2010. november 10., szerda

From the background 5: Marco Iletschko

Hogy ki a megátalkodott jó isten az a Marco Iletschko? Elárulom, nem más, mint a művész, akit leginkább Marc O'Tool-ként ismer ország-világ. Az oroszos hangzású név egy vérbeli német fiatalembert takar, aki a kilencvenes évek közepétől kezdve egyre jobban bedolgozta magát a fősodorba. Ehhez persze kellett zenei profizmusa és az, hogy jókor volt jó helyen.
Azok, akik lemaradtak a millenium környéki elektronikus zenei boom-ról van mit bepótolniuk, hiszen Marco különböző álneveken kiadott projektjeivel akkoriban szinte mindegyik klubest résztvevője volt a progressive house illetve a haladóbb szellemű trance szettekben. Korábban olyan label-ek harcoltak a kegyeiért, mint a Hooj Choons, a Superfly, vagy épp a Poison Records. Hogy produkcióinak ne kelljen mindig külön címkét keresni megalapította az Underworld Records-ot és a Mauritius Records-ot. Hangzása az évek során mindig formálódott, az egykori melodic progressive house-tól ma már a minimal-tech-deep vonal felé mozdult el. No, de nézzük tüzetesebben karrierjének fontosabb momentumait.
Stílszerűen illik legsikeresebb monikerével, a Marc O'Tool-lal kezdeni a felsorolást. E név alatt 1997-ben publikált először saját EP-t a Poison Records-nál, ez volt az 'In your life'. Az első nagyobb sikerre egészen 1999-ig kellett várni, ekkor jött ugyanis a 'Stauffenberg', ami egyből a nevesebb prog dj-k lemezes táskájában (köztük Sander Kleinenberg-ében is) landolt. 2001-ben folytatódott a sikerszéria a nevéhez méltó 'Deeper'-rel, illetve a 'Black 'N' White'-tal. A várva várt album is megérkezett 2004-ben 'Tao' címmel, ami összegezte Marco eddigi munkáit, a tőle megszokott sound mellett természetesen új irányokat is mutatva. 2008-ban a második LP, a 'My manifest' is megszületett, ahol már a minimalistább texturák hódítanak. Remixeiről sem szabad megfeledkeznünk, hiszen olyan darabokat tett felejthetetlenné átirataival, mint Tiesto 'Suburban train'-je, Angelic 'Stay with me'-je, Element 'Pad song'-ja.
Emellett rendületlenül dolgozott a Ballroom projekten is. Ki ne emlékezne a régebbi gyöngyszemek közül a '4 AM'-re, a 'Passanger'-re, a 'Come along'-ra, illetve a frissebb eresztések közül a 'Beach Club/Open air EP'-re, és a 'Piepshow'-ra!? Marco - mint azt anno Chris Cowie is megjegyezte a vele készült egyik interjúban - nem akarta egyik művésznevét sem túlpörgetni, így számtalan projektet futtatott még a Marc O'Tool és a Ballroom mellett. Ott volt például a Criss Source-szel közös Chrome ('The fly'), Motorcraft ('When time will come') és a Schubraketen ('Superheftig people'), valamint az egyedül vitt Mauritius ('This is our future') is (és ezek csak az ismertebbek - a szerk). Egy valamit higgyetek el nekem, ez a srác egy zseni! Sokat tett az EDM-ért, s méltánytalanul kevesen ismerjük és szeretjük a munkásságát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...