PZ: Ezen már mi is gondolkoztunk, de hidd el, hogy nem beszéltünk össze...

— Szerintem ezek a tények azonban túlmutatnak magukon. Sokan máris a francia tánczene forradalmáról beszélnek, a Stardust-ot már ne is említsük. Te mit szólsz ehhez?
— PZ: Szerintem hallatlanul izgalmas az a folyamat, ami most zajlik. Évtizedek óta nem volt rá példa, hogy francia zenészek ennyire átragadják a hatalmat az angoloktól. Igaz, ez csak a zenének egy rétegműfajára vonatkozik, de akkor is különös. A Stardust valóságos diadalmenetet hajtott végre tavaly, gyakorlatilag senki nem tudott a 'Music sounds better with you'-val szemben felülkerekedni. Ez ugyanígy igaz a Daft Punk-ra is. Hosszas elemzéseket olvastam már a sikerük titkáról, én mégis azt mondom, hogy az eredetiség az, amiben a választ keresni kell.

— Szerinted Anglia kifogyott az ötletekből?
— PZ: Én kicsit beszűkültnek találom az angol tánczenét. Az utóbbi időkben a speed garage volt az egyetlen izgalmas újítás, bár azt hiszem, a műfaj saját magát tette unalmassá. Egyébként a speed garage-ra tökéletesen igaz az, amit még az elején említettem. Szerintem nagy lehetőségek rejlettek benne, ám ahelyett, hogy tovább fejlődött volna, saját magát kezdte el ismételni. Mindenki a nagy elődöket játszotta el valamilyen formában, és ezért vált unalmassá. A house pedig évek óta saját magát ismétli. Boombass mutat egy új house számot, én pedig pár nap múlva megmutatom az eredetijét. Nem mindig ugyanaz a harmónia benne, vagy kicsit mások a hangszínek, de a lényeg mindig ugyanaz.

— Miért találod annyira egyértelműen eredetinek a franciákat? A Stardust Chaka Khan sample-t használt, és a Daft Punk is több előadótól kölcsönzött...
— PZ: Szerintem a francia újhullámra globálisan igaz, hogy több műfaj összegyúrásából egy teljesen újat hoz létre. Az igazi újítás itt jön be a képbe. Mindegyik house alapokon nyugszik, de az old school, a hip hop, a drum and bass, és az r&b elemei is megtalálhatóak. Tényleg nem beszélhetünk egy teljesen új műfaj megszületéséről - mint például annak idején a drum and bassnél -, de a stílusok effajta vegyítése teljesen újszerű.

— Kiket tartotok a legfontosabb kortársaitoknak?
— PZ: Az Air-t és a Daft Punk-ot én is kiemeltem, mivel nagyszerű dolgokat hoztak létre és félelmetesen tehetségesek. Nagyon izgalmas a Masters at Work képviselte amerikai vonal, amely a latin jazz-t páratlanul eredetien csempészi bele munkáiba. Rock vonalon a Garbage a kedvencünk. Az ő munkáik teljesen újraírták a szemünkben a rock alapjait. Teljesen fittyet hánynak a bevett szokásoknak. Végre valakik, akik a megkövült öregeknek példát statuálhatnak.

— Tudtok valamit a magyar tánczenéről?
— PZ: Még nem jártunk Magyarországon, de azt hallottuk, hogy van egy nagyon erős underground vonal. Kelet-Európában csak a magyarokról hallottuk ezt. Voltunk a cseheknél, de ott inkább azt vettük észre, hogy a tánczene a mainstream felé ment el. Igaz, még nem hallottam magyar előadók munkáit, de egy barátom lelkesen mesélt néhány előadóról. Úgy hallom, nagyon izgalmas dolgok vannak nálatok, és minden évben van valami nagy szigeten rendezett fesztivál, ahol egy csomó jó arc gyűlik össze. Lehet, hogy érdemes lenne egyszer arra járnunk...

Forrás: FREEE Magazin 1999/4.

2010. július 30., péntek

Célkeresztben az Anjunabeats Vol. 8.

A nagy nyári albumcsendet ideje volt már megtörni a blogon, így a már legalább két hete a vinyómon porosodó Anjunabeats Vol.8.-at vettem alaposabban fülügyre. A sorozatnak már komoly előélete van, egy biztos: nem sok ma is működő mixsorozat jut el nyolc részig (na oké ott a Technoclub, ami 33-nál tart, de alapjában véve nem sok hasonló akad). Ennek egyik oka, hogy az Above & Beyond trió remekül ráérez a közízlésre, másrészt frissen debütáló darabokba is belebotolhatunk, amik exkluzív jelleget kölcsönöznek a csillogó duplának.
Az egyes diszk-et egy remek nótával Parker & Hanson 'Alquimia'-ával kezdjük, aminek egy baja van csak, hogy 3 percig, amíg szól nem tud kibontakozni. Pedig szépen indul a dal, amolyan Enigma-s áriabetéttel, majd a progresszív ritmusok kezdik meg a masírozást. Sokáig nem jutnak, mivel a Duderstadt tesók 'Stranded in NYC'-be torkollunk, ami egy tök átlagos plüttyögés a srácoktól, jön a manapság oly trendi nyávogós szinti, volt ez már jobb is gyerekek. Mark Eteson egy kicsit mérsékelte a tőle megszokott tempót, s Aruna-val egy kifejezetten fogyasztható, karakteres zongorás-epikus darabot, a 'Let go'-t produkálta. Oliver Smith ezúttal az akkordokkal játszadozik ('Chordplay'), persze nem ismeretlen talajon lépked, a melody progression már ismerős lehet innen-onnan, max a chime ad egy kis pluszt a dalnak. Boom Jinx és Andrew Bayer közöse kecsegtetőnek tűnt már a tracklista böngészésekor, és igen ők mernek a 'Keyboard cowboys'-szal egy kicsit a disszonancia felé kalandozni mindezt vaskos baseline-ok kíséretében. Az album tiszteletére Kyau és Albert összeszűrte a levet az Above & Beyond-dal, a végeredmény az 'Anphonic' a két team hangzásának metszetét adja, bár a német ound valahogy jobban kiérződik belőle. A szorgos kishangya Arty ide is készített valami finomságot, a 'Rush' a label repertoárjába tökéletesen beillő melódikus szerzemény. A tarkóncsapás Maor Levi 'chasing love'-jánál érkezik. Az izraeli hadsereg oszlopos tagja a katonai szolgálati idő kitöltése után végre újra hozzáfért a studiófelszereléséhez, s ha már ott járt kanyarított egy nagyot Ashley Tomberlin-nel az oldalán. A basszus kinyír, a dallam is megkapó, fasza kis alkotás. Super8 és Tab a sárgát is feketének látják ('Black is the new yellow'), kicsit azért a sablonok is közrejátszanak ebben. Ki vagyunk tömve Andrew Beyer-rel rendesen, ezúttal a 'From the earth' Breakfast remixe csendül fel. Az amerikai titán hozza a tőle megszokott milliőt, ám valahogy ő sem tud elszakadni a bevált fogásoktól, sajnos. Bart Claessen első olyan muzsikáját hozta össze a '90 nights of summer'-ben, ami totál mellélő nálam, amolyan random billentyűveregetés egy zúzós alapon. Ki hitte volna amikor Myon-ék összeházasították a 'Metropolis'-t és az 'On a good day'-t, hogy az ezután külön életre kel és mixlemez résztvevő lesz. Pedig igen, a mash up itt is adja rendesen, egyetlen szépséghibája, hogy 'korosabb' a többi zenéhez képest. Thomas Datt 'Seven years'-sze és a záró Daniel Kandi 'Piece of me'-je tipikus töltelékzenék, kár szépíteni.
A kettes lemez intrója is repeszti a falat, naná, hogy a 'A farewell' is Andrew Beyer mukája. aztán hirtelen beköszön az inkább house-ba hajló 'Taxi driver' és Andrew a mennybe megy, vita nélkül ő a kompiláció kiemelkedő alakja. Arty is a jobbik énjét vette elő a 'The wonder'-ben, igaz akad itt is kifogásolható megoldás. 7Skies 'Sushi'-jától megfájdult a fejem akkora morgós basszust applikáltak belé, dallamvilágában Super8-ékra jöhet rá a csuklás. Lange 'Live forever'-je Mat Zo remixben már rongyosra lett pörgetve, mint az ISOS 8-on szereplő Who.Is 'Who.Are'. Biztonsági játék? Nem teljesen, hisz Above-ék hadrendbe állítják második friss szerzeményüket a Richard Bedford közös 'Thing Called Love'-ot, ami akár az 'Alone tonight part 2' címet is kaphatná. David West klasszikus 'Larry Mountains 54'-sze új köntösbe lett bújtatva, szó mi szó Juventa nem vitte túlzásba a kreatívkodást, kár volt hozzányúlnia az original-hoz. Adam Nickey 'Altara'-ja szomorú húrokat penget, sajna ez már nem az első alkalom ezzel a plucked synth preset-tel. Daniel Kandi második felejthető darabja a 'Forgive me', nem hiába: címében a sorsa. Super8-ék újra jelentkeznek, a 'Mercy'-vel, ami még erőtlenebb, mint a színváltós próbálkozásuk. Az 'Alt+F4' is új formaruhát kapott, szerencsére Dan Stone jobban oldotta meg a feladatot, mint Juventa, igaz Dan az erősebb és kevésbé rizikós darabot dolgozta fel. A lengyel Nitrous Oxide sem maradhatott le, igaz méltánytalanul a második diszk végéig kellett várni a felbukkanására. Ráadásul a 'Dreamcatcher' 27-ik zeneként már eléggé műanyagul szól. A záró tétel is egy mash up, itt a 'Sky falls down' találkozott Passive Progressive darabbal. Nem rossz, de ha kukacoskodni akarok jobb ez az Oceanlab zene original mixben.
Pár nappal ezelőtt a youtube-on egy olyan videót néztem, ami az uplifting trance ötlettelenségére volt hivatott felhívni a figyelmet. Nos, csak halkan jegyzem meg a bemutatott darabok zöme Anjunabeats release volt, a bedobott szintimenetek kísértetiesen hasonlítottak. Sajnos itt is ez a szitu, vannak tényleg jól sikerült zenék, de a többség tucat trance, unásig ismert sémák alkalmazásával. Valami nagy dolognak kell történnie, hogy ezen a téren őrségváltás következzen be. Bár, úgy érzem ez csak az én keserűségem, a többség inkább élvezi a dupla lemez anyagát kifogások és okoskodás nélkül. Nálam csak 6/10

Anjunabeats Vol. 8. mixed by Above & Beyond

Label: Anjunabeats
Katalógus szám: ANJCD018

Ország: Egyesült Királyság
Megjelent: 2010. július

Stílus: Progressive & uplifting trance

DJ mix: Above & Beyond

Tracklist:

Cd 1
1. Parker & Hanson - Alquimia (3:12)
2. Duderstadt - Stranded In NYC (4:11)
3. Aruna & Mark Eteson - Let Go (5:10)
4. Oliver Smith - Chordplay (4:39)
5. Boom Jinx & Andrew Bayer - Keyboard Cowboys (5:52)
6. Above & Beyond vs. Kyau & Albert - Anphonic (5:05)
7. Arty - Rush (4:49)
8. Maor Levi feat. Ashley Tomberlin - Chasing Love (6:30)
9. Super8 & Tab feat. Anton Sonin - Black Is The New Yellow (5:46)
10. Andrew Bayer - From The Earth (Breakfast Remix) (6:57)
11. Bart Claessen - 90 Nights Of Summer (6:28)
12. Above & Beyond & Gareth Emery pres. OceanLab - On A Good Day (Metropolis) (6:18)
13. Thomas Datt pres. Asedo - Seven Years (5:40)
14. Daniel Kandi - Piece Of Me (6:07)

Cd 2
1. Andrew Bayer - A Farewell (Intro Edit) (2:01)
2. Andrew Bayer - The Taxi Driver (6:04)
3. Arty - The Wonder (5:19)
4. 7 Skies - Sushi (5:16)
5. Lange feat. Emma Hewitt - Live Forever (Mat Zo Dub) (5:38)
6. Who.Is. - We.Are. (5:28)
7. Above & Beyond feat. Richard Bedford - Thing Called Love (Club mix) (5:41)
8. David West feat. Andreas Hermansson - Larry Mountains 54 (Juventa remix) (5:25)
9. Adam Nickey - Altara (5:51)
10. Daniel Kandi - Forgive Me (4:55)
11. Super8 & Tab feat. Jan Burton - Mercy (Extended Mix) (6:46)
12. Alt+F4 - Alt+F4 (Dan Stone Remix) (4:39)
13. Nitrous Oxide - Dreamcatcher (Club Mix) (5:34)
14. OceanLab vs. Passive Progressive - Sky Falls Away (5:07)

2010. július 28., szerda

Float Away 023: űrből a tenger mélyére

Eddig sem vittük túlzásba a tempót, ezúttal pedig kifejezetten komótosan kezdjük meg utazásunkat. Erre utal a mix fantáziacíme, az 'Another dimenson'.
Előbb az űrbe szállunk (Faces 'String and space'), majd alámerülünk (Mystic 'Underwater'). Egy tech-es borulással (Sounds Engineeres 'Musica') aztán rendes pályára állunk (LoQuai 'Are you scared'). Jeremy Olander 'Ganza'-ja már táncba hív, innestől indul egy masszív blokk a Kay-D féle 'My dreams'-szel és Horus & Seth 'In a world'-del. A Spieltape 'Lonely Places I've Never Been' Ormatie remixszével visszaveszünk, ismét a sejtelmes atmoszféra veszi át az uralmat. A végére megérkezik a szokásos psy életérzés, Moonbeam-ék új track-jét az 'Only this moment'-tet Kobana és Mario Hatchet rázta gatyába, Rodskeez 'Enter the cave'-t pedig a német Cid INC. gyúrta át igazi adrenalin bombává.
Aki vevő a változatos egyvelegekre és nemcsak a tánctérben gondolkodik, csekkolja le, nem fog csalódni!

Greyloop - Float Away 023 (Another dimension)

Katalógus szám: FA 023
Megjelent: 2010.07.28.

Stílus: Progressive house

DJ mix: Greyloop


Tracklist:
1. Faces - Strings and space (Mistiquemusic)
2. Mystic - Underwater (Outta Limits)
3. Sound's Engineers feat. Akwilli - Musica (Deep Tech Mix) (No Smoking Records)
4. LoQuai - Are you scared (Original mix) (Mistiquemusic)
5. Jeremy Olander - Ganza (Original Mix) (Spinnin' Deep)
6. Kay-D - My Dreams (Domased Electronica remix) (Mistiquemusic)
7. Horus & Seth - In A World (LoQuai remix) (Movement Records)
8. Spieltape - Lonely Places I've Never Been (Ormatie Remix) (Proton Music)
9. Moonbeam - Only This Moment (Kobana & Mario Hatchet remix) (Proton Music)
10. Rodskeez - Enter The Cave (Cid Inc Remix) (Replug)

2010. július 27., kedd

So long Love Parade...

Sokáig hezitáltam, hogy írjak-e, hiszen a világhálót elözönlötték a szombati duisburgi Love Parade-n bekövetkezett tömegkatasztrófáról szóló írások. A tényeken nincs mit magyarázni, viszont csalódásomnak és szerény véleményemnek mindenképp hangot szeretnék adni.
Egyrészt a Love Parade már nem arról szólt, amiről régen. Másrészt miért Duisburg volt a helyszín? Harmadrészt miért akarják a hatóságok a bulizókra kenni a felelősséget? Ki is a felelős egyáltalán? Szóval. Az első Love Parade-t egy hónappal a berlini fal ledöntése előtt rendezték meg 1989-ben. Az egészet a berlini underground emblematikus figurája Matthias Roenigh aka Dr Motte és barátnője Danielle de Picciotto agyalta ki, a szeretet és a zene erejével harcoltak a békéért és a nemzetközi elfogadottságért. „Béke, élvezet és palacsinta” mozgalom aztán áttörést hozott (ehhez persze kellett a társadalmi, gazdasági, politikai változások is). A kelet-németek nyakába szakadt nagy szabadság közepette egyre többen kezdtek részt venni ezen a zenés felvonuláson. Olyannyira népszerűvé vált a Love Parade, hogy ez is lett idővel a veszte. A berlini szenátus látván mekkora sáskajárást produkál az a majd másfél millió látogató (több kárt tettek, mint amennyi hasznot hoztak) jobbnak látta kiebrudalni a rendezvényt a fővárosból. Egy időre. A Love Parade aranykorát itt lezártnak tekinthetjük. 2006-ban aztán újra hadrendbe álltak a kamionok, Berlin egy napra színes zenei kavalkáddá lényegült. Motte függetlenítette magát a Love Parade-től, mondván a rendezvény túlságosan elüzletiesedett. És milyen igaza volt. Miután az ideális helyszínről kitette a lábát az LP, nem találta a helyet. Volt Essenben, Dortmundban. Ment volna Bochumba, ahol a rendőrfőnök még idő előtt protestált. Az idén a félmilliós Ruhr-vidéki Duisburg lett kiszemelve. Állítólag hónapokkal az engedélyek megadása előtt napvilágot láttak olyan hangok, hogy a rendezvényhez túl kicsi a város. ÁÁÁ, dehogy. És tessék. Olyat lehetett olvasni a rendőrség verziójában, hogy a partiarcok a kordonon kezdtek átmászni, ekkor kezdődött a taposás és a hisztéria. Kérdés. Miért kellett egy sufniba bezsúfolni az embereket? Ez egyértelmű szervezési mulasztás. Ha idén elmaradt volna a buli azt se bánta volna senki sem. Az utcai felvonulásoknak amúgy is leáldozóban van a csillaga. Már mindent megtalálni a neten, plusz a szupersztár dj-kért nem kell zarándokolni, szinte házhoz jönnek: a menő klubokban elcsíphetjük őket hétvégente. Ugyanaz a szituáció mint, anno a Lengyelpiaccal, amíg volt értelme egymás között kereskedni virágzott, miután a multik jöttek, okafogyottá vált. Amíg a zenekiadás szigorú keretek között zajlott addig az emberek kiváncsibbak voltak a dj-k műsorára, hiszen nagyon sok muzsikához egyszerűen nem juthattak hozzá. Filingje volt, hogy ennyi elektronikus tánczenét kedvelő ember borul egymás nyakába békésen a zene ünnepén. Idővel minden változott, ellaposodott.
Visszatérve a szomorú valósághoz.: hogy ki a felelős? Tudni vélem, hogy senkit sem vesznek majd elő, ezt több hasonló tömegszerencsétlenséget követően is így volt. So long Love Parade...

Love Parade helyszínek, mottók és résztvevőszám
1989 Berlin, Friede, Freude, Eierkuchen (150)
1990 Berlin, The Future Is Ours (2000)
1991 Berlin, My House Is Your House and Your House Is Mine (6000)
1992 Berlin, The Spirit Makes You Move (15 000)
1993 Berlin, The Worldwide Party People Weekend (31 000)
1994 Berlin, Love 2 love (110 000)
1995 Berlin, Peace On Earth (280 000)
1996 Berlin, We Are One Family (750 000)
1997 Berlin, Let the Sunshine In Your Heart (1 000 000)
1998 Berlin, One World – One Future (800 000)
1999 Berlin, Music Is The Key (1 500 000)
2000 Berlin, One world – One Loveparade (1 300 000)
2001 Berlin, Join The Love Republic (800 000)
2002 Berlin, Access Peace (750 000)
2003 Berlin, Love Rules (750 000)
2004 -
2005 -
2006 Berlin, The Love Is Back (1 200 000)
2007 Essen, Love Is Everywhere (1 200 000)
2008 Dortmund, Highway To Love (1 600 000)
2009 Bochum (elmaradt)
2010 Duisburg, The art of love (1 400 000)

Love Parade hímnuszok:
1997 Dr. Motte and WestBam - Sunshine
1998 Dr. Motte and WestBam - One World One Future
1999 Dr. Motte and WestBam - Music Is the Key
2000 Dr. Motte and WestBam - Love Parade 2000
2001 The Love Committee - You Can't Stop Us
2002 The Love Committee - Access Peace
2003 The Love Committee - Love Rules
2006 WestBam & the Love Committee - United States of Love
2007 WestBam & the Love Committee - Love Is Everywhere (New Location)
2008 WestBam & the Love Committee - Highway to Love
2010 Anthony Rother - The Art of Love

Love Parade International helyszínek:
Sydney, Bécs, Rio de Janeiro, Santiago, Leeds, Budapest, Tel Aviv, Mexikóváros, Acapulco, Oslo, Fokváros, Genf, Zürich, Caracas, San Francisco, Little Rock.

Best of videók:

2010. július 26., hétfő

New York Stories 3: repül a háztető...

Hosszas hallgatás után ismét új egyveleggel jelentkezik John Johnson. A 'New York Stories' harmadik részére megérte ennyit várni, hiszen újra kapunk egy jókora szeletet a Nagy Alma zenei miliőjéből, teli JJ edit-ekkel. Maga az egyórás mix egy kétórás szardíniai fellépés esszenciája. Történt ugyanis, hogy John hazalátogatott Itáliába vakációzni és a haverjai nem hagyták nyugton, meginvitálták egy buliba lemezeket pörgetni. Az egész olyan jól sült el, hogy a party végére már 300 ember ropta a John féle energiától duzzadó house music-ra. Emberünk éppen ezért gondolta úgy, hogy megeditálja az ott elhangzottakat és a köz javára bocsát egy csipet mediterrán életérzést. Az elején elég szigorúan bekezdünk, a morcos tech, electro house ütemek ki is tartanak úgy az ötödik számig. A Junior Jack révén híressé vált 'My feeling' ezúttal Yenson változatában okoz kellemes pillanatokat. Innentől jönnek a nagy zongoraszólók és a seggrázós ritmusok. Sander Kleinenberg 'M.A.N.I.A.C.'-ja pedig egyszerűen lekapja a háztetőt akkora energia leledzik benne. Kár ragozni a dolgokat, John egy iszonyat nagy nyári mixet kalapált össze, ami most kevésbé a retro inkább a most futó house zenék legjobbjait kaptak helyet ebben az egy órában. Kár lenne lemaradni róla!

John Johnson - New York Stories Vol. 3.

Label: Deep Zone
Katalógus szám: NYS 003
Megjelent: 2010. július 26
Stílus: House
Dj mix: John Johnson

Tracklist:
1. Adam K - My love (EDX Ibiza Summer Edit)
2. Mark Knight & Wolfgang Gartner - Conscindo (JJ's Hampton's Edit)
3. Chris Lake & Michael Woods - Dominos (JJ's NYC Short Edit)
4. Pryda - M.S.B.O.Y.
5. Yenson - My feeling (JJ's 87th Street Edit)
6. Dennis Ferrer - Hey hey (DF's Attention vocal mix)
7. Sander Kleinenberg - M.A.N.I.A.c (5K Original mix)
8. Dan Castro - High tide (JJ's Piano Edit)
9. Rob Marmot & Juan Kidd - Summer breeze (JJ's Soho Edit)
10. Sergio Fernandez - Game over (JJ's Upper East Side Edit)
11. Ned Shepard ft. Dirty Vegas - Crimson sun (Adam K Vocal Club mix)



2010. július 24., szombat

Zone Promotion 020: Long Beach Vol. 2.

Hosszas szünet ismét egy újabb mixszel jelentkezik a Zone Promotion sorozatunk. Mostanság igencsak elfoglaltak voltunk Attish-sal az új műsorunk, a 'People can fly' beindítása végett, így nem nagyon jutott időnk külön mixeket gyártani emellett. Talonban azonban voltak olyan egyvelegek, amiket már régebben elkezdtünk, ilyen a Long Beach második része is. Az első LB-t Attish hozta össze és igazi tengerpartra való hátradőlős trance zenékkel örvendeztette meg a hallgatókat. Ezt az irányvonalat folytatja tovább az LB Vol. 2 is.
Egy eszement nagy introval indulunk, ami a Pink Floyd és a belga Faskil közösködéséből kerekedett ki. A másodiknak érkező Kostya Veter féle 'The loneliness' Summerbreeze remixben tökéletes harmóniában úszik be, mintha a két számot az isten is egymásnak teremtette volna. Max Graham 'Does she know yet'-je 2010-es verzióban (Dusky 2010-ként) is nagyot üt. A Coldharbour-os hangzást idézi meg Marco Torrance 'Stranded feelings'-sze, Mikas 'Ocean'-ja ezt a hűvösebb vonulatot oldja fel, a tengerpartra invitál bennünket. Bright Side 'Lissabon'-ja egy igazi baleári darab, csodaszép gitárszólóval. Arty is beköszön a csodaszép 'Come home'-mal, majd D.P. Kash 'Evening'-je terelget az izgalmas éjszaka felé. A végére is marad töltény, Jason Van Wyk 'September rain'-je és Sensetive5 'Broken dreams'-sze is egy koktél fogyasztása mellett fejti ki az ideális hatást. Remélem tetszeni fog mindenkinek!

Zone Promotion pres Long Beach Vol. 2

Katalógus szám: Zone Promotion 020
Ország: Magyarország
Megjelent: 2010. július 24
Stílus: Trance
Dj mix: Greyloop

Tracklist:
1. Pink Floyd - Shine on you crazy diamond (Faskil Intro Edit)
2. Kostya Veter - The loneliness (Summerbreeze Relaunch)
3. Max Graham - Dusky 2010
4. Marco Torrance - Stranded feelings (Qursion remix)
5. Mikas - Ocean (Santerna remix)
6. Bright Side - Lissabon
7. Arty pres Alpha 9 - Come home
8. D.P. Kash - Evening
9. Jason Van Wyk - September rain
10. Cold Impulse pres Sensetive5 - Broken dreams

2010. július 21., szerda

People Can Fly Episode 003

Már harmadik alkalommal hívunk minden nyitott gondolkodású zenerajongót egy kis barangolásra a prog, psy és goa világába. A tematikának meglelelően ezúttal is Grey feladata a felvezetés. Egy pihe könnyű muzsikával, Squared Curves 'Marshmellow'-jával indulunk, majd harmóniában maradva tovább utazunk Behind Blue Eyes & Krusseldorf 'Endless Possibilities'-ével. A meglepi innestől kezd kibontakozni, ugyanis a megszokottól eltérően pörgősebb, szikárabb alkotások érkeznek sorba egymás után. SQL, RPO, Marc O'Tool és Vadim Zhukov alaposan elhúzza a nótánkat, mindezt úgy, hogy csak 132 bpm-en robogunk. Tegma 'Sofa beats'-sze egy csöppet hátradőlősre veszi a figurát, Whirloop megalkuvást nem tűrő tarkózsibbasztó effektjei ismét csavarnak rajtunk egyet. A végére két légiesebb alkotás vár még bennünket, így Zyce és Flegma 'Evolve'-ja, ami egy meg nem jelent Timestrech remixben dübörög itt. Az i-re a pontot Eitan Carmi aka Deeper 'Blazed' című track-je teszi fel, simogató dallamával.
A második Hour egy kicsit pörgősebbre veszi a figurát, és nagyjából 138as bpm számon döngethetjük hangfalainkat. A mix első szekciójában a psy zenék progresszív varázslatai dominálnak, majd egy kicsit változik a hangulat, és Vadim Zhukov Remixével a progresszív trance birodalmába lépünk. Az Oryx "Once Upon A Time" -mal viszont ismét a prog psy zenék underground világába ereszkedünk le.....

Attish & Greyloop presents People Can Fly 003

Label: Deep Zone
Katalógus szám: PCF003

Stílus: Psy, Goa, Progressive House

Dj mix: Greyloop & Attish


Tracklist:

1st Hour - Mixed by Greyloop
1. Squared Curves - Marshmellow (Iboga Records)
2. Behind Blue Eyes & Krusseldorf - Endless Possibilities (Motion Drive Remix) (Iboga Records)
3. SQL - Time Is Art (Diogo Ribeiro Remix) (Tribal Vision)
4. Rick Pier O'Neil - Dancer (RPO Records)
5. Marc O'Tool pres Mauritius - This Is Our Future (Astro Records)
6. Vadim Zhukov - Online (TFA Records)
7. Tegma - Sofa Beats (Digital Structures)
8. Whirloop - Feel The Effect (Steve Birch Remix) (JOOF)
9. Zyce & Flegma - Evolve (Timestretch rmx) (NA)
10. Eitan Carmi aka Deeper - Blazed (Iboga Records)

2nd Hour - Mixed by Attish
1. Motion Drive – Awaken [Iono Music]
2. Atomic Pulse – Vision Quest [CT Records]
3. Fusi And Johnson – Funny Fresh [Sinn-Tec Recordings]
4. Reefer Decree – Gone For Good [Iboga Records]
5. Benny Benassi – Love Is Gonna Save Us (Vadim Zhukov Remix) [N/A]
6. Protoculture – Big Blue [Nano Records]
7. Oryx – Once Upon A Time [Iboga Records]
8. Ticon – Snooze Da Booze [Digital Structures]
9. Luna Spice - Eclipsed'az [Iboga Records]
10. Atmos - Jimmy The Plate [Spiral Trax]

Huszár Ádám - "Retroid" interjú (2006.12. 28.)

Huszár Ádám azaz "Retroid" 1983-ban született Hatvanban, jelenleg Gyöngyösön él, de tanulmányait Dunaújvárosban folytatja. 1998 óta foglalkozik zeneszerzéssel azon belül is a progresszív és break irányzatokat tartja szem előtt. Több remix és saját felvétel jelzi karrierjének főbb állomásait, és Ő is egy olyan fiatalember országunkból akit kevesen vagy alig ismernek. Ezen próbálunk segíteni az alábbi beszélgetéssel.

Első kérdésem kicsit szokványos kérdés hogy kerültél kapcsolatba ezzel a zenei stílussal?
Körülbelül 8 éve kerültem kapcsolatba a zeneírással. Az első pcmen kezdtem fast tracker nevezetű programmal. Akkoriban még nem igazán volt meghatározott stilusom sok fajta zenét meghallgattam, Members of Mayday, Westbam, Paul Oakenfold késöbb BT vonalát próbáltam követni a zenéimben. Ezek voltak eleinte nagy hatással rám. 3-4 éve alakult ki és tudatosult igazán bennem hogy a zenéim a progresszív zene világához tartoznak. Azon belül is a breakbeatet emelném ki mint az álltalam készitett zenék többsége.

Ha jól emlékszem kb. egy évvel ezelőtt hallottam rólad először amikor is a Proton rádió honlapját babrálva egy remixpályázatra lettem figyelmes, ha emlékeim nem csalnak egy Deepsky felvétel remixét kellett elkészíteni, ami a te esetedben olyan jól sikerült hogy meg is nyerted a versenyt. Mi történt ezután?
Igy van Deepsky remix verseny volt, utána kapcsolatba kerültem Kocsis Ferencel alias FeralCode-val aki közreműködött ebben a versenyben és megkért hogy készítsek egy remixet a labeljének. Ezután szóba került saját szerzemények kiadása és mostanra eljutottunk oda hogy már három saját zeném és számos remixem jelent meg a FeralCode recordsnál. Mellette küldözgettem különböző kiadóknak is a felvételeim és a Ferencnél megjelent zenékkel párhuzamosan több zeném is kijött például az Existence Recordsnál és az Angol Composure recordsnál. Ezek után kaptam még számos kiadótól felkérést remixek elkészítésére mint például a Jeff Belfi vezette Ascension Recordstól vagy a Native frissen alakult kiadójátol a Swordtail Recordstól.

…és a nyeremény, ha jól emléxem, egy native instruments cucc volt a díj, ez hogy jutott el hozzád?
A főnyeremény egy midibillentyüzet volt és Native Instrumentes progik. Én a területi részét nyertem meg a versenynek tehát nem én voltam az abszolút győztes csak a legjobb magyar remixer. Nyereményként egy egy m-audio audiphile 192 hangkártyát kaptam amit az M-audio magyarországi képviselete ajánlott föl.

Akkor ennek a versenynek Magyar vonatkozása is volt?
Igen a magyar M-audio ezzel támogatta az legjobb itthoni remix készítőjét.


Te is azok közé a fiatalok közé tartozol akit külföldön jobban ismernek mint idehaza, keresed a Magyar kitörési lehetőségeket vagy jó úgy ahogy van, és inkább külföld felé kacsintgatsz?
Idén nyáron kezdtem el komolyabban dj-zni, ezért még nem volt lehetőségem megmutatni a hazai fiataloknak munkáim, itthon annyira nem ismerik a zenéimet meg hogy mit is játszom. Bulikban pörgősebb breakbeat zenéket szeretek rakni, de van jópár kedvenc house előadom is így nem zárkózom el a house zenék játszásától sem. Külföldről már volt érdeklődés de szeretnék itthon is minél többet érvényesülni és természetesen külföld nagyon is a céljaim között szerepel.

Külföldi felkérések vannak? Ha igen hol jártál vagy játszottál?
Erre a kérdésre egyszerű a válasz. Érdeklődés volt, ennek hatására határoztam el hogy belefogok a dj-zés be is. Ez idáig nem igazan promotáltam magam még ilyen téren. A következő évben reményeim szerint több lehetőségem lesz majd ilyen téren is érvényesülni.

Mivel foglalkozol ha nem a zenével töltöd idődet? Tanulás iskola, látom a számvitelen túl vagy.
A Dunaújvárosi főiskolán tanulok műszaki informatikát. Mellett a zene a hobbim és ez az amivel szeretnék foglalkozni később több területen is

Szüleid környezeted mit szólnak eddigi eredményeidhez?
Szüleim néha támogatnak néha nem, valamikor kicsit túlzásnak tartják már, de örülnek az eddigi elért dolgaimnak a zenében. Évek során sok emberrel kerültem kapcsolatba producerekkel djkkel akik szeretik ezt a stílust és támogatják is. Sokukkal jó baráti kapcsolatba vagyok de vannak olyan barátaim is akiknek ez a zenei stílus nem áll az érdeklődésük középpontjában, ennek ellenére elfogadják és valamilyen szinten értékelik a munkám.

Mi a véleményed a mai elektronikus zenei világról?
Mostanra már odáig jutott az elektronikus zene a rengeteg digital label és "hobbi zenésznek" köszönhetően, hogy szinte mindent kiadnak aminek hangja van. Nem igazán számít egyes kiadóknál hogy milyen is az a zene valójában. Manapság ha egy zenének kis elektrós hangzása az már jön is ki valamelyik digital labelnél. Elég nehéz jó zenét találni.

Ahogy körbe nézek úgy találom egyre jobban előtérbe kerül a minimal zenei stílus, (és egyre hátrébb az elektro hál'istennek) te hogy állsz hozzá ehhez a dologhoz, merre halad zenei világod?
Én mindig is olyan hangzásokat keresek a zenékben amin érzem hogy valahol megfog és hallok benne valami egyedi dolgot, legyen az house, break vagy éppen valamilyen teches téma. Szeretem a minimalból is ami jó és persze más stílusokból is vannak kedvenceim a rocktól kezdve a drum & bassig. De a legközelebb hozzám a breakbeat áll mint zenei stílus, viszont úgy érzem hogy ez az irányvonal kezd elkallódni kicsit a stílusok kavalkádjában, egyre kevesebb a jó break zene a bulikról nem is beszélve.

Érdekes az előbb említetted hogy nagyon sok a silány felvétel amiben teljesen egyetértek, nem vezet ez oda (amit én már manapság látok), hogy kiábrándulnak az emberek ebből a stílusból?
Sajnos rengeteg ember még a stílusokkal sincsen tisztába amit egyrészről a különböző hangzások kavarodásának tudhatunk be más részről viszont a legtöbben kis kikapcsolódást vagy szórakozási lehetőséget látnak a zenében amivel teljesen egyetértek.

Térjünk vissza kicsit a Feral Code Records-ra , milyen a kapcsolatotok?
Elég jó a kapcsolatunk mivel ez a kiadó mind működésileg mind korrektségben megállja a helyét, sőt néha még le is köröz egy-két nagyobb külföldi kiadót. Januárban jön ki majd náluk egy Clubbervision remixem, ami szintén progressive break stílusban készült. És szerintem a jövőben is folytatódni fog ez a dolog.

Mivel foglalkozol ha nem a zenével vagy sulival töltöd idődet? Bulikba szoktál járni?
Ritkán járok el nagyobb bulikba általában ha egy dj / producer barátom elhív a föllépésére arra elmegyek és meghallgatom. Főleg break bulikba járok illetve járnék csak sajnos abból elég kevés van. Breakből is a nuskool, techfunk, progressive amit kiemelnék, ezek azok a fő irányzatok amiket művelek és amire szívesen megyek el szórakozni.

Milyen munkákon dolgozol mostanában, milyen megjelenések várhatók tőled?
Az elmúlt nyarat egy trip-hop/electronica album elkészítésével töltöttem amit egy amerikai származású énekesnővel közösen készítettünk és ami részben már megvalósult, de még dolgozni kell rajta. Az elmúlt 2-3 hónapban progressive és kicsit nuskoolosabb zenéken dolgoztam. Hamarosan megjelenik a fentebb említett Clubber Vision remix a FeralCode recordsnál, és a Deepblue recordsnál is várható a közeljövőben egy remixem amit egy szintén magyar származású zenész barátomnak Emotional Horizonnak készítettem. Saját kiadóm indítását tervezem 2007 elejére de erről még nem szeretnék többet beszélni.

Ez a trip-hop album érdekes, felkértek rá, hogy csinálj egy ilyet vagy saját ötlet? és mikor lesz hallható?
Mindig is szerettem a trip hop / downtempo zenéket, pár évvel ezelőtt is csináltam már néhány felvételt pc-s játékokhoz (most is vannak ilyen irányban munkáim). Idén nyáron jött ez a lehetőség hogy egy igazi trip hop albumot énekessel elkészítsek. Saját elgondolás alapján csináltuk meg a zenéket. És most nézelődünk kiadó után, eddig sok pozitív kritikát kaptunk és persze volt pár negatív elemző kritika is, de úgy néz ki van már néhány kiadó akit érdekel ez az anyag.

Ezt mindenkitől megkérdezem, milyen programokat használsz és hogy készül el nálad egy zene, alapok, vagy a dallam az első?
Nálam nincs igazán sablon módszer erre. Ha meghallok egy jó hangot vagy összerakok egy alapot akkor megpróbálom köré építeni a zenét, viszont sokszor a dallam az első lépés. A programokra visszatérve szekvenszerként Fl Studiot valamint szoftver szintiket (Vst)-ket használok. Manapság elég jó hangzásra képesek.

Végül az utolsó kérdés mit szeretnél elmondani az oldal számára készített mixedről?
3 saját és pár kedvenc zenémet mixeltem össze amik mind otthoni hallgatás céljából mind pedig bulikon megállják a helyüket. Jó hallgatást kívánok a mixhez és remélem hogy a breakbeat még nagyon sokáig a köztudatban marad mint zenei stílus és egyre többen fogják megismerni és megkedvelni.

(Forrás: www.musicforever.hu)

Web: www.retroidmusic.com
MySpace: www.myspace.com/retroidmusic

2010. július 17., szombat

Talla 2XLC Calls Moguai Presents Technoclub 8.

Talla a technoclub nyolcadik lemezén a svájci Moguai -al veszi fel a kontaktot. Az első korong zenei hanganyagát szokásosan Talla veszi kezelésbe, majd a második lemezen Moguai vitézkedik. De hogy milyen is ez a két mix, arról a következő sorok számolnak majd be.
Olyan nagyon nem szoktam említést tenni az albumok bortóiról, de most ez esetben kivételt teszek, és mondok pár jó szót. Ami számomra egyből szembetűnik az a sárga szín, ami mondhatni elég vidám. A második dolog (ami a címbéli "Calls" kifejezésre utal) Talla és Moguai (valószínűleg) éppen egymást hívják telón. Nekem borító és a cím alapján egyből hitelesnek tűnik a mix. És végül sokat nem is tévedtem, mert valóban minden szám a helyén van, és a zenei felhozatal is remek. Talla intrójával szépen indul a mix, majd Da Hool érkezik az egyik legszebb trance számmal a 'Traum' -mal. A mix következő csúcspontja Oliver Lieb kibernetikus hangzású trance ópusza a 'Subraumstimulation'. Roberto Scilatti loop controll-os 'Exceptionally Beautiful' -ja a másik nagy zene. Az első mix szépen építkezik, és változatos trance zenékkel van telepakolva.
A kompilésön második mix lemeze nagyon briliánsan kezdődik. Az egyik legjobb intrózás. Nekem csak akkor szakadt le az állam amikor észrevétlenül bekúszott a harmadik szám. Nahát mindenre gondoltam, de erre nem, hogy Moguai ilyen jól tud mixelni!! Egyébként Marino Massimo zenéje az 'Only One' hangulatilag baromi jól illeszkedik a mixbe. A King Of Rock és a Firecracker közti átmenet szintén nagyon jól sikerült. Timo Maas 'Der Schieber II' -je underground feeling-et sugall. A Back To life nagyon kellemes nóta. Sasha 'Xpander' -je az egyik legnagyobb progressive elszállás. Delerium 'Silence' -ét egy nem minden napi átiratban hallgathatjuk meg. Feel High -nál dobunk egy hátast. Pascal F.E.O.S. nagyon nagyot remixelt. Slapbag is bitang nagyot szól! Stone Factory 'Sunset-jénél már érezni a mix levezetését. De hoppá, bedurran az Ultra Vixens, és csak nézünk egy nagyot! No, erre szerintem nem számított senki sem. Remek zárás! Talla mixe nagyon baró lett, de Moguai mixe mellett eltörpül. Első mix 8/10, második mix 10/10 (utóbbi az egyik legjobb mix!! amit valaha hallottam).

Talla 2XLC Calls Moguai - Techno Club Vol. 8

Label:
Dance Division
Katalógus szám:
DAD 496047 2
Ország: Németország
Megjelent: 1999

Stílus: Progressive Trance, Progressive House
Dj Mix: Talla 2XLC & Moguai


Cd1 - Mixed by Talla 2XLC
1. Talla 2XLC Calls Moguai - Talla's Intro
2. Da Hool Pres. Central Love II - Traum
3. DJ HMC - Electronic Energy
4. Triple Concept - Tone Twister
5. Globe Masters - The Globe Anthem
6. Nova - Welcome To The Future (X-/Tended Mix)
7. Oliver Lieb - Subraumstimulation (Main Mix)
8. Misar vs. DJ Frost - The Place (Frost's Attack)
9. Mario Più & Mauro Picotto - Imperiale (Merry Christmas Mr. Lawrence) (Sole Rosso Mix)
10. The Blackmaster - Club Confidential
11. Vectrex - Meteor (Fridge Mix)
12. Hypetraxx vs. D-Cay - Interceptor (D-Cay Mix)
13. Loop Control - Exceptionally Beautiful
14. DJ Tom Stevens vs. Fridge - Outface 2000
15. Endymion - Running

Cd2 - Mixed by Moguai
1. Talla 2XLC Calls Moguai - Moguai's Intro
2. Frankie Bones - The Way You Like It
3. Marino Massimo - Only One
4. Dial M For Moguai - King Of Rock (DJ Moguai Mix)
5. Doc In The Box - Firecracker
6. Timo Maas - Der Schieber II
7. DJ Arabesque - Serendipity (Mas Mix)
8. Baby Doc & S-J - Back To Love
9. Sasha - X-Pander
10. Delerium - Silence (Original Fade Sanctuary Mix)
11. Outbreak - Backwards (Nick Base Remix)
12. Resistance D - Feel High (Pascal F.E.O.S. Treatment)
13. Stefano Libelle & HH - Slapbag
14. Stone Factory - Sunset
15. Thomas P. Heckmann & Marc Romboy - Ultra Vixens

Astral Projection: In The Mix

Az izraeli Astral projection duo neve mára már fogalommá vált a psychedeilkus zenék világában. Avi Nissim és Lior Perlmutter (és Yan-Iv Haviv aki már nem tagja a projectnek) nagyon sokat tett azért, hogy a goa és psy "hangzást egyre népszerűbbé tegye. Pályafutásuk több mint 15 éves múltra tekint vissza, mely idő alatt nagyjából 7 szerzői albumot és számos remekül sikerült psy zenét ismerhetett meg a nagyközönség. Az Astral Projection 'In The Mix' album a páros saját szerzeményeit tartalmazza, melyek vagy "original" vagy a szcéna egy-egy kiválóságának remixében szólalnak meg. Egy biztos, hogy ez a 2000ben piacra kerülő lemez minden dicséretet megérdemel. A zenék közel azonos hangulatvilágot hordoznak, de ha figyelmesek vagyunk, akkor azért különbséget tudunk közöttük tenni. Még egy dologra azért felhívnám a figyelmet, mégpedig arra, hogy mind a két mix a műfaj "fly feelingjét" testesíti meg, szóval szinte egy perc megállás sincsen. Az első mix azaz az egyes diszk első zenéje (felvezető nélkül) egyből belecsap a lecsóba. Csak úgy szimplán elindulnak a dobok, és berobban a "psy-hatás". Az Another World a Floorplay páros remixében szólaltatik meg. Nagyjából ez a dinamika a hatodik szám eléréséig meg is marad, és csak a nyolcas trekk -nél hagy alább. Szerintem itt már minden psy fan elszállt, és éppen ezért jól esik egy kis utaztatós zene. Cass & Slide ReWork -je a korai progresspsy világába vezet minket vissza. Persze a pihenő után újból visszatér a pumpálós ritmus, és ismét a hamisíthatatlan psy / goa zenék világában járunk. A Virtual Booster közepétől valami (hallucinogén) magas basszusok cikáznak ide-oda, melyek nagyon mesterire sikerültek. Az 'Axis V0.99' voltaképpen egy progressive trance szám, ami egyben a mix zárózenéje. Első diszk kipipálva, mehetünk tovább.
A második lemez számomra szimpatikusabb, mivel van egy kis felvezető, ami egyből megadja a mix ívét. A 'People Can Fly' című szám eleve a műfaj klasszikusának számít, szóval ez esetben túl sok mindent nem tudok mondani, csak annyit hogy remek darab. A második számba való átmenet kissé zavaró lehet, mert a hangulat nem egy és ugyanaz, de nekem pont ez tetszett benne, mert így nem laposodik el a mix. A 'Trance Dance' nagyon megfogott, ami alól a 'Dancing Galaxy' sem kivétel. Az 'Aurora Borealis' és a 'Liqid Sun' gyönyörűen szól, le a kalappal a fiúk elött! Az ötös, hatos szám párosítása keverés szempontjából a kedvencem. De a következő keverés is nagyon rendben van (hosszan úsztat, majd észrevétlenül vált át). A 'Mahadeva' hangzás szempontból nagyon tetszetős szerzemény. Kifejezetten élettel teli, amikor a vokál felcsendül. 'Nilaya' egy igazi deep -es psy remekmű, imádom az ilyen stílusú zenéket. A 'Burning Up' az album utolsó száma nagyon varázsolatos, egyből meg is szavaztam az album legjobbjának. (Progressive Trance és Psy Trance varázslat power!)
Összegezve az albumot, mindegyik mix nagyon rendben van. Az első cd nagy nagy elszállás, míg a második lemez annak visszafogottabb módozata. A Sundown lemez valóban a naplemente hangulatát sugallja. Viszont a Sunrise lemez ennek ellenére jobban tetszik, egy az egyben visszaadja a felcímkézést. Első lemez 9.5/10, második lemez 10/10.

Astral Projection - In The Mix

Label: Phonokol, Trust In Trance Records
Katalógus szám: 2150-2, none

Ország: Izrael

Megjelent: 2000

Stílus: Goa Trance, Progressive Trance

Dj Mix: Astral Projection


CD1 - Sundown
1. Astral Projection - Another World (Floorplay Remix)
2. Astral Projection - Ionized
3. Astral Projection - Let There Be Light
4. Astral Projection - Enlightened Evolution
5. Astral Projection - Power Gen
6. Astral Projection - Life On Mars (Domestic Remix)
7. Astral Projection - Flying Into A Star (Ast-Roid Remix)
8. Astral Projection - Liquid Sun (Cass & Slide Rework)
9. Astral Projection - Virtual Booster
10. Astral Projection - Free Tibet (Free Spirit Remix)
11. Astral Projection - Electrostatic
12. Astral Projection - Axis V0.99

CD2 - Sunrise
1. Astral Projection - People Can Fly
2. Astral Projection - Trance Dance
3. Astral Projection - Dancing Galaxy (On A Mission Remix)
4. Astral Projection - Aurora Borealis
5. Astral Projection - Liquid Sun
6. Astral Projection - Searching For UFOs (Bright Light Remix)
7. Astral Projection feat. DJ Jörg - Kabalah
8. Astral Projection feat. DJ Jörg - Mahadeva
9. Astral Projection - Nilaya
10. Astral Projection - Burning Up (Instrumental)

Preview

2010. július 14., szerda

Float Away 22: elharapódzóban a string-ek

Az ember mindig bajban van egy kicsit, amikor a saját termékét kell bemutatnia, reklámoznia. Így vagyok vele én is, amikor kéthetente szöveget kell kanyarítanom a 'Float Away'-hez. Egyrészt a szavak nem tudják tökéletesen felidézni a zene által keltett érzéseket, másrészt, akinek ez a stílus nem a szíve csücske biztosan nem hallgatja meg, akármit is írok róla. Szóval ennek tükrében ezúttal is egy rövidebb összegzéssel készültem, hogy inkább a mix meghallgatására, mint a cikk olvasására ösztönözzelek titeket kedves bloggerek.
Egy hosszú intro után (Pryda 'The end'), nyárias, tengerparti érzés kerít hatalmába ('Synthanelia', 'Saints & Sinners'). Egy jóízűt visszatekintünk a múltba (Marc O'Tool 2007-es darabjával), majd progpsy vizekre tereljük a hajónkat ('All night long'). A stringek Jimmy Galle 'Eleventh'-jében valósággal elharapódznak, Airwave legújabb alkotása a 'Mylas Dance' pedig a műsor legjobb dalának járó titulust érdemelte ki. A végére visszatérünk a progpsy vonalhoz, s ('El Syd', 'Eclipse', 'Strings of life') nem győzzük kapkodni a fejünket a szebbnél szebb dallamok hallatán. Remélem tetszeni fog!

Greyloop - Float Away 022 (Sweeping Strings edition)

Tracklist:
1. Pryda - The end
2. Aeron Aether - Synthanelia (Something Good Remix)
3. Ivan Khanet - Saints & Sinners (Trash Mix)
4. Marc O'Tool - The Sinner In You (Back in time)
5. Even 11 - All Night Long (Atmos Remix)
6. Jimmy Galle - Eleventh (Mylan Remix)
7. Lolo - Myla's Dance (Memorable moment)
8. Fady Ferraye - El Syd (Raf Fender Remix)
9. Prefab - Eclipse (dPen Remix)
10. Ivan Nikusev & Wav-E - Strings Of Life (CJ Art Pres. Sagittarius A Remix)

2010. július 13., kedd

Talla 2XLC And Resistance D - Techno Club Vol.4

Bár nem terveztem, hogy végigmegyek a technoklub sorozat egészén, de úgy érzem, hogy minden idők egyik legsikeresebb elektronikus mix kompilésönje megérdemel annyit, hogy blogunk is beszámoljon a legjobb részekről. A Technoclub negyedik epizódja azért is említésre méltó darab, mert jópár olyan zene szerepel rajta, ami anno "nagyot szólt". Az intró egyből megadja a hangulatot, ami ahogy azt a neve is elárulja elég hipnotikus darab. Limit Feat. DJ Memet 'Go!' -ja egy interpretációs szám, ami annyit tesz, hogy egy másik szám feldolgozása, mégpedig a Moby féle 'Go!'-é. Peter Fly szerzeménye nagyon pöpec. Nekem a régi letűnt pure trance zenéket jutattja az eszembe. Kár, hogy a trance ezen műfaja megszűnt, pedig igencsak szükség lenne rá még most is. A Liquid Art -os trekk egy hard trance -es alapokon nyugvó progressive trance szerzemény. M.I.K.E. aka Push mega klasszikusa az Universal Nation következik. Ezt a zenét nem nagyon kell ragozgatni, hogy "milyen" kvalitású zene, hiszen a műfaj egyik megkérdőjelezhetetlen alapzenéje. Criss Source 'Sunrise' -a is nagyon adja az ívet. Az elektro break -es 'Electronic Love' jó nagy váltás az előző számhoz képest. De nagyon mesteri. Aztán jön egy nagyon eltalált átkeverés, amit többször meghallgattam, és azt kell mondjam nem véletlen, hogy Talla az egyik legelismertebb dj a világon, mert valóban nagyon tud. Az 'I'm Rushin' -t Pulsdriver követte el, ami egy nem kissé slágerezős, viszont pont ettől jó. A 'The Top' -pal alapos pumpálásba kezd a mix. Hu, ez a szám alaposan meghájpoltatja az embert. Nem piskóta, mindig is imádtam az ilyen zenéket. Nade Dumonde 'Tomorrow' -ja is bazi nagy szám (aki még nem hallotta volna, az nyomban klikkeljen!!). De Lord Of Tranz Feat. DJ Hoxider közöséről a Trancestores -ról is csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Az utolsó három szám tökéletes levezetése a mixnek. Sean Dexter 'Mankind' -je pedig megadja a kegyelemdöfést.
Nos, akkor nézzük, hogy milyenre sikeredett a második lemez. A felvezető zene nagyon jól sikerült, igazi hipnotikus légkört teremt. Nekem a második szám egy kicsit elvadultnak hat az intró után. De sebaj, nincsen gáz, mert még ezzel együtt is passzentos darab. Hardy Heller aka HH 'Planetary' -je az egyik kedvencem. Aztán jön egy kevésbé ismert klasszikus, Sil 'Windows' -a, amit DEA -ék újrakeveréséven tesztelhetünk le. A Human '98 Talla 2XLC és a Resitance D páros közöse szintén alapzene. Explizit 'Chorus Line 94' -jében egy sejtelmes női vokálkórus leledzik, ami valami eszméletlen nagyot üt! A mix hátralévő részében inkább az underground stílus kap helyet. Lava 'Din' -je és a break-es Motion Unit - My Mind -ja amit még érdemes lehet megemlíteni.
Összességében mind a két lemez tökéletesre sikerült. Az első mix slágeresebb, mellódikusabb, míg a második mix inkább az Undergorundosabb vonalat képviseli, ami szerintem az egyik legnagyobb mixek egyike, ebben a műfajban.

Talla 2XLC And Resistance D - Techno Club Vol.4

Label: Sony Music Media
Katalógus szám: SMM 491727 2, 491727 2

Ország: Németország

Megjelent: 1998

Stílus: Progressive Trance, Trance

Dj Mix: Talla 2XLC & Resistance D


Cd1 - Mixed by Talla 2XLC

1. Talla And Resistance D - Hypnotic (Talla's Intro)
2. Limit Feat. DJ Memet - Go! (Go To Hell Mix)
3. Peter Fly - Oriental Dream (Trance Atlantic Mix)
4. Liquid Art - Tracker
5. Push - Universal Nation
6. Criss Source - Sunrise
7. Envelope - Electronic Love
8. Slot Machine Allstars - Flashback II
9. Pulsdriver - I'm Rushin'
10. Elisir - The Top (DJ Alan Dexter Mix)
11. DuMonde - Tomorrow
12. Lord Of Tranz Feat. DJ Hoxider - Trancestores (Original Mix)
13. Plastic Angel - Schatten (Extended Version)
14. Sosa - Accelerator (D.J. Taucher Remix)
15. Sean Dexter - Mankind

Cd2 - Mixed by Resistance D
1. Talla And Resistance D - Hypnotic (Resistance Intro)
2. Joi Cardwell - Soul To Bare (Hornbostel Mix)
3. HH - Planetary
4. Sil - Windows (DEA "Confession Of A Window Cleaner" Remix)
5. Resistance D - Human 98 (Talla 2XLC Remix)
6. Unknown Origin - Be Yourself
7. Blackmaster - The Final Cut
8. Paragliders - Change Me
9. Explizit - Chorus Line 94
10. Tony H. - Zoo Future
11. Signum - Pressure
12. Lava - Din (3 Raum Remix)
13. Beat Pirates - Alte Schule
14. Motion Unit - My Mind
15. Clé - Klubland

2010. július 12., hétfő

Technoclub vol 2.: Talla és Tom Wax találkozása

A híres neves Technoclub mix sorozat második részét Talla 2XLC és Tom Wax keze munkája dicséri. A vol 1. -hez képest a koncepció ezen album esetében is ugyanaz marad, vagyis hogy az aktuális klubslágereket egy dupla diszkes formába, összemixelve a hallgatók elé tárni. Az első korongon Talla ténykedik, míg a másodikon Tom Wax mixelési tudását tesztelhetjük.
Az egyes diszk bevezetője nem túlzottan nagy hókusz-pókusz, egy kis mosrcogás, pár effekthanggal kiegészítve, de végül is panaszra semmi okunk, mert indításként tökéletes. Hát az átkeverés sem egy nagy durr az első és a második szám között, ugyanis, ahogy vége az intrónak, azonnal belecsap a jóba. Ettől függetlenül nekem nagyon tetszik. Ebből is látszik, hogy nem minden azon múlik, hogy valaki milyen jól tud keverni, hanem hogy mennyire ötletesen rakosgatja egymás után a zenéket. Hangulatilag tökéletesen illeszkedik egymásra a két zene. Egyébként a Workstation -ös zenéhez a remixet M.I.K.E. készítette. A harmadik zene beúsztatása már nagyon profi, itt aztán tényleg nagyon el van találva minden. És persze az sem mellékes, hogy micsoda nagy zenét hallgathatunk. Lustral -ék 'Everytime' -jából a Nalin & Kane páros fabrikált egy ütős klaszikust. A nyárias hangulatnak itt aztán adunk rendesen. Da Hool 'Bora Bora' -jánál kicsit elidőzünk. Nagyon nagy zene volt 2000 előtt, jó visszautazni kicsit az időben. Opus 808 is remek darab, a címén persze el lehetne vitatkozni. Az első korong nagyon egyben van, és szerintem ebben a nagy nyári kánikulában, ami most van, nagyon jó hallgatni ezeket a régi nagy zenéket.
Hogy őszinte legyek kicsit félve raktam be a második cd-t az első diszk meghallgatása után. Félelmem persze alaptalan volt, mert már az intró utáni zene egyből megyőző volt. Lemon 8 'House' című zenéje penge darab. Bár az első két szám inkább trance, mint house, de a harmadik számtól kezdve igen erősen kiérződik a mix house felé tolódása. Grooveyard - Mary Go Wild -nál szinte örömkönnyeket hullatunk. Hatalmas nagy zene, ha ez idáig nem pattantunk volna fel a székről, akkor most itt az ideje, hogy egy kicsit megtornásztassuk a lábainkat. Wax Scientists - Shadowman -je is csodás, kicsit hard trance-es, technos darab. A Paco Di Bango's World is kegyetlenül szól. Kicsit hatásvadász, de pont az benne a nagy. Én nem tudom mi játszódhatott le a Tom Wax fejében amikor az utolsó két számot elkezdte egymásra pakolni, ez a két zene (főleg az utolsó) annyira zúzós, nehéz darab, hogy elsőre úgy érezzük, hogy kilógnak a sorból. Wax érdemeiből ez persze semmit sem von le, mert a második korong is remekül egyben van.

Technoclub Vol 1. - Talla 2XLC meets Tom Wax

Label: Sony Music Media
Katalógus szám:
SMM 489622 2, 489622 2
Ország: Németország

Megjelent: 1998

Stílus: Progressive House, Trance, Techno

Dj Mix: Talla 2XLC & Taucher


Mixed by Talla 2XLC
1. Talla Meets Tom Wax - NRG (Talla Intro)
2. D.J. Looney Tune* - Workstation (Work Da Remix)
3. Lustral - Everytime (Nalin & Kane Remix)
4. Fumee - Ultra Light (Verte Mix)
5. Marino Stephano - Invaders
6. Da Hool - Bora Bora (Club Mix)
7. Komakino - Man On Mars (Talla 2XLC Remix)
8. Limited Growth - No Fate (Quadran Remix)
9. Plastic (18) - I Am Addicted (Talla 2XLC Mix)
10. Opus 808 - Winter (Allegro Mix)
11. Yves De Ruyter - The Rebel (D.J. Randy Mix)
12. Terry Bones - Dreaming (Kalpa Mix)
13. Delicious Delight - Forever Mine (D.J. Errik Mix)
14. B.B.E. - Desire (Full Forces Club Mix)
15. Hand's Burn - Vision Of Life

Mixed by Tom Wax
1. Talla Meets Tom Wax - NRG (Tom Wax Intro)
2. Lemon 8 - House (2nd Version)
3. Double 99 - Ripgroove (Original Mix)
4. Run DMC vs. Jason Nevins - It's Like That (Drop The Break Mix)
5. Citizen X - Lonely Days (Drum Mix)
6. Anne Clark - Sleeper In Metropolis (Hardfloor 97 Mix)
7. Electric Nature - The Electric Nature (Original Mix)
8. Grooveyard - Mary Go Wild (Original Mix)
9. Wax Trax III - Fusionic Tubes
10. Wax Scientists - Shadowman (Extended Mix)
11. Equator - Secret Silence (Aquaplex Remix)
12. Boy - A Paco Di Bango's World (Junk Project Mix)
13. D.J. Slug - Forerunner (Part 1)
14. Thomas Chrome - Burn Rubber Burn (Burn Out Mix)
15. Speedy J - Pannik

2010. július 11., vasárnap

In The Mix: Robert Miles dj-nek is profi

Roberto Concina alias Robert Miles neve a kilencvenes évek közepén robbant be a köztudatba, amikor is az olasz származású fiatalember megalkotta minden idők egyik legsikeresebb zenéjét a 'Children' -t. Miles szerzeménye szélvész gyorsan utazta körbe a világot, és vált a legnagyobb klubhimnuszok egyik ékkövévé. Viszont Robert nem csak produceri szinten állta meg a helyét a klubbok csilli-villi világában, hanem dj -ként is sokra vitte. Erre jó példa két nem minden napi mix albuma a Renaissance Worldwide - London -je és a Robert Miles In The Mix. A Renessance -os albummal kapcsolatosan csak annyit jegyeznék meg, hogy ez egy dupla diszkes lemez, és Robert csak a második lemez összemixelésében működik közre, mert az első mix Dave Seaman keze munkáját dicséri. A reneaissance -os és az In The Mix lemez is nagyon mesterire sikeredett, és jó például szolgálnak azok számára akik mosatnság csöppentek bele az elektronikus zenei világba, hogy bizony régen is voltak nagy mixek, pedig a technika akkor még nem is volt annyira fejlett mint manapság. Néha elnevetem magam, hogy a régi mixek milyen pöpecül lettek összemixelve, szemben a sok mostani silány megjelenéssel. A régi ifjak még bakelit lemezeken nyomták a témát, és nemritkán csak saját füleikre hagyatkozva pakolgatták egymásra a zenéket. Viszont némelyik lemezlovas olyan szinte űzte az ipart, hogy elképedve bámulunk magunk elé, és kérdezzük meg magunktól, hogy hogy a fenébe tudott vki ilyen durva mixet összerakni, mindenféle kay kulcsos beolvasó, meg "ecetera-citera" nélkül?! Szerintem úgy, hogy ezek a nagyon profi emberkék egyrészt imádták a zenét, másrészt nagyon értettek a szakmájukhoz, harmadrészt nem sajnálták az időt arra, hogy elvégezzék a szükséges utómunkálatokat egy mixen, vagyis hogy rendesen maszterelve legyen egy lemez. Nos, utóbbit vagy saját maga végezi a dj, vagy a megbízott maszteringes(ek). Hogy Robert Miles -nak szüksége volt e utóbbi segítségére azt kétlem, de hát minden előfordulhat. Minden esetre az In The Mix pár apró műhibától eltekintve tökéletesen szól. Egy nagyon jól felépített albumot hallgathatunk meg. És ami a zenei felhozatalt illeti arról is csak a legmagasabb szinten tudok nyilatkozni. A mix több féle stílusból tevődik össze. Találunk rajta House, Trance, Break, és goa zenéket is. Az első szám úgy önmagában is bárhol megállná a helyét, legyen az mix, vagy csak egy sima kompilésön. Szóval a zsákmacskát Robert itt egyből el is küldi egerészni. Goldie 'Inner City Life' ja sem egy zsibárus nejloncsacsijából lett előhalászva. Egy nagyon komoly vokálos, zongorázós szerzeménnyel ismerkedhetünk meg. A továbbiakban Prana 'Geomantik' break-es, érdekes effekthangjai keltik fel érdeklődésünket. Aztán ahogy D-Saw 'Track 7:22' -be átkúszik a mix, nah az a nem semmi. Mesterien van megcsinálva. Iszonyat nagy goa elszállás veszi kezdetét. Nunca 'Ballistique' viszont inkább trance mint goa. Miles saját szerkójára a Fable -re szinte rá sem lehet ismerni ebben a 'Psycho Version - NRG Mix' -ben. Underworld -ék Pearl's Girl -je darabokra szedi a mixet és vele együtt minket is. A Red Dragon egyszerűen zseniális szám. A For As nagyívű, elszállós stílusa miatt könnyen megszerethető darab. A Dream egy kis nyugalomba vezet minket. Majd érkezik a 'The Gloom' Trance Dub verzióban, ami egy és fél perces felvezetőként előkészíti a terepet a 'Man In The Moon' -hoz amiből Miles faragott egy "emós" remixet. Pete Lazonby száma a 'Sacred Cycles' -t szinte minden nagy progressive mix albumon ott sütkérezik, ami alól az In The Mix sem kivétel. Miles következő számnak a 'Thoughts' -ot választotta, ami nekem egy kis hiányérezetet okoz, de pont ez benne a lényeg, mert az utána következő szám a D.R.O.P. annyira állatul szól, hogy utóbbi gondolta nyomban értelmét nyeri. Az ulolsó szám tökéletes zárása a mixnek, le a kalappal Robert előtt!
10/10es album, egyik kedvenc lemezem!

Robert Miles - Robert Miles In The Mix

Label : Urban
Ország: Németország
Katalógus szám: 553 412-2

Megjelent: 1997
Stílus: Progressive House, Breakbeat, Goa Trance, Progressive Trance

Dj mix: Robert Miles


Tracklist:
1. Chicane - Offshore
2. Goldie - Inner City Life
3. Prana - Geomantik
4. D-Saw - Track 7:22
5. Analogue Silence - Magnetic Field
6. L.S.G. - Transmutation
7. Nunca - Ballistique (Force Mass Motion Remix)
8. Robert Miles - Fable (Psycho Version - NRG Mix)
9. Arkarna - House On Fire (Andy Ling's Aryan Vocal Mix)
10. Underworld - Pearl's Girl
11. Sem - Red Dragon
12. Robert Miles - 4Us
13. Clockwork - Dream
14. Castle Trancelott - The Gloom (Trance Dub)
15. Csilla - Man In The Moon (Robert Miles Emotional Mix)
16. Lazonby - Sacred Cycles (Album Version)
17. Altered State - Thoughts (Neural Networks Mix)
18. Ascendence - D.R.O.P.
19. Nem Crew - Hot Knives

2010. július 10., szombat

A Voyage Into Trance: hipnotikus utazás a goa zenék világában

Paul Oakenfold munkássága egészen a kilencvenes évek elejére nyúlik vissza. Paul a kezdetekben techno, house, és goa zenékből álló mixeket pakolgatott össze. Goa mixei közül talán az egyik leghíresebb a Voyage Into Trance amely '95-ben a legendássá vált Dragonfly kiadó gondozásában jelent meg. A hivatalos album sajátossága, hogy az egyik legprofibban összerakott és felépített mixek egyike. A kezdőszám a Genetic 'Trancemission' rögtön egy hipnotikus világba repít minket. Bő öt perc után Martin Freeland alias Man With No Name zenéje a 'Sly Ed' -del még jobban elmerülünk a goa -ban. A 'Sly Ed' végén egy pazar ambient etap köszön be, ami remekül készíti elő a terepet a Dynamix 'The Rezistor' -hez. Man With No Name 'Transportation' -je már a goa klasszkusok táborát gyarapítja, viszont az elkövetkezendő két zene is ugyanezt a magas szinvonalat hozza, úgyhogy éppen ezért egy szavunk sem lehet. Prana 'Voyager III' -jének remixét Paul Jackson alias Woodoo People aka Genetic a mix kezdőzenéjének producere követte el. Kicsit kibernetikus hangzása van, de nagyon utaztatós zene. A New Moon és a Feeling Weird két nagyon hasonló szám. Slinky Wizard 'Wizard' című ópusza bámulatos darab. Annyira szép, és nyugis szám, hogy hallgatása közben az ember szinte majdhogynem lebeg. Aztán valami emberfeletti következik. Martin Glover producer alias Black Sun 'Fat Buddha' -ja nagyon nagy "elszállás". A hangulat kissé nyomasztólag hat, de a dobszerkezet, és ahogy megszólalnak benne az effekthangok az valami káprázat. Hallucinogen 'LSD'-je is elég súlyos melódia. Úgy érezzük, hogy az űrben járunk, amikor a női diszpécser hangját hallgatjuk.
Nincsen mese az album bőven megérdemli a 10/10et. Akit érdekel a korai trance zenék világa annak tuti megfog tetszeni eme kiadvány.

Paul Oakenfold - Dragonfly Presents 'A Voyage Into Trance'

Label : Dragonfly Records
Ország: Egyesült Királyság (UK)

Katalógus szám:
bflcd 14
Megjelent:
1995 május 9.
Stílus:
Goa Trance
Dj mix: Paul Oakenfold

Tracklist:
1. Genetic - Trancemission
2. Man With No Name - Sly-Ed
3. Dynamix - The Rezistor
4. Man With No Name - Teleport
5. The Infinity Project - Superbooster
6. Mandra Gora - Wicked Warp
7. Prana - Voyager III (Voodoo Remix)
8. Ayahusca - New Moon
9. The Infinity Project - Feeling Weird
10. Slinky Wizard - Wizard
11. Black Sun - Fat Buddha
12. Hallucinogen - LSD

Keserű szájízzel az új ATB mixalbumról

A blog többnyire olyan megjelenésekkel foglalkozik, amelyeknek van hosszútávú értéke, azonban a túlértékelt/gyengébb lemezek sem csúszhatnak ki a revízió alól. Sajnos az utóbbi kategóriába vagyok kénytelen sorolni André Tanneberger legfrissebb mixalbumát (?) a 'Sunset Beach DJ Session'-t. Ez a release egy tipikus példája, a 'hogyan csináljunk kakit a rendelkezésre álló kiváló számokból' módozatnak. Hogy miért kellett még egy tucatprodukció? A pénzért? A hírnévért? Vagy miért? Egy biztos, hogy ATB-től nem egy James Holden féle súlyos DJ Kicks borulást képzelünk el, de eme egyveleg korántsem tükrözi azt a profizmust, mint amit a német fiatalembertől az elmúlt években megszokhattunk. Az ember a lemez címét olvasva valami tengerparti, lassú tempójú, de annál szenvedélyesebb cumóért dörzsöli a tenyerét, amit részben meg is kapunk. Az első lemez végig tartja a 4/4-es irányvonalat. Nem nyúlhatunk nagyon mellé, hiszen a beválogatott darabok nagy többsége már bizonyított klubkörülmények között. Ezek közül talán csak a vadiúj ATB produkciók jelentenek kivételt. S bármilyen fura, pont a durván popos, de eszméletlenül életpozitív 'Could you believe', a mélázós 'Touch and go' valamint a kellemesen epikus 'Midnight sun' viszi el a hátán ezt a cd-t. Keverések? Nyomokban találunk. Néhol csak az egyik track le másik fel módszert kapjuk, ami valljuk meg egyszerű vonalvezetésű számok tekintetében igencsak blama, hogy a DJ a mix ezen formáját választotta. Harmónia? Nem igazán tűnt fel, hogy a Dj úr ügyelt volna erre az opcióra.
A második lemez már kellemesebb pillanatokat okoz. Egyből a nyitó ATB vs Josh Gallahan 'CO 1724' chill-downtempo pályára állít, valahol itt szerettünk volna bolyongani a kezdettől fogva. Tiesto 'The tube'-jának Domenico Cascarino & Luca Lombardi verzióján lehidaltam, mivel egy flamenco-s, Cafe del mar-os gyönyörűséget kerekítettek az eredeti steril változatból. A hektikusság itt sem maradhat el, a chill és downtempo muzsikák keltette ideális környezetet lassabb tempójú 4/4-ek kezdik el megbontani, így a Van Bellen remixben kultikussá vált Asheni 'Sweet suffering'-je, a mega-giga jelzőt már évekkel ezelőtt learató Late Night Alumni 'Empty streets'-sze, illetve Alpha Child 'Gamma Ray'-je. Ismét meg kell jegyezni, hogy a második diszkre beizított ATB muzsikák ('Remember that day, 'Fahrenheit 451') szintén zseniálisra sikerültek, gyakorlatilag itt is ezek jelentik a fénypontot a Tiesto szám mellett.
Összességében nagy-nagy csalódást okozott nekem ez a lemez: elkapkodottnak és fölöslegesnek érzem. Vannak jó pillanatok, de egészében tekintve nem tudja hozni a tőle elvárható szintet. Sorry Mr. ATB, de ez csak 6/10.

ATB - Sunset Beach DJ Session

Label : Kontor Records
Ország: Németország
Katalógus szám: 881226674028
Megjelent: 2010 július
Stílus: House, downtempo, chill out, trance
Dj mix: André Tanneberger

Tracklist:

Cd 1
1. ATB - Could You Believe (Airplay Mix)
2. Yuri Kane - Right Back (Original Mix)
3. Tim Berg - Bromance (Avicii's Arena Mix)
4. Robert Babicz - Dark Flower (Fever Mix)
5. George Acosta Feat Fisher - Tearing Me Apart (Gerry Cueto Vocal Remix)
6. ATB - Touch & Go
7. LTN - One Night In Ibiza (Original Mix)
8. ATB - Midnight Sun
9. Dash Berlin - Never Cry Again (Amurai's Los Angeles Mix)
10. Nic Chagall Feat Jonathan Mendelsohn - This Moment (Prog Mix)
11. Beltek - Eclipse (Original Mix)
12. D-Mad - She Gave Happiness (Arty Remix)
13. Ferry Tayle & Static Blue - Trapeze

Cd 2
1. ATB & Josh Gallahan - CO 1724
2. Tiesto - The Tube (Domenico Cascarino & Luca Lombardi Elektro Acoustic remix)
3. Sounds From The Ground Feat Nicola Hitchcok - Moving Into A New Space
4. Asheni - Sweet Suffering (DJ Sin Plomo Mix)
5. ATB - Remember That Day
6. Mylo - Emotion 98.6
7. Edward Sheramur - Taxi Ride
8. Late Night Alumni - Empty Streets
9. Sans Souci - Puro (Sunset Mix)
10. ATB - Fahrenheit 451
11. Summer Of Space - New Found Art
12. Lux - Secret Fish
13. Schodt - Cinematico (Original Mix)
14. Alpha Child - Gamma Ray (Franc Sprangler Remix)

2010. július 7., szerda

People Can Fly Radioshow 002

Aki úgy érzi vannak hiányosságai goa-psy téren érdemes meghallgassa a 'People Can Fly' hiánypótló második epizódját. Hogy miért? A bemelegítő mix után ezúttal még mélyebbre szállunk a misztikus zenék világába. Az első hatvan perc kellemes dallamok szorításában telik. A nyitó Gaudium track, a 'Beer, Drugs and Hookers' maga a megtestesült harmónia, Sun Control Species 'Here comes the Titans'-sza nem különben. Nem csoda a hasonló hangzás, a két előadó egy label-nél, mégpedig a mexicói Iboga-nál ténykedik. Kicsit kakukktojásnak vélhetjük Chris M 'The last 3 days-zét, ami tulajdonképpen inkább trance, mint psy, ettől függetlenül ad egy löketet a továbblépéshez. Sensifeel 'Fall in love'-jával helyreáll a rend, Duca 'Ducaralho'-ja viszont már az újvonalas tech hangzás jegyében szed ízeire mindenkit. Persze nem megyünk agyatlan szeletelésbe, a Matenda-Kularis-Feuerhake-Symphonix négyesfogat mindig akkor dob be egy simogató akkordot, amikor arra szükség van. A zárótétel a mix legerősebb alkotása, mégpedig Vibrasphere 'Autumn lights'-sza, amihez az osztrák géniusz Oliver Prime kerekített egy agyeldobós verziót.
A második óra úgy 140 BPM körül pörög, ami annyit tesz, hogy itt inkább a goásabb, gyorsabb tempójú pszichedelikus zenék dominálnak. A nyitószám Protoculture nagyívű 'Music Is Forever' -je, ami remek darab. A második melódia Vibrasphere-ék 'Landmark' -je, amiből Allaby producer egy nem minden napi underground hangzású psy zenét hozott ki. Nagyjából az elkövetkező két zene is ezt a vonalat követi, és csak Yahel 'Anoni' -jánál változik meg a légkör. Ez egy vérbeli klasszikus, ami egy csodálatos közel keleti női vokál hanggal van megbűvölve. Ticon-ék már megint nagyot alkottak. 'Some Simple Sounds' című számuk abszolút csúcs track! Aztán a következő számok is nagyon nagyok, de a legvégén szereplő Plasma Corp-os 'Blake Sky' ami még mindent visz! Jó szórakozást mindkét mixhez!

People Can Fly Radio Show 002 (Mixed By Greyloop & Attish)

Label: Deep Zone
Katalógus szám: PCF 002

Megjelent: 2010. július 7
Dj mix: Greyloop, Attish

1st Hour Mixed by Greyloop
1. Gaudium - Beer, Drugs and Hookers [Iboga Records]
2. Sun Control Species - Here Comes the Titans [Iboga Records]
3. Chris M ft Anissa Sukma - The Last 3 Days (Progressive Mix - Part 1) [Bonzai Fiesta]
4. Sensifeel - Falling In Love [Spin Twist Records]
5. Duca - Ducaralho [Tribal Visions Records]
6. Matenda - Plain Vanilla [Global Phonehead Records]
7. Kularis - Rabbits From Outside [Spin Twist Records]
8. Feuerhake - Tic Tac [Synergetic Records]
9. Symphonix - Resting Voltage (Vice Remix) [Blue Tunes Records]
10. Vibrasphere - Autumn Lights (Oliver Prime Remix) [JOOF]



2nd Hour Mixed by Attish
1. Protoculture – Music Is Forever [Nano Records]
2. Vibrasphere – Landmark (Allaby Remix) [Digital Structures]
3. Aladiah With Signs – Crystal Alchemy [Moon Spirits Records]
4. Fatali – Ocean View (Liquid Soul Remix) [YoYo Records]
5. Yahel feat Omer & Akshai – Anoni [Phonokol]
6. Ticon - Some Simple Sounds [Digital Structures]
7. TeTuna – LSD [Goa Records]
8. B-Tone And Echotek – Inside Out [Groove Control Records]
9. Prānā - Kiba (Tristan & Process Remix) [YoYo Records]
10. Plasma Corp – Blake Sky [MIDIJUM Records]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...