2010. augusztus 6., péntek

On A Deeper Level: egy igazán atmoszférikus album

2009-ben elég sok minőségi trance album jelent meg a szcénán belül, és bár manapság egyre kevesebb trance zenét hallgatok, de azt azért megfogadtam, hogyha lesz vagy van olyan kiadvány amiről érdemes beszámolnom, akkor arról itt a Deep Zone blogon nem habozok írni. Nos, az történt, hogy pár hónappal ezelőtt az egyik videómegosztón beleakadtam egy Blufeld nevezetű előadó zenéibe, akinek a nevéből ítélve arra gondoltam, hogy biztos chill out zenéket szerez. Hát nagyot nem tévedtem, ugyanis a stílus amit Blufeld zeneileg képvisel nagyon közel áll a chill out hangzáshoz, pontosabban kifejtve igazi, lélekemelő, szép, dallamos, atmoszférikus trance zenéket szerez. Az On A Deeper Level Album Video Preview -jét ( Part 1 / Part 2 ) amikor elsőre végighallgattam, annyira megtetszett, hogy nyomban beleszerettem a Blufeld féle hangzásba! El is határoztam, hogy utánanézek ennek az előadónak, hogy milyen más szerzeményei vannak. Találtam is, méghozzá nem is keveset (saját számok, remixek). Ezeket szépen, türelmesen leteszteltem, és nem csalódtam. Blufeld zenéi egy szürrealisztikus világba kalauzolnak minket, ahol szinte a dallamok tartják életben az embert. Fantasztikus hangulatú számok ezek. Valódi progresszív trance őrület amit ez a fickó művel. És bár a mművek többsége nagyon hasonló, mégsem lehet egy az egyben rájuk sütni, hogy unalmasak. Mindegyik egy kicsit más, eltérő hangszerelésű. Az On A Deeper Level-en is nagy a számok közti hasonlóság. Mintha egy EP-t hallgatnánk, és egy szám 14 féle verzióban szerepelne. De hát ezen ne csodálkozzunk, hiszen egy előadó alkotta mindegyiket. De ha például meghallgatjuk Blufeld 'Progmospherica Sessions' -ét, akkor kétkedésünk egyből alábbhagy (nem olyan kaptafa pali Ő, mint ahogy azt hisszük). Végignézzük a műsorában játszott zenéket és csak ámulunk-bámulunk! Nagyszerű amit csinál. Szinte mindegyik mixébe belerak egy-egy saját szerzeményt. Csupa olyan zenéket játszik amikre érdemes odafigyelni. De visszatérve az albumhoz. Igazából nem találok szavakat, rám nagyon nagy hatással volt. Még hosszú hónapok távlatában sem tudom kiverni a fejemből azokat a dallamokat, amiket első hallottam. Ezek a zenék valahol az ambient és a trance stílus határán mozognak. Egyikről sem tudok objektíven nyilatkozni, ezeket a számokat hallani kell!
Aki nézte régebben az x-aktákat az ismeri annak főcímdalát, na arra hasonlít a hangulat és az albumon található zenék dallamvilága. Nálam 10/10 az album, egy az egyben telitalálat.

Blufeld - On A Deeper Level

Label
: Bonzai Trance Progressive
Katalógus szám:
BPCD-2009-001
Ország: Belgium
Megjelent: 2009. december 15.
Stílus:
Progressive Trance, Ambient
Producer: Blufeld


Tracklist:
1. Aimless People (Intro)
2. Moonbeams Kiss The Sea
3. Glow
4. Monoceros
5. So Into You
6. Air Of Doubt
7. On A Deeper Level
8. Metrobot
9. Wishful Thinking
10. Distant Memory
11. Their World
12. Breathing Together
13. Always With Me
14. For The Fallen

Preview / Play

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése