2012. április 30., hétfő

Deersky és MiraculuM egyesítették erőiket

Hiánypótló jelleggel érkezzen Deersky Insomnia.FM-en futó műsorának a 'Deep Diving'-nak a 27-ik epizódja, melyben MiraculuM volt Piotr vendége. A vendéglátóról elég annyit tudni, hogy nem ma kezdte a progressive lemezeket pörgetni, s emellett producertársával Noa Romana-val rendszeresen felbukkan például a Mistique Music háza táján. Szettje tökéletes volt, amiben a house-os, helyenként pedig tech-es ritmusok mellett természetesen a hömpölygő atmoszféra játszotta a főszerepet. 
Gyuri a második órában vette át az étert. Ahogy elmondta, inkább az ő szettje lett volna ideális warm up-nak, hiszen Petar Dundov révén egy 118 BPM-es track-kel startol. A folytatásban apránként kúszott fel a tempószámláló. Ishome 'Nothing'-ának Stefan Weise remixe gyönyör a fülnek, igazi deep szenzáció. Marcelo Vasami komótós téli zimankóidézője az 'About Snow' ridegségével ragad magával. Egy kis önpromó sohasem árt, Gyuri East Café 'Outside'-jához készített' remixét gyúrta bele az egyvelegbe. Hartmut Kiss 'Flaming Passion'-je Guy J átszellemült verziójában csendült fel, tech-es irányba terelgetve a zenei vonalat. A görög harcosok csatakiáltásával tarkított 'Tsegene Machala' Dio S és Kosmas Epsilon közöse, csak tovább szigorít a hangulaton. C.R.E.C.C.A-ék 'Splendid'-je Stanisha jó értelemben vett beteg interpretációjában fűti az étert, míg a techno-t leporoló Meshe féle 'Urban 60' Omn aka Nomean remixében végez legális tudatmódosítást. Zárás gyanánt a japánok titkos fegyvere Hideo Kobayashi tol az arcunkba a 'Refill Your Heart' személyében egy iszonyat nagy zenét.

Deersky pres. Deep Diving 027 with MiraculuM's Guest Mix @ Insomnia.FM (2012. április 27)

Deersky 
1. Cubosity - Magnetic (Universal Solution Remix) [Kindred]
2. Reflection Soul - Gold Forest (Original Mix) [Mistique Digital]
3. Ad Brown - Silver (Deepfunk Remix) [Movement]
4. Marcelo Vasami - About Snow (Silinders Frozen Remix) [Bermudos]
5. Matias Larrossa - Whisky Old Blue (Ariel AB Remix) [Soulfire]
6. Cid Inc. & Lank - Urban Biorhythm (Original Mix) [microCastle]
7. Stas Drive - Elevation (Scotty.A's Deeper Shade Remix) [Balkan Connection]
8. Scotty.A - What Makes Us Smile (Original Mix) [Particles]
9. Circulation - Turquoise (Guy J Remix) [Mesmeric]



MiraculuM
1. Petar Dundov - Ideas From The Pond [Music Man Records]
2. Ishome - Nothing (Stefan Weise Remix) [Proton Music]
3. Marcelo Vasami - About Snow [Bermudos]
4. East Café - Outside (MiraculuM's Inside Mix) [Stellar Fountain]
5. Hartmut Kiss - Flaming Passion (Guy J Remix) [Definition Records]
6. Kosmas Epsilon & Dio S - Tsegene Machala [Movement Recordings]
7. C.R.E.C.C.A - Splendid (Stanisha Remix) [Deepsessions Recordings]
8. Meshe - Urban '60 (0mn Remix) [Promo]
9. Hideo Kobayashi - Refill Your Heart [BPM Japan]




2012. április 28., szombat

Cj Peeton presents Range Of Emotions 029

Egy, a lounge határát súroló vokálsos zenével indulunk Igor Pumphonia-nak és Lena Grig-nek köszönhetően a 'Range Of Emotions' 29-es epizódjában. A folytatásban Chriss Ronson 'Don't Look Down'-ból Profil25 által gyúrt pofás deep-es hangulatú remixet csekkolhatjuk. A május 14-én boltokba kerülő East Cafe 'Outside' EP-ről Thanos Kous verziója korbácsolja fel a hangulatot a rá jellemző profizmussal. A folytatásban is a Stellar-felhozatalból csemegézünk, mégpedig Alexander B 'Revolution'-ja kapott lehetőséget a kibontakozásra. Maradunk a pumpálós tech-house mezsgyéjén Alex Costa-val, Alex Mine-nal, Emerix-szel és Gianni Ruocco-val. Cj két friss saját produkciót is beépített a szettjébe. A 'Cold As Ice' Instrumental verzióban már szerepelt december 'Mesmerized' albumán, ezúttal dögös deep house köntöst kapott a track. A 'Masalaman' indiai női vokállal megbolondított tech szerzemény, a nyári időszak kedvence lehet! Az örömkzenélés folytatódik Chicken@Kitchen 'Lovin'-jával, Tomcraft végre villant ismét, Lissat & Voltaxx 'Trying To Hold Me'-jét egyengette meg, a rá jellemző karakteres baseline felhasználásával. A végén egy kis trance-be is belekóstolunk Soul Assistant-tal, az 'Egregor' üde színfoltja az egyvelegnek.

Cj Peeton presents Range Of Emotions Episode 029

Label: Deep Zone
Katalógus szám: ROE 029
Megjelent: Április 24.
Stílus: House, Tech-House
Dj mix: Cj Peeton

Tracklist:
1. Igor Pumphonia & Lena Grig - Each Sound About Love (Original Vocal Mix)
2. Chriss Ronson - Don't Look Down (Profile25 End Down Remix)
3. East Cafe - Outside (Thanos Kous Remix)
4. Alexander B - Revolution
5. Alex Costa - Daddy Soon (Original Club Mix)
6. Alex Mine - Music Sounds Better (Original Mix)
7. Emerix - Ending Dance (Nakoba Remix)
8. Gianni Ruocco - Medejean (Original Mix)
9. Cj Peeton - Cold as Ice (Club mix)
10. Cj Peeton - Masalaman (Original mix)
11. Chicken@Kitchen - Lovin' ( Monroe & Wolf vs. Chus Soler Remix)
12. Lissat & Voltaxx - Trying To Hold Me (Tomcraft Remix)
13. Soul Assistant - Egregor (Indigo-s Remix)

Lyrics Of The Moment Vol. 87: Olive - You're Not Alone (Original Version)



Olive - You're Not Alone (Original Version)

 Verse 1
In a way, it's all a matter of time
I will not worry for you, You'll be just fine
Take my thoughts with you, and when you look behind
You will surely see a face that you recognize

Chorus

You're not alone, I'll wait till the end of time
Open your mind, Surely it's plain to see
You're not alone, I'll wait till the end of time for you
Open your mind, Surely there's time to be with me

Verse 2
It is the distance, that makes life a little hard
Two minds that once were close, Now so many miles apart
I will not falter though, I'll hold on till you're home
Safely back where you belong, And see how our love has grown

Repeat Chorus

2012. április 27., péntek

Mesheland: Mese nincs! A jelszó - techno!

Folytatjuk a frissen alakult magyar zenei kiadók bemutatását. Ezúttal egy megalkuvásokat nem tűrő, a minőségi techno-ra és alműfajaira szakosodott labelről a Mesheland-ről tudhatunk meg kulisszatitkokat.
— Mindenekelőtt azt szeretném tisztázni hogy én speciel sohasem szerettem beszélni sem magamról sem arról amit csinálok, legyen az grafikai vagy zenei munka. Valahogy mindig úgy éreztem, hogy mindent, amit mondani akarok és amit tudni kell benne van abban amit alkotok. Sem több sem kevesebb. Ettől függetlenül köszönöm szépen a lehetőséget — kezdte mondandóját Meshe, a kiadó alapítója.

DZ: Honnan jött a kiadó gründolásának az ötlete? 
M: Hogy miért is alapítottam kiadót? Vicces kérdés. A legegyszerűbb válasz az, hogy azért, mert imádom a techno, dark techno, hypnotic és aszimmetrikus techno által hordozott üzenetet. A vibrálást, azt hogy beleremeg a gyomrod amikor dübörögnek a hangfalak, hogy bármilyen tudatmódosító szer nélkül képes vagy elszállni, hogy belőlem, személy szerint olyan érzéseket vált ki, amit semmi más.. Hát ezért. Szerintem alapvetően nem is kell annál több, mint hogy valamit szívből szeress, és ha ehhez társul még esetleg némi jó ízlés és szakmai hozzáértés is, akkor evidens hogy belevágsz egy ilyen projektbe. Persze nem egyszerű ez, nagyon sok munka van vele, sok energiát kell belefektetni és nem utolsó sorban hinni benne, kiállni érte és nem feladni. Köszönhetően annak, hogy ez a stílus nem egy annyira nyitott/tág szcénát foglal magába mint például a progresszív vagy a deep house / tech-house mostanság, elég nehéz utat törni magadnak. Amellett viszont látom és tudom, hogy nagyon sok olyan tehetség van, akiket meg kell hogy ismerjenek, hallania kell az embereknek milyen zenéket írnak, de ennek a zárt rendszernek köszönhetően elég nehéz “betörni” egy-egy kiadó falait. Kopogtatni persze lehet, én is tettem, de ahogy látom, a vezető kiadók alapvetően ragaszkodnak egy bizonyos “artist-körhöz” lásd CLR vagy Stroboscopic Artefacts és ritka az amikor névtelenül felfigyelnek az emberre. (Ettől függetlenül példaértékűnek tartom amiket ezek a kiadók képviselnek és elértek.) Persze ez a nagy hal- kis hal dolog azért elmondható az elektronikus zenei kiadókról általában.

DZ: Milyen célokat tűztél ki az elkövetkező időszakra magad és a label számára?
M: A céljaim egyszerűek. Szimplán szeretnék valamihez, amiről én úgy érzem hogy fantasztikus dolog, hozzátenni, építeni, akár egyetlen zenével, ami megmarad az emberek emlékezetében, vagy ha csak egy olyan producernek segítettem elindulni az útján, aki a későbbiekben is sikereket ér el, akkor már megérte. Szeretném ha ez a fajta techno hangzás, amit pl a Technokunst csapata is próbál újra visszahozni a köztudatba a különböző nagy nevek, mint Xhin, Monoloc, Luke Slater stb meghívásával, valamelyest nagyobb teret nyerne. Persze mindamellett kár lenne tagadni hogy saját munkák kiadását is lényegesen megkönnyíti ha van egy kiadód, de semmiképpen nem ez az elsődleges. Sőt, attól függetlenül hogy a kiadó jól megy vagy csak döcög, mindkét esetben sok a teendő vele. Ha éppen nem megy akkor azért hogy menjen, ha meg megy akkor meg egyértelmű. Úgyhogy a sok teendő miatt a saját produceri munkák olykor háttérbe is szorulnak. Pláne ha más, esetemben grafikai munkákat is végzek. Nagyon magyarázni nincs mit, illetve nagyon leírni sem lehet azt, amit várunk és amit közvetíteni próbálunk, aki ebben a világban mozog az ösztönösen tudja milyen hangzás az amit ezek a nevek és ezek a stílusjegyek takarnak.

DZ: Pár gondolatban kérlek mutasd be első kiadványotokat, amit történetesen te jegyzel 'Polygon Bodies' címmel.
M: A debüt EP-n található zenék ösztönösen jöttek, habár mindenképp szerettem volna zömében tükrözni milyen stílust képviselek, és milyen vonalon szeretném a kiadót működtetni. Emellett azért fontosnak tartottam hogy én mint alapító és Varga János, mint legfontosabb segítőkezem, mindketten hozzátegyünk valamit az első megjelenéshez. A fő vonalat mindenképp Meshe két original track-je képviseli, 0mn (Nomean) pedig a tőle megszokott, bár a kiadónál kevésbé hangsúlyos dallamos, de tört jellegű remixével járult hozzá a teljes hangzáshoz.



BUY RELEASE!
OFFICIAL SITE

2012. április 26., csütörtök

A hónap videója: B.craack - Crazy

Egy szám, ami tényleg megérdemelt már egy official videóklipet! B.craack és Trecsko Zsófi közöse a 'Crazy' még tavaly augusztusban jelent meg a Baroque Digital gondozásában és elég szép sikereket ért el. Az original mix a közelmúltban egy mászkálós, szerelmi háromszöges sztorival lett megtoldva. Nem hivalkodó a klip, látszik nincsenek súlyos forintmilliók beleölve, de az adott körülményekből a készítők a maximumot kihozták! Respekt!

Progressive House Worldwide-interjú Flashtech-el

A közelmúltban érdekes, egyben tartalmas olvasnivalóra bukkantam a Progressive House Worldwide oldalán, mégpedig egy Flashtech-el készült angol nyelvű interjúra (a magyar nyelvű változatért külön köszönet jár Tominak). Flashtech aka Fodor Tomás szakmai előremeneteléről, jövőbeli terveiről többször adtunk már tájékoztatást a Deep Zone-on, de az alábbi, igencsak komplex interjú anyaga remekül összegzi a Flashtech-el kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, így maximálisan ide kívánkozik az oldalra. Másrészt az interjú egyfajta visszaigazolása annak, hogy Tomi kilépett az ismeretlenség homályából, s egyre nagyobb figyelmet követel munkáival magának a határainkon túl is. Nos lássuk azt az interjút!

PHW: Tudnál nekünk adni egy rövid tájékoztatót, ki is Flashtech és hogyan kerültél a Trance és Progressive House szcénába? 
F: Magyarországon születtem és nőttem fel, már gyermekkorom óta vonzott az elektronikus zene. A saját szerzeményeimet és remixeimet olyan DJ-k játsszák, mint Armin Van Buuren, Dash Berlin, Cosmic Gate, Paul Oakenfold, Ruben De Ronde, Rank 1 és még sokan mások. Jelenleg olyan kiadóknak dolgozok, mint például az Unearthed Records, Perceptive Recordings, Alter Ego Records, Neuroscience Recordings, Dangerbox Recordings, Round Triangle, Statement!, stb. A stílusomat leginkább progressive trance jellemzi, de gyakran térek át progressive house-ra vagy akár break-re.

PHW: Magyarországon élsz, hogyan jellemeznéd az elektronikus tánczene helyzetét úgy általában, és ami a legfontosabb, a progressive house szcénát az országodban? Játsszák-e sokat a klubbokban, a fesztiválokon és a rádiókban?
F: Igen, sajnos egy kicsit derűlátónak kell lennem, ami az elektronikus tánczene (a továbbiakban EDM) helyzetét illeti hazánkban. Rengeteg ember hallgat EDM-et, de ezen zenék többsége divatzene. A trance és a progressive house a legtöbb esetben nem annyira divat-centrikus, ebből kifolyólag viszonylag kevesen hallgatják. Hogy a kérdésre választ adjak: Igen, sok szórakozóhely és rádió játszik progressive house zenét, de ezek nagy része nem igazán a dallamosságról szól, gyakran rossz minőségű, igénytelen zenék. Összefoglalva: Ha minőségi elektronikus zenével akarsz érvényesülni, Magyarország talán nem a legmegfelelőbb hely számodra, mindezek ellenére van egy lelkes közönség, akik igenis vágynak az igényességre, de szét vannak szóródva az országban. (Épp ezért nehéz igényes rendezvényt szervezni itthon; akik tudnának nem akarnak elmenni, akik akarnának nem tudnak elmenni)

PHW: Van jópár kiváló producer Magyarországról, Aeron Aether, Elfsong, Kay-D és persze Te magad, csak hogy megemlítsünk egy párat. Szoktatok találkozni, összejárni, zenékről beszélgetni vagy ugyanazon rendezvényeken játszani mint DJ?
F: Őszintén szólva, a fő stílusom inkább a trance-hez áll közelebb, de mind a 3 srácról hallottam, akiket megemlítettél (Aeronnal jó a kapcsolatom, mivel ő volt az Arrival kiadó managere, ahol nekem is van néhány megjelenésem). Még egyikükkel sem találkoztam személyesen, de nem lenne ellenemre a dolog.

PHW: Ha a műveidről beszélünk, hogyan jellemeznéd a hangzásodat? Mik a fő befolyásoló tényezők, amikor zenét kreálsz?  Mikor elkezdesz egy zenét, mindig ugyanúgy csinálod? Például, elkezdesz egy dallamot, adsz hozzá dobokat, azután kiegészítő és egyéb hangokat, vagy időről időre különböző módon dolgozol az ötleteidtől függően?
F: Igazság szerint, általában az általad említett sorrendben csinálom: kitalálok egy dallamot, hozzá egy basszust, dobokat választok (vagy kikeverek) és ha megvan a fő téma, elkezdem felépíteni az egészet. Rengeteg inspirációm van, egyfolytában változik, mivel rengeteg új zenét hallgatok, mixek, promók vagy csak új, számomra eddig ismeretlen zenék után kutatok az interneten. Ezen kívül van pár kedvenc producerem és példaképem, mint például a Craving (2 srác Oroszországból), The Blizzard, Boom Jinx (lenyűgöző ez az ember), Rank 1, Duderstadt, Chris Reece, Jonas Steur vagy épp David West.

PHW: Vannak szakmai titkaid? Milyen programokat és berendezéseket használsz? Van valami különleges VST, amit kiemelnél? Használsz szoftvereket és hardvereket is egyaránt?
F: Igen, van néhány szakmai titok, amit nem szeretnék megosztani (például, hogy hogyan készítem a basszusokat), de nincs speciális berendezésem. Jelenleg az FL Studio-val rakom össze a zenéket, a pluginok közül leginkább a Sylenth-et, a Toxic Biohazard-ot, az Edirol Orchestral-t és a Nexus-t emelném ki, de szeretek új dolgokat is kipróbálni. Inkább a szoftvereket részesítem előnyben, de van egy keverőm, egy midi billentyűzetem és egy szintetizátorom, amivel tudok gyakorolni és fejleszthetem a zenei tudásomat.

PHW: Már mindent tudunk a zenei képességeidről, követhetünk téged a kiadók által, amelyeket említettél. Lehet téged látni DJ-ként például szórakozóhelyeken vagy "csak" a zenéidre koncentrálsz? Azt is tudjuk hogy remixeket is készítesz, ahogyan saját szerzeményeket is. Van valami különleges dolog, amire odafigyelsz, amikor egy remixet készítesz? Arra gondolok, hogy akkor remixelsz szívesen inkább egy zenét, ha tetszik az eredeti szám, vagy inkább azt szereted jobban ha valami hiányzik a zenéből és kiegészítenéd. Hogyan gondolkodsz ezen a téren?
F: Ritkán játszok DJ-ként és ennek 2 fő oka van. Az első ok - ahogyan említettem a második kérdésre adott válaszomban - az az, hogy nincs igény a munkásságomra a klubbokban, én pedig nem vagyok hajlandó olyan zenét játszani, amit nem szeretnék! Ha megtenném, azzal magamat hátráltatnám, mivel az nem aknázná ki a tehetségemet. Ha nem élvezem amit csinálok, nincs értelme az egésznek. A másik ok, ami miatt nem játszok DJ-ként itthon: a jogszabályok. Van egy pár elég furcsa jogszabály, ami egyáltalán nem kedvez a DJ-knek, sőt hátráltatja őket. A DJ-nek fizetni kell a szerzői jogokért (bármilyen zenét akar is játszani) még akkor is, ha azt a zenét legálisan vette meg. Kaptam néhány felkérést, hogy külföldön lépjek fel, de nem tudtam elfogadni, mert nincs elég tapasztalatom és amúgy is, én inkább producernek tartom magam, mint DJ-nek. Ha lehetőséget kapok egy zene remixelésére, mindig meghallgatom a eredeti változatot és a legtöbb esetben beugrik egy ötlet, hogy hogyan kéne átdolgoznom. Többnyire a dallamra koncentrálok és arra, hogy hogyan tudnám azt a saját stílusomba beleépíteni. Ha nem jön azonnal egy ötlet, akkor jobb ha nem remixelem, mert abból semmi jó nem származhat.

PHW: Mit mondanál a house zenei szcénáról? Szerinted tud még fejlődni vagy elérte a tetőpontját? Mi az, amit legszívesebben megváltoztatnál az EDM-ben?
F: A house egy hatalmas műfaj, rengeteg fajtája van és talán nem én vagyok a legmegfelelőbb ember, aki erre a kérdésre értelmes választ tudna adni, mivel nem látom át. Ha az a kérdés, hogy mit változtatnék meg az elektronikus zenében, akkor azt mondanám, hogy azt, ahogyan a pénz befolyásolja a zene minőségét. Rengeteg divatzenét hallok nap, mint nap a rádióban, mások mobiltelefonjából vagy a szórakozóhelyeken, amelyek nagyon egyszerűek, primitívek és teljesen egyértelmű, hogy a nagy közönséghez szólnak és a minél nagyobb profit miatt készítették őket. "Egyszerű zene az egyszerű embereknek." - Ez az, ami mozgatja őket.

PHW: Ha megnéznénk az mp3 lejátszódat, milyen zenéket találnánk rajta?

F: Általában új mixeket hallgatok, hogy tisztában legyek az új zenékkel, de ahogy korábban említettem, próbálom fejleszteni a zenei képességeimet, szóval sok inspiráló zenét hallgatok. Leginkább trance-t, néha house-t, techno-t, breakbeat-et vagy drum & bass-t hallgatok, de nyitott vagyok sokféle minőségi zenére (próbálom elkerülni a populárisabb zenéket), akár komolyzenére vagy jazzre is.

PHW: Manapság nagyon kevesen fizetnek a zenékért, mivel azok többsége fent van az interneten, és a zenészek nagyon nehezen tudnak pénzt keresni a zenéik után. Mi a véleményed az ilyen oldalakról, fórumokról és bármilyen illegális zenemegosztó tevékenységről?
F: Néhány DJ és producer kifejtette a véleményét ezzel kapcsolatban, például Boom Jinx. Ő azt mondta, hogy ez olyan, mint egy "kétélű kard". Vannak előnyei és hátrányai is. Az előnyei: az internetnek köszönhetően rengeteg ember ismerhet meg új zenéket, sokkal többet, mint azelőtt. Szóval, ha illegálisan töltik le a zenéket és tetszik nekik, akkor egy bizonyos részük fizetni fog az adott zenész(ek)nek a fellépéseikért. A hátrányai: A zenész nem fog annyi pénzt keresni a letöltések után, mint amennyit megérdemelhetne.

PHW: Vannak kedvenc producereid, akiktől sok inspirációt kapsz?
F: Lásd: 4. kérdés.

PHW: Ha a közeljövőbe tekintünk, mire számíthatunk tőled az elkövetkezendő hónapokban? Saját zenék, remixek, fellépések? Mondd el nekünk mik a terveid és hogyan tudunk követni téged.
F: Saját szerzeményekre és remixekre egyaránt, valamint nagyon sok kollaborációra kiváló producerekkel, mint például Ruben De Ronde, Steven Martire, Lance Mathard, Adam Firegate, Daniel Pitch, Genuine Mien, North State, Spark Lez, Daniel Rems, Adastra, Shokey, Yura, Peter Goffa, Amster Dyen, Thomas Kelle és sokan mások, továbbá vokálos megjelenések is kilátásban vannak néhány kitűnő vokalistával. Ami a fellépéseket illeti: ez egy távolabbi cél, de remélem ez is valóra válik. Jobb későn, mint soha. Nemsokára kezdődik egy új rádióműsor egy hazai internetes rádión, amelyet én fogok vezetni, de erről egyenlőre nem árulhatok el több információt. Az érdeklődők követhetnek engem twitteren vagy facebook-on további velem kapcsolatos információkért.

PHW: Ha mondjuk 5 évet megyünk előre az időben, miként látod magad? Van valami konkrét terved vagy csak folytatod a zenék készítését, mert szereted és nem számít hová jutsz vele?
F: Így van! Imádom, amit csinálok és egyenlőre nem tervezem, hogy abbahagyom. Sajnos a trance lassan, fokozatosan egyre ízléstelenebbé és populárisabbá válik, szóval lehet, hogy változtatnom kell a stílusomon a elkövetkezendő 5-10 évben és az underground-osabb hangzás felé veszem az irányt, de akármi is lesz: a műveim minősége nem fog csökkenni, hozni fogja azt a szintet, amihez a hallgatók hozzászokhattak.

PHW: Itt az ideje, hogy befejezzük ezt az interjút. Van valami speciális dolog, amit szeretnél megosztani az olvasókkal befejezésképpen? Köszönjük, hogy csatlakoztál hozzánk itt a Progressive House Worldwide-on és reméljük, hogy sokat hallunk még rólad a jövőben.
F: Köszönöm annak, aki rám szánta az idejét, hogy elolvassa ezt az interjút és köszönöm a Progressive House WorldWide csapatának a lehetőséget.

Forrás: http://www.progressivehouseworldwide.com/interview-with-flashtech/

2012. április 25., szerda

Arko Madley - Resonance 10 (2012-04-25)

Lassan de végre valahára az időjárás is kezdi éreztetni, hogy nem csak a naptár szerint van tavasz. Ennek örömére úgy gondoltam, hogy a sorozat tizedik epizódja ugyanolyan lendültes és mozgalmas legyen, mint amilyen az évszak. A tizes epizód igazi tengerbe merülős mix lett. Egy Oxia szerzeménnyel nyitunk, ami remek klasszikus zongorajátékával és szépen kidolgozott textúrájával enged lebocsátást a mélybe. Majd ezt fokozza Daphina utaztatós, a múltba merengős 'Lost Childhood'-ja Denis Zephyr átirítábanben, amivel további métereket teszünk meg. Jelly For The Babies 'Johannesburg'-ja Millok Remixében az atmoszférikus zenék egyik gyöngyszeme. És mivel búvárkodni indultunk - nem egy nyugdíjas találkozóra - Planisphere-ék 'Trinidad Flashback'-jével egy kis lendületet viszünk a mixbe. Paul Hazendonk 'Nijna' Summer (Brendon Collins) Remixben igazi transzállapotot idéz elő. Majd váltunk egyet, és Erich Von Kollar szépen csilingelő deep remixével ismerkedhetünk meg. Suggy 'Apollo Creed'-je szintán szép zene, itt egy kicsit meg is pihenünk, de pár perc lebegés után Miika Kuisma Remixével újabb transzba esünk. Gyakorlatilag az utolsó két zene is totál eufóriába ránt bennünket. Lexy bugyborékolós 'The Return Of The Skakavac'-ja és az 'Introspecto' Fran Von Vie Remixben jelzi, hogy már teljesen a mélyben vagyunk... További jó szórakozást kívánok a lent hallható mixhez!

Arko Madley - Resonance 10 (2012-04-25) 

Tracklist:
1. Oxia - Harmonie (Original Mix) [InFine]
2. Daphina - Lost Childhood (Denis Zephyr Remix) [ADRO]
3. Jelly For The Babies - Johannesburg (Millok Remix) [Balkan Connection]
4. Planisphere Vs Digital Angel - Trinidad Flashback [Bonzai Progressive]
5. Paul Hazendonk - Nijna (Summer (Brendon Collins) Remix) [Groovecollection]
6. Jelly For The Babies - Johannesburg (Erich Von Kollar Remix) [Balkan Connection]
7. Suggy - Apollo Creed (Original Mix) [Stellar Fontain]
8. Planisphere Vs Digital Angel - Trinidad Flashback (Miika Kuisma Remix) [Bonzai Progressive]
9. Lexy - The Return Of The Skakavac [Areal]
10. Monaque - Introspecto (Fran Von Vie Remix) [Manual Music]

2012. április 24., kedd

MiraculuM - I Came In Peace - 1 órás válogatásmix

Ezúttal kissé rendhagyó módon gátlástalan önreklámozást kell, hogy megejtsek, ugyanis a napokban elkészítettem egy egy órás szettet az elmúlt egy évben elkészült zenéimből, remixeimből. A tempó végig lassú marad, ám egyaránt fellelhetőek a szettben a nagyon lágy, nyári hangzások és ugyanakkor a húzósabb, táncolósabb témák is. Gyorsan nézzük át a trekklistát!

Egy hamisítatlan nyári zenével kezdek, Mike Cotgrave Monsoon című számához írtam egy ultralágy, tengerparti remixet, mely egyszerre idézi fel a gondtalan pihenés érzését, és a fodrozódó hullámok zenéjét. Utána évek óta az első vokális zeném csendül fel, a Vinny Fiore által készített The Music In You-t helyeztem szintén lazulós alapokra, az éneket Joanna Schubertnek köszönhetjük. Kissé ars poetica-szerűségnek is nevezhetjük a zenét a mondanivalója alapján. Ezután egy hazai koprodukcióban készülő zene következik, East Café Outside-jához írtam egy kicsit pörgősebb, ám szokásomhoz híven csngeő-bongó, álomszerű zenét. Nagy megtiszteltetés volt végre egy általam ilyen sokra tartott arc szerzeményével dolgozni! Utána egy epikus originálom következik, az Earthcore-ban nem siettem sehova, folyamatos építkezés zajlik, majd a kiállásnál az összes oldschool trance iránti szeretetemet kiéltem a központi dallamnál, melyet egy szintén kilencvenes évek elejét idéző klubszintivel támogattam meg. Remélem titeket is képes elrepíteni a melódia valahova a sztratoszférába. Erre keveredik rá technikai szempontból az egyik legjobb zeném, melyből az originált játszom ezúttal, de ne feledjük, hogy a belőle készült Exoplanet remix is keményen tarolt a tracklisteken, chartokon, és mondhatjuk, hogy a Beatporton is - a Balkan Connection második legjobban fogyó cucca az elmúlt egy évben. Utána egy igazi klubzene következik, a török Tolga Diler és Semih Karakas Judgement című zenéjéhez írt remixem tapasztalatom szerint könnyen keverhető, és nagyon keményen zúz élőben is - kicsit alulértékelt zenének tartom, szerintem több volt benne, mint amilyen sikert elért. A peaktime után kissé lazítunk, az orosz Deeplake Bora Borájához írt remixemmel ismét kissé finomabbra vesszük a figurát, bár a breakbetét és az acid gondoskodik a figyelmünk szinten tartásáról. A szettet egy nagyon fontos és nehéz zenével zárom, a Lowbiten kijött Requiem For Two Fading Flowers egyben búcsú néhány szeretett személytől is, ez is szép sikereket ér el jelenleg is, és a jelenlegi állás szerint lesz belőle külön remix EP is, amelyen például David Granha fogja újragondolni a központi témát. Jó szórakozást a szetthez!

MiraculuM - I Came In Peace (1 Hour Long Exclusive Set)

Tracklist:
1. Mike Cotgrave - Monsoon (MiraculuM's Waverider Remix) [Rezongar Music]
2. Vinny Fiore - The Music In You (MiraculuM Rebuild) [Stellar Fountain]
3. East Cafe - Outside (MiraculuM's Inside Mix) [Stellar Fountain]
4. MiraculuM - Earthcore [Balkan Connection]
5. MiraculuM - Seismic Feather [Balkan Connection]
6. Tolga Diler & Semih Karakas - Judgment (MiraculuM Remix) [Elliptical Sun Recordings]
7.Deeplake - Bora Bora (MiraculuM's Acidchill Remix) [Stellar Fountain]
8. MiraculuM - Requiem For Two Fading Flowers [Lowbit]



Ingyenzene: Diego Poblets, Kay-D, Mobilize, Tip D'Oris

Az elmúlt két hét ingyenzene termésére nem lehet panaszunk. A tekintélyes mennyiségből próbáltuk a legjobbakat kihalászni és bemutatni nektek.
Kezdjük a sort egy jó bejáratott progressive klasszikussal, mégpedig John Creamer & Stephane K 'I Wish You Were Here'-jének friss adaptációjával. Az argentin első vonalhoz tartozó Diego Poblets úgy gondolta kicsit megreformálja a track-et, ami a végeredményt hallgatva csak a vokálban emlékeztet az eredetire. Diego feszes techno-house hibridje csak úgy hasít az éterben, közben nem titkoltan a Juan Deminicis és a BCSA által már csúcsra járatott hangzás főbb elemeit használja. Az első százas letöltési limitet már kimerítették a rajongók, úgyhogy célszerű igyekezni, a második feltöltésnél még akad üres kapacitás.
Egy kicsit utazzunk vissza az időben, egészen pontosan 3 évet. Ekkor készítette el Kay-D az Elektrax Progressive Records felkérésére a Hypnotic Hour 'Nuked'-jához saját interpretációját. A verzió különlegessége, hogy az azóta világ szerte ismertté vált, rendkívül összetett Kay-D hangzás egyik első hírnöke volt. Csodálatos atmoszféra uralkodik némi keleties ízzel megtoldva. Ha eddig nem lett volna meg, most beszerezhetjük magunknak!
Szintén egy korábban már kiadott darabra tehetjük rá a mancsunkat. Anno a Particles-nél jött ki Mobilize 'Moment Of Peace EP'-je. Akkoriban már javában dühöngött a dubstep láz szerte a világban. Ezt használta ki Abdomen Burst is, akit zömében progressive break darabjairól ismerhettünk meg. Andrew ügyesen vegyítette a saját sound-ját a dubsteppel, ebből lett a deepstep. Kövér -de nem vinnyogós - basszusok, tört ritmusképlet és rengeteg mélyre hatoló szinti alkotja az egyedi hangképet. Ráadásul most re-masterelve kapjuk meg, ingyen!
Maradjunk az oroszoknál. Tip D'Oris napjaink egyik legtermékenyebb producere a szcénában. A soundcloud profilját böngészve találtam rá a 'Gods Of Africa' című albumának letölthető verziójára. Ez azért is érdekes, mert a korong csak április 29-én jelenik meg hivatalosan az ADRO Records gondozásában. Lehet ezzel akarják egy kicsit feltüzelni az érdeklődést az LP iránt, ki tudja? Viszont az egyszerű felhasználók jól járnak, mert beszerezhetik a 12 - a zömében tech-es alapokon nyugvó, afrikai hangokat és hangulatokat ötvöző - számból álló lemezt. Jó csemegézést hozzá!

John Creamer & Stephane K - I Wish You Were Here (Diego Poblets Unofficial Remix) [Promo]



Hypnotic Hour - Nuked (Kay-D Remix) [Elektrax Progressive]



Mobilize - Moment Of Peace (Abdomen Burst 'deepstep' mix)



Tip D'Oris - Gods Of Africa [ADRO]























2012. április 22., vasárnap

Lyrics Of The Moment Vol. 86: Blondie - Nothing Is Real But The Girl (Danny Tenaglia Club Mix)


Blondie - Nothing Is Real But The Girl (Danny Tenaglia Club Mix) 

Some days are all Mondays.
Sort of time on ice.
It seems like jet planes on snowed in runways under clear blue skies.
Who needs it?

Some days are all Mondays.
Sort of time on ice.
It seems like jet planes on snowed in runways under clear blue skies.
Who needs it?

Money goes to money in a figure eight around me.
Money.
Who's gonna love me if I liquidate and drown me?

 Nothing is real but the girl.
Nothing is real but her.

 Nothing is real but the girl.
Nothing is real but her.

Wind down.
Put your mind down like your missing school.
You'll teach her to find out while your dying in your living room how much you need her.

 Nothing is real but the girl.
 Nothing is real but her.
Nothing is real but the girl.
 Nothing is real but her.
Nothing is real but the girl. 
  Nothing is real but her.
 Nothing is real but the girl.
 Nothing is real but her.

EP ajánló: East Café - Outside

Két igazi progressive bomba érkezik a Stellar Fountain gondozásában, East Café adaptálásában. Az 'Outside EP' története már fél évvel ezelőttre nyúlik vissza, hiszen ezzel a kislemezzel szerettük volna nyítni kiadói ténykedésünk. Igaz, akkor még más felállással, a 'One Night Stand'-del és egy remixszel. Aztán úgy döntöttünk inkább kivárunk, Gabi küldött egy még erősebb zenét, az 'Outside'-ot, amire MiraculuM egyből bejelentkezett egy remixre, míg a 'Baby Eyes'-szon nagyot gyúró Thanos Kous is vállalt egy átiratot.
Szóval, az 'Outside' eredetije nagyon megnyerő szerzemény, dús percussion részleggel és egy csilingelő, szívbe markoló chime dallammal, vastagon telítve érzelemmel. MiraculuM Inside mixével egy perces intróval nyit, majd a rá jellemző hangzásvilágra ülteti át az original főbb elemeit. Lebegős string-ek és szintifutamok randevúznak űrbéli FX hangokkal. Thanos Kous lecsupaszított, de jól működő alapokra helyezte a súlytalaság állapotát előidéző hangképeivel. Nincs túlvariálva, de brutálisan hatásos verzió.
A 'One Night Stand' nem egy tipikus B-oldalas szerzemény, hiszen semmivel sem gyengébb az 'Outside'-nál. A címadás nem volt egyszerű. de Gabi huszárosan kivágta magát. "Mindig is akartam egy ilyen című trekket. Úgy lötyög-lötyög aztán romantikázik, aztán tovább lötyög. Tipikus one-night-stand". Egyébként némi dub-os - Gabira kimondottan jellemző - atmoszféra érződik. A kiállásban a gitárszóló az aktus csúcsa, majd a két idegen az éjszaka végeztével elbúcsúzik az utolsó taktus lecsengésével. Perfekt kis muzsika ez is!

Feedbacks:
Tim Benjamin: Great package, full support!
Peter Meatman: Fantastic EP!!
Deersky: Great deep pack! full support!
PHW: Solid package, MiraculuM makes a fantastic interpretation, just totally love it. Will definitely play it. Thanks!
Sima Deep: Very nice EP. tnx!!
Stanisha: Fresh and quality sounds by East Cafe with lovely remixes, support!!
Suffused: One Night Stand! Thanks.
East Café: Thank you guys for the awsomeness you've done in the remixes. It's great to be in the Stellar family. :)
Ivan Nikusev: Outside original mix for me.
Kostas Vlantis: Great package, I luv them all !!!!!!

East Café - Outside

Label: Stellar Fountain Records
Katalógus szám: SFR 018
Várható megjelenés: 2012. május 14.
Stílus: Progressive House
Producer: Kaszás Gábor

Tracklist:
1. East Café - Outside (Original Mix) (8:32)
2. East Café - Outside (MiraculuM's Inside Remix) (7:37)
3. East Café - Outside (Thanos Kous Remix) (7:18)
4. East Café - One Night Stand (6:53)









All In One Vipultima-video

2012. április 21., szombat

Danny Tenaglia szögre akasztja a fülest

Sokakat letaglózott az a keddi hír miszerint a house keresztapja, az amerikai Danny Tenaglia meghatározatlan időre szögre akasztja a fülhallgatóit. Az 51 éves Danny facebook oldalán "lemondást" emleget, nem "visszavonulást", ezzel meghagyva a reményt, hogy újra visszatérjen valamikor a jövőben. Emberünk a '70-es évek közepe óta dj-zik aktívan, 19 éve járja megállás nélkül a világot, 34 országban fordult már meg, több, mint egy millió kilométert tett meg a levegőben. A '90-es évek new york-i mega klubjainak az emblematikus figurája volt, 2000 óta minden évben Ibizán pörget, nem mellesleg a Miami Winter Music Conference-k elengedhetetlen kelléke már két évtizede maratoni hosszúságú szettjeivel.
Persze a dj-k élete nemcsak játék és mese, Danny-nél is eljött az a pont, amikor döntenie kellett, s minden apróságnak tűnő, negatív történés a lemondás felé terelte (konkrétan ami betette a kaput nála, hogy az egyik legutóbbi útja alkalmával a repülőn felejtette kistáskáját benne a személyes holmijaival). Mint facebook bejegyzésében írta bár sokan azt hiszik milliárdos (nyílván nem tagadta, hogy jól keresett, de ehhez állandóan úton kellett lennie) a New York-i Loft-ját már nem tudja fenntartani és a cuccainak Miami-ba költöztetését már évek óta húzza, most erre is lehetősége lesz, köztük 10 ezer darabos lemezgyűjteményének is helyet kell találjon. Az elmúlt években producerként semmit sem tudott felmutatni, mert egyik lábával már mindig egy másik országban volt. A családját is elhanyagolta, hiszen a zene volt nála az első helyen. Szeretne több időt tölteni a rokonaival, élvezni a családi összejövetelek meghitt hangulatát. Utolsó fellépésére április 28-án a Pacha-ban kerül sor, ezt követően nem tudni, mikor halljuk őt újra élőben pörgetni.
Az így kialakult helyzet felveti azt a kérdést is, hogy mikor jött el egy lemezlovas számára a nyugdíjba vonulás ideje? Meddig zsigerelhetik a testüket az éjszakában büntetlenül, meddig tarthatják fönn az állandó motiváltságot, elszántságot, sikeréhséget? Azt hiszem erre konkrét választ nem, kapunk. Hosszú és sikeres pályafutásának két alapdarabja, talán segít közelebb jutni a megoldáshoz!



2012. április 20., péntek

Greyloop guestmix szólt a Lost Continents-ben

A közelmúltban nem csekély megtiszteltetés ért, hiszen Kay-D (a képen) felkért a Pure.FM-en futó műsorának, a 'Lost Continents'-nek áprilisi (szám szerint a harminckettedik) epizódjába egy guest mixre. Egy órám volt a lovak közé csapni, s azt hiszem nem okoztam csalódást. Fel is kellett kötnöm a gatyát, mivel Kay-D is kitett magáért. Nyolc számnyi tökéletességet fűzött egy szálra. Mivel ismerem Krisztián zenei ízlését úgy gondoltam ezúttal egy kicsit én is euforikusabb, dallamosabb szettel készülök, mindezt magasabb BPM-számon pörögve a tőlem megszokotthoz képest. Talán nem köveztek meg azért, hogy biztos kézzel nyúltam kiadónk, a Stellar Fountain adatbázisához lemez ügyileg zömében megjelenés előtti, exkluzív track-eket osztottam meg, ami egyféle étvágygerjesztés a jövőre nézve.
Adam-P utaztatós ' Deep Travel'-jével rugaszkodik el a 62 perces egyveleg, majd a magyar vonalat East Café viszi tovább a megátalkodottan zseniális 'Fayerye'-vel, illetve a hamarosan a vipultima-n nyitó 'Outside'-dal. A Reelaux Digital-tól közelmúltban kapott promót egyből sikerült "ellőnöm" a kellő helyen és időben. Vigyázat a Klinedea 'Meet The Morning'-ja egy vérbeli hímnusz house-os alapokon, trance hatásokkal! A C.R.E.C.C.A-s srácok a közelmúltban a Deepsessions-ön kápráztatták el a szcénát aktuális kislemezükkel, melyről a 'Splendid' kívánkozott ide a mixbe. A következő a sorban Suggy 'Apollo Creed'-je, ami rövid időn belül a Stellar eladási lista élére küzdötte magát, köszönhetően megnyerő, lebegős hangzásának. Az orosz Tip D'Oris két húzosabb, tech-esebb átiratával belemélyülünk a partisabb témákba, amire Sound Process 'Intensified'-ja még egy lapáttal rátesz. A zárás egy kicsit eresztünk a gyeplőn, Laura Seh 'Amsterdam Calling'-jával pontot teszünk a zenei utazás végére.

Kay-D presents Lost Continents Episode 032

Tracklist:
1. Stefan DJordevic - Heartache
2. Paul Key - Middle Of Nowhere (Noa Romana & Deersky remix)
3. E.V.O.X. - Hello Paul (LoQuai remix)
4. Stanisha - Through The Storm To You
5. Matt G - Lemuria
6. Kay-D - Unforgettable Memories (Noa Romana & Deersky remix)
7. Hector Sawiak - Sacred
8. 3Wishes - You Know This (Kay-D remix)



Greyloop'S Guest Mix @ Pure.FM on Kay-D's Lost Continents 032 Episode

Tracklist:
1. Adam-P - Deep Travel [Stellar Fountain]
2. East Cafe - Fayerye (Original Mix) [LuPS]
3. East Cafe - Outside (Original Mix) [Stellar Fountain]
4. Klinedea - Meet The Morning (LoQuai's Vocal mix) [Reelaux Digital]
5. C.R.E.C.C.A - Splendid (Original Mix) [Deepsessions]
6. Suggy - Apollo Creed (Original Mix) [Stellar Fountain]
7. Spacebeat - Zero Point (Tip D'Oris Dub Mix) [Stellar Fountain]
8. Oleg Nych - Palmyra (Tip D'Oris Remix) [Stellar Fountain]
9. Sound Process - Intensified (Original Mix) [Flow Vinyl]
10. Laura Seh - Amsterdam Calling (AGM & Quintrix Remix) [Liquid Grooves]



Sidari felé repít a Reelaux Digital első kiadványa

Közelmúltban már beszámoltunk arról, hogy Reelaux saját kiadót indított Reelaux Digital címmel. A label első kiadványa - ami nem más, mint a label boss 'Halfway To Sidari'-jának 2012-es re-release-ze - pont ma, azaz április 20-án került a beatport virtuális polcaira. Ennek kapcsán beszélgettünk az alakulásról, a várható felhozatalról és más érdekességről.

DZ: Honnan jött az ötlet a kiadóalapításra?
R: A kiadóalapítás szerintem egy természetes állomás, ha az ember egy ideje a zenei életben mozog és a jövőbeni tervei közt is ez szerepel. Még egy CD és Bakelit eladásokkal nem foglalkozó, csak mp3 formátumban áruló kiadó üzemeltetésével is rengeteg a munka, főleg az induláskor, de látva a már évek óta zajló zeneipari folyamatokat, az idei év elején kezdtem úgy gondolni, hogy itt az idő mégis belevágni. Eddig talán túl korai volt, nem volt még meg a kellő tapasztalat hozzá, ezután meg már biztosan túl késő lesz. Az elsőt azt hiszem, nem kell magyaráznom, de az, hogy miért lenne ezután túl késő, az érdemel pár szót: 20 éve lehetetlen volt hatalmas indulótőke és több tucat alkalmazott nélkül egy jól működő kiadóvállalatot működtetni. 10 éve még hasonló volt a helyzet, azzal a különbséggel, hogy az mp3 térhódítása elindult a klubokban is, így a fizikai megjelenés kezdett veszíteni a jelentőségéből. Ezt felismerve, pár kiadó átállt a költséghatékonyabb digitális megjelenésre, terjesztésre és promócióra. 2012-re pedig elérkeztünk oda, hogy naponta kb. annyi zene jelenik meg az iTunes-on és a beatport-on, hogy azt folyamatosan, megállás nélkül több hétig hallgathatnánk. Ebből a tömegből kiemelkedni iszonyatosan nehéz, és a helyzet a kiadók szempontjából egyre rosszabb lesz, hiszen egyre több van belőlük. Ezekről órákig lehet beszélni, de szerintem bárki könnyen levonhatja a következtetéseket.
Másrészt meg az adta az ötletet, hogy nagyon nagy szabadsággal jár, ha az embernek nem kell kiadókkal küzdenie elszámolásokért, (pont most van folyamatban egy ilyen ügy nálam) saját maga döntheti el, hogy mit mikor jelentet meg, stb. Arról nem is beszélve, hogy eközben rengeteg barátságra és munkakapcsolatra lehet szert tenni.


DZ: Milyen stílus illetve hangzás áll a középpontban?
R: A vicces az,hogy itt az első megjelenés és még mindig nem alakult ez ki véglegesen. Van természetesen egy irányvonal, amit követek zeneileg, ami azért remélem elég jól behatárolható lesz azok számára, akik követik a Reelaux Digital ténykedését, de mivel rengeteg stílust szeretek, lehetetlen lenne a kiadót egyetlen egyre lekorlátozni. Van pár tényező, ami kizáró, nem lehet a track például: unalmas, punnyadós, (elvégre tánczenéről beszélünk, vagy mi) öncélúan művészkedős, sablon loop-okból összerakott, több másik zenéből összelopott, Sokol rádió szintjén megszólaló. Ezzel a zenék 90 %-át mindjárt ki is zártuk. Abban hiszek, hogy ha sikerül egy magas színvonalat képviselni, akkor a stílus teljesen mindegy, mert lesz olyan ember, akinek éppen az tetszik.

DZ: Kik erősítik a Reelaux Digital csapatát?
R: Jelen pillanatban még alakulás alatt van a csapat. Az első 5 release anyaga már 100%-ig kész, de jó páran jelentkeztek be egy-egy remixre, vagy kislemezre az év második felére is. A konkrét nevek inkább legyenek még meglepetések. Ami biztos, hogy én is készítek egy track-et néha-néha.

DZ: Mit lehet tudni az első kiadványotokról?
R: Első kiadványként egy hozzám nagyon közelálló zenét szerettem volna megjelentetni, így esett a választásom a ’Halfway to Sidari’ című track-re. Ez tulajdonképpen egy régi-új kislemez, és annyi a története, hogy 2009-ben kaptam egy meghívást Korfura, Sidari-ra zenélni, és egy nagyon jó, emlékezetes buli kerekedett ki a dologból, erősen a hatása alá kerültem a helynek. Hazaérkezés után kezdtem dolgozni ezen a zenén és próbáltam annak az estének a hangulatát belevinni. Amikor kész lett, szétküldtem kiadóknak és a svéd Inkfish csapott le rá. Nekik szerencsére nagyon tetszett, így csináltak rá egy remixet is, ami a Beatport Progressive House Chart 21. helyéig jutott és elég sokáig fent is maradt rajta. Aztán láttam, hogy elég sokan pörgetik mindenfelé, többek közt Eelke Kleijn Brazília egyik elég jó tengerparti klubjában. Ezek az élmények nagyon sok energiát adtak, szóval megbeszéltem Andreas-szal az Inkfish-ből, hogy a Reelaux Digital-on is kijöjjön, én pedig – hogy valami új is legyen- az eredeti helyett összeraktam egy 2012-es átdolgozást a kislemezre. 
A jövőbeni tervekről még túl sok mindent nem tudok, így nem is szeretnék mondani, az csak nagy szavak dobálása lenne. Egy konkrétum van: szeretnék a távolabbi jövőben bakelitlemezen is megjelentetni, már tettem pár lépést az ügyben. Minden attól függ, hányan lesznek kíváncsiak a zenéinkre, reméljük minél többen.

Reelaux - Halfway To Sidari 2012

Label: Reelaux Digital
Katalógus szám: RLXD12001
Megjelent: 2012. április 20.
Stílus: Tech House, Progressive House
Producer: Topa Ferenc

Tracklist:
1. Halfway To Sidari (Reelaux 2012 Rework) (6:51)
2. Halfway To Sidari (Inkfish Remix) (8:30)





BUY RELEASE ON BEATPORT

2012. április 19., csütörtök

Zeneajánló: Deepfunk, Smart Wave, Blank & Jones, Ri9or

Ezúttal ismét elmerülünk a single zenék tengerében, hogy minőségi hallgatni valót találjunk magunknak. Négy, a saját stílusában tökéletes alkotást emeltünk ki a terjedelmes felhozatalból.
A máltai Deepfunk neve garancia a minőségre, bármihez nyúl, vagy bárkivel lép ideiglenes szövetségre egyszerűen nem tud hibázni. Mostanság talán kicsit a sötétebb énje került előtérbe, viszont a Bermudos-on kijövő 'Lunar Modulation' címre hallgató EP-jén ismét visszakacsintott a sejtelmesen dallamos mégis tánctérromboló sound-ra. A címadó tétel igazi csúcsragadozó, tudatmódosító baseline-nal és sodró szinti témával. Must have!
A román Smart Wave a Stellar Fountain Records-os bemutatkozása óta ontja magából a zenéket. Legutóbbi Mistique Digital-os kislemezéről az 'Uyouni'-t spécizem ki érdekes hangzása miatt. A 128 BPM-en duruzsoló baseline egyedinek hat, ám amit a kiállás közvetít még ezen is túltesz. A csillingelő dallam szomorkás hangulata átveszi az irányítást és határozott fazont szab az egész produkciónak.
A Blank & Jones duó új 'So Eivissa' című kislemezére Van Bellen két különböző stílusú remixszel is készült. Az egyik progisabb hangvételű, tánctérre termett, míg a másik - most kiemelt - verzió new disco-ként lett felcímkézve Yoogie soundcloud profilján. A tempó visszafogott, mindössze 110 BPM, de ettől még kellemesen lüktető az egész darab, ahol természetesen elsőre felismerhető a remixer régi-új hangzása.
Már a múltkori zeneajánló rovatban is helyett kapott az orosz Ri9or, aki most egy deep house tétellel lepett meg bennünket. Az 'The Fate Of The City' mélységi komplexitásában némi new jazz hatás is felfedezhető, ami plusz pont nálam. Szórakoztató, s egyben hallójárat bizsergető produkció.

Deepfunk - Lunar Modulation [Bermudos] 



Smart Wave - Uyouni [Mistique Digital]



Blank & Jones - So Eivissa (Van Bellen's Hypnotic Disco Mix) [SoundColours]



Ri9or - The Fate Of The City [Promo]

2012. április 18., szerda

Greyloop presents Float Away 067

Ezúttal a technosabb sound-ot a hátunk mögött hagyva ismét progressive vizekre evezünk az aktuális 'Float Away' epizóddal. Nyitásként Riley Warren csillantja meg produceri képességeit a 'Flamingo'-ban, amit Soil K csiszolt még tökéletesebbre. A folytatásban Cybernalia 'Dusk'-ja okoz eufóriát folyamatosan építkező struktúrájával. Guy J tagadhatatlanul napjaink hőse, itt két produkciójával, egy Hartmut Kiss-nek készített remixszével és egy saját felvétellel a 'Pathos'-szal jelentkezik. Monaque pár héttel ezelőtti EP-jéről az 'Introspecto'-val ismerkedünk meg a spanyol Fran Von Vie mély interpretációjában. Nemanja Kostic ismét hallat magáról, a 'They Are Coming' a kiállásban Jean Michel Jarre legjobb pillanatait idézi meg. Android Cartel 'Wake up Call'-ja Cattaneo-SoundExile remixében egy hosszú átfedés után tökéletes harmóniában duruzsol tovább karakán baseline-jával. Diego Poblets 'Southern Cross'-sza még nagyobb adag string-gel és harmóniával érkezik Marcelo Vasami 'About Snow'-ja Silinder átiratában hipnotizál, majd a végén Ryan Davis és Undo 'Place & Space'-sze okoz kellemes pillanatokat Oxia 'Domino'-jához hasonló atmoszférájával.

Greyloop presents Float Away 067

Label: Deep Zone
Katalógus szám: FA 067
Stílus: Progressive House
Megjelent: 2012. április 18.
Dj mix: Greyloop

Tracklist:
1. Riley Warren - Flamingo (Soil K Remix) [Liquid Grooves]
2. Cybernalia - Dusk (Original Mix) [Stripped Digital]
3. Hartmut Kiss - Flaming Passion (Guy J Remix) [Definition Records]
4. Guy J - Pathos [Sudbeat]
5. Monaque - Introspecto (Fran Von Vie Remix) [Manual Music]
6. Nemanja Kostic - They Are Coming (Original Mix) [Plusquam Division]
7. Android Cartel - Wake Up Call (Hernan Cattaneo, Soundexile Remix) [Subtract Music]
8. Diego Poblets - Southern Cross (Dark Soul Project, Santiago Garcia Remix) [Baires]
9. Marcelo Vasami - About Snow (Silinder's Frozen Remix) [Bermudos]
10. Undo & Ryan Davis - Place & Space [Factor City]



2012. április 17., kedd

Szókimondó szövegek pörgős alapokon

A vulgáris dalszövegek főleg a rap/hip-hop műfajokban számítanak bevett formulának, egyfajta önkifejezésnek. Az elektronikus tánczenében is felbukkan jó pár shit, fuck és bitch, ami sokszor igencsak feldobja az adott track monotonitását. Ezúttal pár szemléletes, s egyben szellemes példát gyűjtöttem össze nektek a témával kapcsolatban.
Egyik személyes kedvencem Ray Krebbs - nem a Dallasból ismert cowboy - 'Fuck That'-je, amiben arról panaszkodik, hogy a hétköznapi élet szarságai megviselik: a szomszéd mindig leveteti a hangerőt, a rádió ugyanazokat a zenéket ontja, a ronda fiúk pedig a modell csajokkal akarnak riszálni. Vidám house, vicces szöveggel, felszabadító káromkodással és oldskool szinti hangokkal.



A csúnya beszédben még mélyebbre süllyed Chicago Jaxx (aka Marc et Claude & Jürgen Driessen) 'Dirty Bitch'-e, amiben egy férfi "színes és változatos" prezentációt végez a segg-szar-kurva szinonimáiból. Szikár techno acid-del nyakonöntve. Nigga fuck shit!



Miss Kittin és Hacker a celeb élet napfényes oldalát méltatja - bulik, kaviár, pezsgő - , majd valahonnan Frank Sinatra neve is előkerül: "Do you know Frank Sinatra? He's dead, dead..." Suck my dick, kiss my ass! Szegény Frank! Danny Tenaglia GU Athén mixén is ott figyel! Beteg egy zene.



Mindenki totál kész volt, amikor a big beat császár Fatboy Slim aka Norman Cook előrukkolt ezzel a szigorú klubtechno-val a 'Halfway Between The Gutter And The Stars' című albumán. A szövegben fuck-oznak kegyetlenül, gyanítom emiatt is lett belőle megahímnusz!



Ki hinné, hogy a slágerbarát Phats & Small formáció előrukkolt egy underground darabbal, amiben Tom Cruise a farok iránti tiszteletre szólít: "Respect The Cock"!? Pedig igen, a tételmondattal azonos címet viselő tribal house tétel igazi ritkaságnak számít. Tom állítólag letiltotta az official release-t, így csak white label-en adták ki. Kemény!



Menjünk hardcore-ozni! Charlie Lownoise és Mental Theo közösében az 'Ultimate Sex Track'-ben egy pornószínésznő vall, hogyan fogja két barátját elintézni az ágyban. Check the penis up and down! A turbó tempó és a tipikus holland mellow hardcore elemek ütős egyveleget alkotnak együtt.



További vonatkozó darabok















2012. április 16., hétfő

Sinners & Saints: Íme a hónap ászai és gázai IX.

Ez a hónap viszonylag "eseménytelenül" telt el. Sajnos olyan volumenűt nem is igazán tudok kiemelni, ami az ászok szekcióját érdemben megtöltené - persze akadtak pozitív előjelű történések -, ezúttal csak a gézengúzokon verjük el a port, de azt istenesen!. Aktuálisan azon kesergünk, hogy az Egyesült Államokba - a pénz és minősíthetetlen gagyi hatására - is betört az elektronikus zene, 2011 után az idei évben még nagyobb őrületet várnak az amerikai szakírók. Utóbbival kapcsolatos gúnyos gondolatfoszlányainkat lentebb olvashatjátok!

Sinners (Gázok)

Amerikát meghódította az elektronikus tánczene
A Quart-on olvastam egy cikket pont ma a témával kapcsolatban, és muszáj megosztanom pár sorban a felszínre törő gondolataimat. Olyan furcsa leírva látni azt, hogy egy ekkora országban, mint az USA csak tavaly sikerült áttörést elérnie az elektronikus zenének, mert sokkal gyengébb "infrastruktúrával" bíró országokban is végbement ez a korral járó változás. A house és techno zene szülőföldje végre megbecsüli és elismeri, amit ő adott a világnak! Persze naivitás lenne azt hinni, hogy az Európában már régóta félistenként tisztelt amerikai house és techno producerek több évtizedes áldásos tevékenysége "törte meg" a bigott gépzene elleneseket. Naná, hogy David Guetta találta fel a spanyol viaszt, ahogy a kommersz zenéikkel több milliós eladásokat produkáló sztárok mögé befarolt a saját lebutított elektronikus zenei repertoárjával, s tette azt pórnép konzummá. S ha már Usher, Kelly Rowland és Rihanna is house alapot kap maga alá, akkor apránként, tudat alatt mindenki megbarátkozik a rideg, repetitív ütemekkel és enged az "ördögi csábításnak". Az áttörésből a kevésbé slágeres műfajt űző nevek is invesztáltak, hiszen stadionnyi embernek pörgetnek egy szekérnyi fellépti díjért.
Az igazság az, hogy Amerikában is válság van, és az elapadó bevételek mellett a nagyobb cégek is kapcsoltak, hogy az elektronikus zenei holdudvarban rengeteg kiaknázatlan lehetőség rejlik. Csak, ahogy a pénz megjelenik ott pont a művészi része hal el a dolognak. Amerikában mindig van, ami tömeghisztériát generál, most éppen ez az. Kedves egészségükre!


2012. április 15., vasárnap

Alexander B presents Deep Contact 007

Alexander B ehavi 'Deep Contact' epizódja kicsit késve ugyan, de megérkezett. Alex ezúttal is a produceri munkáiban is preferált hangzást állította a középpontba, ami pozitív hangulatú tech house, deep hatással erősen tűzdelve. Nick Harris bohókás 'Surfing With Kilgore'-je adja meg az alaphangulatot, majd A Blind Date 'Carajillo'-ja Matthis Voigt kiváló átiratában idecsempész némi deep feeling-et. Hector Couto visszakanyarodik a tech-esebb vonalhoz a 'Just Rhythem'-mel és a 'Gabeta'-val. Közéjük ékelődik be a Palmero-Ferreri kettős 'The Track'-je, ami szuggesztív, ütős-orientált ritmusával egyből táncra ingerel. Asciari 'Violence'-szel ellentétben nem erőszakol, hanem finoman utaztat. No Dial Tone 'Words In Mind'-ja már a nyárvárás, Exoplanet 'Paper In The Wind'-jének Arthur Deep remixe pedig az álmodozás jegyében fogant. Made To Move 'Shaman'-jával vesznük még egy lendültet, majd a záró Freund Der Familie 'Symbian'-jával pedig megmerülünk a végtelen mélységben.

Alexander B presents Deep Contact 007

Label: Deep Zone
Katalógus szám: DC 007
Megjelent: 2012. április 15.
Stílus: Tech House, Deep House
Dj mix: Alexander B

Tracklist:
1. Nick Harris - Surfing With Kilgore
2. A Blind Date - Carajillo (Matthias Vogt remix)
3. Hector Couto - Just Rhythem (Original Mix)
4. Roberto Palmero & Angelo Ferreri - The Track (Original Mix)
5. Hector Couto - Gabeta (Original Mix)
6. Asciari - Violence (Jose Dicaro remix)
7. No Dial Tone - Words In Mind (Philipp Ort Remix)
8. Exoplanet - Paper In The Wind (Arthur Deep Remix)
9. Made To Move - Shaman (Original Mix)
10. Freund Der Familie - Symbian (Christopher Rau Remix)

Lyrics Of The Moment Vol. 85: Aargus - Mirage (CJ Art's Back 2 Tribal Roots Remix)


Aargus - Mirage (CJ Art's Back 2 Tribal Roots Remix)

 Verse1:
emléke felkavar,
szellő,
keringő

gondold azt, hogy elszáll,
a könnyű felhő,
az emlék

ha táncod felébred a fénnyel,
csak élvezd és ne állj félre,
mert elillan,
eltűnik,
a ködben,
ő egy délibáb
------------------------------------
Verse2:
ha a múltadban sétálsz és
úgy érzed nincs kijárat
belőle

ismerd ki magad, hogy
lásd mi lesz előre
egy érzés

próbáld meg kizárni,
a jelenre koncentrálni,
és csak bízzál,
magadban,
örökre,
légy önmagad

2012. április 14., szombat

EP ajánló: Adam-P - Ancient Secrets

A Stellar Fountain Records táján is felgyorsultak az események, köszönhetően a beérkező rengeteg minőségi alapanyagnak. Szinte alig egy hete indult harcba a tech-es és deep-es hatásokat mesterien ötvöző Alexander B 'Revolution' EP-je, érkezik a következő, sorrendben a 17-ik gyöngyszem, amit honfitársunk, az ajkai Papp Ádám, aka Adam-P jegyez. Az eszméletlenül tehetséges, fiatal producerre ezúttal is bejáratott "kerítőnk", azaz Jose Tabarez hívta fel a figyelmünket. Soundcloud profilján található break és progressive house/trance hibrid szerzeményeivel egyből levett a lábunkról bennünket, innen már csak egy lépés volt a közös munka. Ádám lelkiismeretesen dolgozgatott a Stellar-os debütálásán, négy igazán megnyerő tétellel jelezte, hogy vele a közeljövőben bizony komolyan kell számolni!
Az 'Ancient Secrets' egy régi civilizáció hangját hallatja, mintha a maják, vagy az aztékok ősi zenei rituáléja elevenedne meg, mindez modern köntösben. A kiállásban egy rövid breakbeat betét is szerepet kap, illetve egy csodaszép zongoraszóló emeli egy másik dimenzióba a szerzeményt. Az 'Island Of Dreams' már-már a trance határát súrolja - Mistique Music-os értelemben véve -, miközben a bedobott hangok és atmoszférák révén megelevenedik a nagy óceán, közepén egy szigettel. A fő szintitéma is tovább erősíti, hogy itt a nyugalom jut számunkra osztályrészül. Az 'Above The Clouds' pillekönnyű, utaztatós téma, ahol a szintetizátorok átveszik a hatalmat, a house-os groove-okat háttérbe szorítva. A 'Deep Travel' személyes kedvencem, nevéhez hűen nem fukarkodik a deep elemekben. A tempó itt is 128 BPM körüli, a dallamvilág nagyon  magával ragad és nem enged el.
Ez a kislemez ideális választás a pörgősebb progressive house lemezek kedvelőinek, aki szeretnek néha átruccanni trance-be.

Feedbacks:
Dio S: Very nice tripping EP. Full support!!!
Ivan Nikusev: Nice tracks, good emotions.
Gai Barone: Nice ones! thanks
Jelly For The Babies: Support
Michel Zola: Like it all, thnx!
Sima Deep: Nice EP. Deep travel fav, tnx!!
Reelaux: Beautiful sounds, above the clouds is my fav! thx!
Fede Monachesi: Nice
Peter Meatman: Love EP !! Brilliant !!

Adam-P - Ancient Secrets

Label: Stellar Fountain
Katalógus szám: SFR 017
Várható megjelenés: 2012. május 7.
Stílus: Progressive House, Progressive Trance
Producer: Papp Ádám

Tracklist:
1. Ancient Secrets (8:03)
2. Island Of Dreams (7:56)
3. Above The Clouds (7:41)
4. Deep Travel (8:03)







2012. április 13., péntek

Deep Zone Charts - 2012 április

A Deep Zone Crew ezúttal is összeállította az elmúlt harminc nap személyes kedvenceit. A spektrum most is sokszínű, a techno-tól a deep house-on át egészen a tribal-ig terjed, olyan nevek közreműködésével, mint Oxia, Denis A, 21Street, Leach, Exoplanet, Cid Inc & Luke Porter, Microtrauma, Max Cooper, Ri9or, Petar Dundov, Damabiah és az Art Of Trance. Külön öröm, hogy a hazai tehetségeket ismét szép számmal találni a top 10-ekben. A magyar virtust hivatott tovább öregbíteni Peter Meatman, C.R.E.C.C.A, Meshe & Omn valamint MiraculuM is egy-egy világszínvonalú produkciójával. Jó böngészést a megújult cover-rel jelentkező listánkhoz!


Deep Zone Charts - 2012. április

Arko Madley
Oxia - Harmonie (Original Mix) [InFine]
Nick Dunton - Leaving The Planet (Original Mix) [Surface Records]
DJ Noor & Stefan Addo - Athena (Matias Chilano Remix) [Mistique]
Peter Meatman - Close Your Eyes (Héctor Sawiak Remix) [Spaceal Orbeats]
21Street - Sudden Tension (Nikko Z Remix) [Lowbit]
Tom Eales & Delta 7even feat. Ella - Illuminate [Stripped]
Denis A - Escobar (Original Mix) [DAR]
Leach - Crying (Original Mix) [Neglected Grooves]
Cid Inc & Luke Porter - Exploration EP [Temporum Music]
C.R.E.C.C.A - Magnetic (Original Mix) [Deepsessions]

Greyloop
Meshe - Urban '60 (Omn Remix) [Mesheland]
Riley Warren - Flamingo (Soil K Remix) [Liquid Grooves]
Oxia - Harmonie [InFine]
Max Cooper - Autumn Haze [Traum]
Ishome - Nothing (Stefan Weise Remix) [Particles]
Exoplanet - Archegonium (Original Mix) [Particles]
Audioglider - Destination Undefined [Morrison Records]
Ri9or - I Do Not Like Mushrooms [Carica Records]
Microtrauma - Juno (SQL remix) [Microtonal]
Vinny Fiore ft Joanna Shubert - The Music In You (MiraculuM's Retouch) [Stellar Fountain]

MiraculuM
Petar Dundov - Ideas From The Pond [Music Man Records]
Fellsound - Raindrops (Arturo Hevia Remix) [Fulgurita]
Damabiah - Irminsul, Le Pilier Du Monde (Andrew Bayer Remix) [Natura Sonoris]
Ferdy - Keep Control [Particles]
Meshe - Urban '60 (0mn Remix) [Mesheland]
C.R.E.C.C.A - Splendid (Stanisha Remix) [Deepsessions Recordings]
Hartmut Kiss - Flaming Passion (Guy J Remix) [Definition Records]
Art Of Trance - Praxia [Platipus Music]
Kiva & Dan Kubo - Milky Way [Aeternum Digital]
Mike Griego - People Change [Replug]

2012. április 12., csütörtök

Work On Work Vol.8.: Lay All Your Rise

Ezúttal a svédek legemblematikusabb pop négyesének az ABBA-nak 'Lay All Your Love On Me' című számát vesszük elsőként fülügyre, mint alapanyagot. A track maga 1980-ban jelent meg a Polydor Records égisze alatt. Az ominózus darabban a Benny Andersson-Björn Ulvaeus szerzőpáros remekül vegyíti a pop elemeket a korai diszkó életérzéssel. Bár a 'Lay All Your Love On Me' nem a banda legismertebb zenéje, de talán az egyik legdögösebb a repertoárjukból. Nem is csoda, hogy a '90-es évek derekén élelmes francia producerek szemet vetettek rá és egy 7-8 másodpercnyi loop-ot a maguk javára fordítottak (amit jótékony homály fed, hogy fizettek-e ezért jogdíjat, bár ismerve az ABBA jogait vérmesen védő háttércsapatot, tuti kivasalták belőlük). Ez az ominózus formáció nem más, mint a Blend (a projekt mögött Patrick Cools és Stéphane Durand áll), ópuszuk pedig 'Rise Of Tonight' címre hallgat, s 1997-ben került a lemezboltok polcaira. Patrick és Stéphane fogták az ABBA loop-ot, kb. meghagyták tempójában, tettek alá egy karakteresebb dobszerkót, valamint kiemeltek Martin Luther King legendás 'I Have A Dream' beszédéből egy rövid szófordulatot, amit a felismerhetőség határáig felpitch-eltek. Így készült tehát eddigi egyetlen klubslágerük, ami Ministry Of Sound-os válogatásokon is többször szerepelt.

ABBA - Lay All Your Love On Me [1980]
vs
Blend - Rise Of Tonight [1997]

video


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...