2011. április 11., hétfő

Egy igazi hazai összmunka vár megjelenésre a Green Martian égisze alatt

Egy egész kislemezt szeretnék nektek a figyelmetekbe ajánlani, amivel kapcsolatban bevallom igencsak elfogult vagyok. Ez azért van, mert a szóban forgó 'I don't know EP'-hez nekem is van némi közöm producerileg.
A történet még 2003-ra nyúlik vissza, amikor még elég aktívan nyüstöltem a Fruity Loops legfrissebb változatát, s próbáltam valami dögöset összehozni, amivel maximálisan elégedett lehetek. Pár hét megfeszített munkája meghozta a számomra várt eredményt elkészült az 'I don't know' eredeti, majd kilenc perces verziója. Mivel azonban technikailag és hangzásilag is úgy éreztem még csiszolni kellene rajta nem osztottam meg senkivel. Egyre sűrűsödő teendőim miatt bevallom meg is feledkeztem róla, ám a közelmúltban jött az ötlet: kipofozhatnánk annyira és olyanra, hogy az akár digitális formában megjelenhessen (mivel éreztem ennyire jónak az alapötletet). Szerencsére Flashtech barátom, aki jártasabb a zeneszerkesztők világában, mint én vállalkozott, hogy az eredeti matériát átülteti napjaink hangzásvilágába. Egy-két alkotóelem kimaradt persze, de egy olyan zongoraszólóval gazdagodott a dallam szekció Tomi révén, amire azok, akik eddig hallották egyöntetűen elismerően bólogattak. Egy fecske nem csinál nyarat alapon úgy éreztük pár remixszel még eladhatóbbá tehetjük a szerzeményünket. Ennek érdekében megkerestük a jelenleg Dublinban élő és ténykedő, de szolnoki gyökerekkel bíró Cj Peeton-t és a Deep Zone blog társszerzőjét MiraculuM-ot. A választás nem pusztán haveri felkérés volt, hiszen mindketten ezidáig számos digitális kiadást tudhatnak maguk mögött rendkívül neves külföldi kiadóknál. Azt kell, hogy mondjam mindketten remek munkát végeztek a remixeléskor, ami miatt a tucatprodukciók tengeréből kiemelkedik majd a kislemezünk. Cj egy igazi 'nagyfiús' változatot hozott össze, akusztikus gitáros bevezetővel és egy iszonyat nagy zongorás elszállással, trance-s hangvétellel. MiraculuM kicsit lassabbra és progressive-bbre vette a figurát. Bár ő azt állítja túlságosan ragaszkodott az eredeti dal elemeihez, azt hiszem neki is nagy virtuális pacsi jár, hiszen egy izgalmas, sokszínű átiratot adott ki a kezei közül.
A project második fázisa ezután vette kezdetét, elkezdtünk kiadó után kilincselni. Szerencsére viszonylag hamar - szintén Tomi révén - egy elég neves label-nek a figyelmét sikerült felkeltenünk, mégpedig a Bonzai-ét. Pont a mai nap kaptam a jó hírt, hogy az EP-végül a Bonzai kísérletezős progressive hangzásáról ismert Green Martian-on jön majd ki június 21-én. Addig is feltöltöttem a Soundcloud profilomra a három verzió editált változatát, amit ezúton ajánlok tüzetes meghallgatásra. Egyébként promo jelleggel már néhányan játszották az Original és a Cj Peeton verziókat, így MadamZ, John Johnson, illetve az EP-ért felelős négyes fogat tagjai is.

Greyloop & Flashtech - I don't know (Original mix edit) by greyloop

Greyloop & Flashtech - I don't know (Cj Peeton remix edit) by greyloop

Greyloop & Flashtech - I don't know (MiraculuM remix edit) by greyloop

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése