2011. március 26., szombat

Scott Bond: DJ, Co-promoter és producer egyben

Nehezen sikerült elkapni az Eastern Exprosure estélyén, hogy meséljen egy kicsit magáról és klubjáról, ugyanis bulis kedvében volt, hogy csak pár percig tudott ülni az asztal mellett utána már ment is a többiek játékát hallgatni. Mint sokan mások a hazai és nemzetközi zenei életben, ő sem egy egyszerű DJ, aki hétvégenként keresi a kenyerét. Ő az, aki a DJ fellépések mellett a híres gatecrasher rezidense és co-promotere. Egyébként zenét is szokott írni meg sokminden mást is csinál, de matematikai számításokkal kimutathatatlan, hogy a napi 24 órából hogy is csinál 32 vagy több órát.

Freee: Mikor és hogy kezdődött a kapcsolatod a lemezjátszókkal?
Scott Bond: 12 éve. 17 éves voltam, rendszeresen jártam bulikra. A nagy rave-ek és az acid partik korszaka volt akkor Aangilában. Elkezdtem lemezeket vásárolni, ami felőrölte az összes pénzem. Aztán úgy gondoltam, hogy ezt én is tudnám csinálni, úgyhogy megpróbálkoztam vele.

Freee: Kik voltak a nagy nevek ebben az időben?
Scott Bond: Sasha már akkor a legnagyobb kedvencem volt. Persze ott volt még Carl Cox meg a többiek.

Freee: Hogyan kezdődött a Gatecrasher sztori?
Scott Bond: Mint DJ elkezdtem játszani, egy-két helyen rezidens is voltam, aztán szerveztünk néhány különleges estét, amit elneveztünk Gatecrasher-nek. Először csak bulikat szerveztünk ezen a néven vasúti épületekben, ahol Sasha, én, Parks & Wilson játszottunk általában. Ezek után csináltunk egy nagy bulit Sheffield-ben, aztán havonta, aztán hetente, aztán megvettük a klubbot.

Freee: Mi volt a Gatecrasher kezdeti koncepciója?
Scott Bond: Semmi különös. Olyan helyet akartunk, ahol mindenki jól érzi magát. Ez a szemlélet mai napig megvan. nagyon büszke vagyok, hogy ezt elértük. Elégedett vagyok ezzel az eredménnyel.

Freee: Mi a véleményed a Crasher-kids -ről, akik a klub mellett nagyon híresek extrém külsővel és viselkedésükkel?
Scott Bond: Amikor ezek a srácok elkezdték, nagyszerű volt látni lelkesedésüket, hogy síppal, különleges öltözettel érkeztek bulizni. Későbbiekben nagyon nehéz lett a bejutás a klubba és megjelentek az ál "Crasher-kids"-ek. Mindenki beöltözött ilyennek és ez most ár trend. Most már nem olyan eredetiek, mint a kezdetekben voltak.

Freee: Mi a következő lépése a Gatecrashernek?
Scott Bond: Sok lemez és egyéb kiadványunk van. Sok albumot tervezünk, továbbá egy nyári szabadtéri program és világkörüli turnénk van folyamatban.

Freee: Mint promóter is aktívan tevékenykedsz a Gatecrasher életében. Mi az első a DJ fellépés vagy a klub ügyeinek intézése?
Scott Bond: Mindkettő! (nevetés) leginkább a DJ fellépések voltak előtérben és ezt folytatom is. Hét közben intézem a klub ügyeit, hétvégén meg játszom. Persze ott van még a produceri munka is, ami miatt néha kicsit soknak érzem.

Freee: Írsz zenét mint Q-DOS és mint Scott Bond Project is. Mi a különbség?
Scott Bond: Semmi. A Q-DOS-t már nem használom. Az volt az első produceri "álnév", aminek a jelentésére már nem is emlékszem igazán. Valami erő és csillogás a jelentése. Egyszerű és hangzatos volt ez a név. Most már csak Scott Bond Project van.

Freee: Tanultál valaha hangszeren játszani?
Scott Bond: Nem.

Freee: PC?
Scott Bond: Van egy laptopom, amit legtöbbször e-mailezésre használok , de zenéléshez mindenféleképp az "alma termékét" választom. Egyik sem jobb a másiknál, de ez a felállás működik nálam.

Freee: A szabadtéri bulikat vagy inkább a klubbokat szereted?
Scott Bond: Csaki az időjárástól függ. Igazából játszottam ezen is azon is és mindegyiknek megvan a hangulata. Mindenféle bulit szeretek.

Freee: Különbség az ott játszott zenék között?
Scott Bond: Mindig hangulat és közönség függő. Azt játszom, amit a közönség leginkább igényel.

Freee: Kedvenc DJ?
Scott Bond: Sasha.

Freee: Hogy tetszik Magyarország?
Scott Bond: Először vagyok itt, és alig várom, hogy lemezjátszók mögött legyek. Nagyon sok új felvételeket és lemezeket hoztam. A promóter társam lesz az MC és hoztunk néhány látvány elemet is, de ez a turné keretin belül mindig így zajlik.

(Freee magzin 2002/09, Szöveg: Magyar Tímea)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése