DeepZone: Először is mit kell tudnunk rólad úgy általában? Viszonylag új arcnak számítasz a szcénában. Hogyan tudnád bemutatni a hangzásodat és zenei érdeklődésed pár mondatban?
Ilya: A legfőbb dolog, amit tudnotok kell rólam az a zeném, mivel az többet mond el rólam, mint amennyit én tudok magamról, de tényleg. A hangzásom atmoszférikus illetve progressive elektronikus zene egy jó adag vidámsággal, napfénnyel és nyári érzéssel.
DZ: Mikor döntötted el, hogy belevágsz a producerkedésbe? Miért épp a prog/break sound-ot választottad?
Ilya: Mindenek előtt a progressive breakbeat a kedvencem, de nem csak ebben a hangzásban utazom. Természetesen nu skool breaks-szel és big beat-tel kezdtem 2002-ben, később a chill out és progressive house került a képbe, majd 2006 környékén a progressive break, mint az érzelmek, a dögös dance ritmusok és break ütemek egyvelege.
DZ: Mesélj arról, miként épül fel egy Ilya Mosolov produkció! Milyen hardware-t/software-t használsz a zenéid készítésekor?
Ilya: Ez mindig eltérő a különböző stílusok miatt. Például house zene esetében a ritmus szekció megírásával kezdek, néha breakbeat-nél is, de van, hogy a bassline és a synth riff készül el előbb. Chill out produkcióimnál mindig a zongora és pad az első. A zenék írásához csak software-t használok, főleg FL Studio-t, ACID-et és még néhányat, na és persze egy rakat VST szintit.
DZ: Oroszország mindig is az elektronikus tánczene egyik bázisa volt. Miként változtak felétek a dolgok az elmúlt pár évben?
Ilya: Bocs, de én nem hinném, hogy Oroszország mindig az elektronikus zene bázisa lett volna. Az igazi elektronikus zene nálunk a '90-es vége felé született meg. De persze ott volt néhány orosz filmzene, amit Alexander Zatsepin írt a kora '80-as években, amiben olyan futurisztikus szintik voltak, mint a mini Moog, de ez egy teljesen más tészta. Az elmúlt években azonban az orosz elektronikus szcéna tényleg felfejlődött, és most már mindenki a saját fülével hallhatja a végeredményt.
DZ: Ha egy kis jóslásba bocsátkozunk, mire számíthatunk tőled 2011-ben? Mit gondolsz, melyik stílus dominálja majd a klubokat jövőre?
Ilya: Nem tudom mire számíthattok tőlem, hiszen mindig változom, de próbálok még több érzelmet közvetíteni a zenéimen keresztül 2011-ben, s szeretném elindítani a drum and bass projectemet is végre. Azt hiszem a fő irányzat a klubokban jövőre a progressive trance és techno lesz.
DZ: Milyen jövőbeli céljaid vannak, amiket szeretnél elérni?
Ilya: A legfőbb célom zenei téren, hogy elismert zenész legyek és egy remek érzelmes albumot készítsek, s talán, hogy a világot egy kicsit világosabbá, nyitottabbá tegyem a muzsikámon keresztül. A magánéletemben próbálom megtalálni életem szerelmét, szeretnék keményen dolgozni, hogy házat és hajót tudjak venni magamnak. Köszi az interjút és mindenkinek kellemes karácsonyt és boldog új évet kívánok!
Ilya: A legfőbb dolog, amit tudnotok kell rólam az a zeném, mivel az többet mond el rólam, mint amennyit én tudok magamról, de tényleg. A hangzásom atmoszférikus illetve progressive elektronikus zene egy jó adag vidámsággal, napfénnyel és nyári érzéssel.
DZ: Mikor döntötted el, hogy belevágsz a producerkedésbe? Miért épp a prog/break sound-ot választottad?
Ilya: Mindenek előtt a progressive breakbeat a kedvencem, de nem csak ebben a hangzásban utazom. Természetesen nu skool breaks-szel és big beat-tel kezdtem 2002-ben, később a chill out és progressive house került a képbe, majd 2006 környékén a progressive break, mint az érzelmek, a dögös dance ritmusok és break ütemek egyvelege.
DZ: Mesélj arról, miként épül fel egy Ilya Mosolov produkció! Milyen hardware-t/software-t használsz a zenéid készítésekor?
Ilya: Ez mindig eltérő a különböző stílusok miatt. Például house zene esetében a ritmus szekció megírásával kezdek, néha breakbeat-nél is, de van, hogy a bassline és a synth riff készül el előbb. Chill out produkcióimnál mindig a zongora és pad az első. A zenék írásához csak software-t használok, főleg FL Studio-t, ACID-et és még néhányat, na és persze egy rakat VST szintit.
DZ: Oroszország mindig is az elektronikus tánczene egyik bázisa volt. Miként változtak felétek a dolgok az elmúlt pár évben?
Ilya: Bocs, de én nem hinném, hogy Oroszország mindig az elektronikus zene bázisa lett volna. Az igazi elektronikus zene nálunk a '90-es vége felé született meg. De persze ott volt néhány orosz filmzene, amit Alexander Zatsepin írt a kora '80-as években, amiben olyan futurisztikus szintik voltak, mint a mini Moog, de ez egy teljesen más tészta. Az elmúlt években azonban az orosz elektronikus szcéna tényleg felfejlődött, és most már mindenki a saját fülével hallhatja a végeredményt.
DZ: Ha egy kis jóslásba bocsátkozunk, mire számíthatunk tőled 2011-ben? Mit gondolsz, melyik stílus dominálja majd a klubokat jövőre?
Ilya: Nem tudom mire számíthattok tőlem, hiszen mindig változom, de próbálok még több érzelmet közvetíteni a zenéimen keresztül 2011-ben, s szeretném elindítani a drum and bass projectemet is végre. Azt hiszem a fő irányzat a klubokban jövőre a progressive trance és techno lesz.
DZ: Milyen jövőbeli céljaid vannak, amiket szeretnél elérni?
Ilya: A legfőbb célom zenei téren, hogy elismert zenész legyek és egy remek érzelmes albumot készítsek, s talán, hogy a világot egy kicsit világosabbá, nyitottabbá tegyem a muzsikámon keresztül. A magánéletemben próbálom megtalálni életem szerelmét, szeretnék keményen dolgozni, hogy házat és hajót tudjak venni magamnak. Köszi az interjút és mindenkinek kellemes karácsonyt és boldog új évet kívánok!
Ha jól emlékszem ő is csinál remixet a 'Granulated'-hez
VálaszTörlésNah, akkor az igazán combos EP lesz. A te original verziód is 10/10, remélem ő sem fogja alább adni a szintet!
VálaszTörlésWuhhhúúú, hollá-lá! Great thx Ilya & Grey for the inteview!
VálaszTörlésIlya Mosolov az egyik kedvenc producerem, és még remélem sokat hallunk róla.
Azt azért álmomban sem gondoltam volna, hogy egyszer a DZ-nek interjút ad. De mindegy, mert az a lényeg, hogy összejött, és végre a magyar breakbeat fan-ek honi nyelven is olvashatnak róla!