Győrffy "Julez" Gyula hétköznapjait általában a balatonfűzfői általános iskolában tölti, itt mint oktatástechnikus ténykedik. A napi műszak végeztével aztán siet is a studiójába, ahol akad teendője bőven. Zenei vezetője, producere és zenésze lett a Vad Fruttik nevű feltörekvő várpalotai formációnak, emellett tagja a szintén elismert Easy Life Natural Band-nek. Julez néven 2000-ben 19! évesen jegyezte első bakeliten megjelent remixét, saját alkotásait is több világhírű lemezlovas pörgette. Bakony Scamp álnéven a híres/hírhedt angol Sumsonic Records-nál is jelent meg lemeze. Megannyi sikeres produkcióval a háta mögött mégsem a house szcénában képzeli el a jövőjét. Hogy miért is, az kiderül a következő, igencsak részletes beszélgetésből.
Hogyan kerültél kapcsolatba az elektronikus tánczenével, honnan jöttek az első inspirációk?
- Tommyboy-ék House-matic műsorát vettem fel kazettára egy nagyon jó barátom, anno 12 éve. Itt fűzfőn csak egy helyen, pont az ő szobája sarkában lehetett fogni a műsort, azt hiszem az akkori Rádio Bridge-en.
Ekkor már eldöntötted, hogy te is írsz majd ilyen zenéket?
- 3 éves korom óta jártam apukámék zenekarának a próbáira, aztán zenesuli, 10 évesen már saját zenéket írtam. De az elektronikus tánczene fő irányvonala ekkor alakult ki bennem. Persze a House-matic után ez még rengeteget változott az első hivatalos megjelenésig.
Melyik volt az első hivatalos megjelenésed?
- Remixként az "Eddie Amador - Rise" magyar átiratai között szerepelt az enyém, ez volt az első bakelit, amin a nevem olvasható volt. Saját szerzemény pedig a "My groove" volt. Ezzel a zenével indult az azóta kultikussá váló magyar progresszív lemezkiadó a Planetarium Records.
Mesélj egy picit a My Groove születésének körülményeiről!
- Igazából tök véletlen volt az egész. Egy nagyon jó dj barátom Limit adott nekem kb. 7 cd hangmintát, amit egy Kecskeméti zenész állított össze gagyi magyar popzenékhez. Ebből kiválogattam, ami nekem tetszett és írtam belőle valami érdekeset. Ez lett a "My groove". Hangzásában eléggé eltért az addigi magyar house zenéktől, ezért a kiadása is kérdéses volt. Akkoriban 1 house zene kiadó volt, a Pornostar Records, viszont oda meg nem fért be stílusban. Ezért született a Planetárium Records. Kb. ennyi a története.
Tökéletes kezdés, ám a folytatás sem volt gyenge. Workin' underground, Just talk about, s megannyi kiváló remix. Melyik produkciód után figyeltek rád fel külföldön is?
- Már a "My Groove" után. A "My groove" rá egy évre már egy angol kiadónál volt látható eredetiben és Valentino Kanzyani remixszel. Innen már rajtam állt a döntés, hogy mikor választok külföldi kiadót. Csak tisztában voltam azzal, ha a magyar kiadót itt hagyom, akkor itthon bezárulnak a kapuk, mivel én voltam a jól tejelő kecskéjük. De végül adtam egy 2 számos demót a Sumsonic-os srácoknak egy közös bulin, rá két napra már küldték e-mailben a szerződést. Csak alá kellett írnom és vissza faxolni. Ezzel párhuzamosan pedig egy 2 számos maxival írtam alá a Holland Sadie Records-hoz. Ekkor szakadtak meg itthon a kapcsolataim.
Tommyboy-ék mit mondtak erre?
- Sok szerencsét kívántak. Ők már akkor nagyon jó kapcsolatban voltak a Sumsonic-cal. De tudtam, hogy az itthoni Tommyboy-os bulikat elfelejthetem. És így is lett. De nem bántam meg. Persze utána is voltak tárgyalásaink Tamással lemezekről, de nem tudott olyan ajánlatokat tenni, mint az angolok.
Miért hagytad abba a dj-skedést és fordultál más irányzatok felé?
- Hát ez egy érdekes dolog volt. Alapban dühített, hogy más zenék szóltak itthon, más zenére táncoltak a fiatalok, sőt még a világhírű top dj-k is más zenéket játszottak Magyarországon, mint Londonban, vagy bárhol nyugaton. Nem nyitottak itthon az emberek az új dolgok iránt. Én elkezdtem elektrós house-okat csinálni azután, hogy hazajöttem a második londoni kirándulásomból, itthon még mindig a sötét mély progi ment. Persze rá 2 évre, amikor én már élő zenével foglalkoztam, ide is megérkezett az elektró. Ez siralmas. Úgy volt, hogy költözöm Londonba. A Sumsonic-os srácok mindent elintéztek. Jött volna a barátnőm is, lett volna munkánk is. De végül a lány maradt, és közben megismertem egy zenekart, akiknek még szerettem volna segíteni mielőtt lelépek. Aztán itt ragadtam. Mindig is imádtam az élő zenét, igazából zenélni, nem csak lejátszani. Szóval magával ragadott, és már nem érdekelt a dj-zés. Azóta voltak house-al kapcsolatos stúdió munkáim, de csak annyi, hogy a Dandy barátomnak még mindig én keverem és masterelem a cd-it.
Akkor saját szerzemények terén a korábbi vonaladhoz már nem tervezed, hogy visszatérsz?
- Büszke vagyok rá, hogy mindig sikerült lépést tartani a nagy producerekkel hangzásban, sőt néha akkor frissebb dolgokat mutatni. Most már nem lennék rá képes, mert nem vagyok képben ki mit játszik, mik a trendek. Talán 1-2 hónap Londonban és újra megőrülnék. De jelenleg annyira leköt a zenélés, a stúdiózás, hogy magamra sincs időm. Egyszer talán.
Darko-ék mit szóltak, hogy végül nem költöztél Angliába?
- Mark (Darko), Chris és Paul (Paul Rogers) rá 1 évre eladta a stúdiót és abbahagyták a lemezkiadót is. Akkoriban indult durva hanyatlásnak a lemezpiac. Örülök, hogy én ezt már nem értem meg. Büszke vagyok rá, hogy az én zenéim még tényleg bakeliten jelentek meg, nem mp3-ban valami letöltő oldalon.
Akkor abszolút nem követed az aktuális zenei irányzatokat?
- Rockban inkább, bár nem rockzenét játszom :) Nemsokára jön hozzám a Dandy cd-t készíteni, akkor biztos kapok egy dózist.
Mint említetted az elektró rád is hatással volt. Hazánkban mostanság kezd kifulladni ez a dolog. Miben látod a jövő hangzását?
- Hű, most kezd csak kifulladni az elektró? Ez vicces :) Nálunk a progit is exhumálták 2 évvel a nemzetközi temetés után :) Szerintem a fiatal kezdők tudnak új dolgokat alkotni, akikben még nincs meg a rutin. Mivel nem tudják, mit csináljanak, próbálják követni a trendeket, de másolni nem tudják meg nincsenek meg a jól bevált fogásaik, ezért egy tök más, tök új dolgot hoznak létre. Persze ez ritka, de előfordul, ha tehetséges az alany.
Pályatársaiddal (Andro, Snake Sedrick) mennyire tartod még a kapcsolatot?
- Abszolút nem. Akkoriban is csak Andro-val voltam jóban, Snake-el köszönő viszonyban voltam csak. Andro egy üde színfolt volt nekem zeneileg, Snake számomra viszont sablonos és unalmas volt. Örülök, hogy Andro ilyen sokra vitte.
Melyik produkciódra - saját számra illetve remixre - vagy a legbüszkébb?
- Remixként Simon - Free at last (Julez remix) /Positiva Records/, a sajátok közül Bakony Scamp - House Come Save Me /Sumsonic Records/.
Mennyit töltöttél el egy zene készítésével a stúdióban? Milyen programot/felszerelést használtál/használsz?
- Egy zenével akár egy hónapot is. Változó volt. Nálam nem volt jellemző a nagy mennyiség. Cool Editet használtam még az elején, mellette egy kis Rebirth, aztán megjelent a Reason, aztán Cubase, és így tovább. Aztán Londonban megtanultam használni a Logic Audiot, az lett a nagy kedvenc. Azzal készültek a Paul Rogers és a Darko-s közös számok. Azóta is azt használom masterre, még az élő zenéhez is.
Az igaz sztori, hogy anno a Gary Blade Gimme your love bakelitet kalandos körülmények között szerezted be?
- Igaz. Unokatesóméktól vittem vissza a sörösüvegeket, hogy legyen pénzem megvenni. És tényleg vicces, hogy később arra készítettem remixet nem is rossz pénzért :) Viszont annak a remixnek az amerikai bakelit megjelenését azóta sem tudtam megszerezni. Itthon nem lehetett kapni.
Anno még a Check Magazinban olvastam, hogy a Workin’ underground című számod majdnem a kukában landolt. Kár lett volna érte.
- Ilyet nyilatkoztam? :) Valami rémlik. Nem akart összeállni, arra emlékszem és a vokálfoszlány mentette meg a dolgot. Utána arra épült az egész. Nagyon szerettem akkor azt a számot, mégis a másik oldal, a Just Talk About lett a sikeresebb.
Hogyan jellemeznéd röviden a projektjeidet ismertetőjegyeik alapján (Bakony Scamp, Easy Life Natural, Vad Fruttik)?
- Vicces house / kísérletezős zenélés / igényes pop. Amúgy az Easy Life Natural volt a szívem csücske, mivel már ott élőben zenéltünk a színpadon
A sok utazást, stúdiózást hogyan tudod összeegyeztetni oktatástechnikusi munkáddal?
- A sulis munka a legjobb zenélést mellett. De stúdiózással már egyre nehezebb összeegyeztetni. Most érzem, hogy kezdek szétszakadni. Most fejezem be a Jurij zenekar nagylemezét, közben elkezdtem csinálni a Vad Fruttikat 3. lemezt, aztán még van egy veszprémi zenekarnak egy 3 számos kislemez. Imádom csinálni, mert minden megvan a minőséghez a stúdiómban, mindent ott veszünk fel. De időmet már nem tudom rendesen beosztani. Eddig a vasárnap tabu volt számomra, de most már nincsenek tabuk :(
Ahogy láttam a plakátokat a Vad Fruttikat elég sok rendezvényre hívják fellépőnek. Mennyivel másabb dj-ként zenélni a tömegnek, mint egy zenekar tagjaként fellépni? Csak azért kérdezem, mert neked van összehasonlítási alapod.
- Hát a közönség nagyon más. Most ez kicsit durva lesz, de én ezt tapasztaltam, és emiatt is utáltam meg a house bulikat. Szóval, a "diszkókban" totál kész agyon drogozott üveges tekintetű robotoknak zenéltem, tisztelet a kivételnek. Itt meg részeg ugrándozó fiatal lányoknak :) Persze színpadon más, mint egy pultban. Feléd fordulnak az emberek, éneklik a számokat. És nem dobálnak bogyókat a pultodra és nem dugnak az orrod alá füvet, hogy szívd el, mert akkor vagy haver.
Dj-ként illetve a zenekar tagjaként melyik volt a legjobb bulid ahol játszottál/felléptél?
- Nagyon sok buli nagyon jó volt, nem tudok egyet sem kiemelni. Talán egy karácsonyi buli Győrben, de lehet volt annál jobb is. Régen volt, az az igazság. Az Easy Life Natural-al Ukrajnában volt egy k*rva jó buli, a Slavske-i rock fesztiválon. Fruttikkal meg egy Zöld Pardonos koncert, akkor zenélt velünk utoljára a volt dobosunk, akit nagyon szerettem.
A FREEE-s Planetarium Sampler mennyiben segített h megismerjen az itthoni közönség? Jut eszembe a Didier Sinclair mixedről, szegény francia azóta az örök vadászmezőkre távozott. Jó volt pedig a Lovely flight, na meg a remixed is. Az a sub, te jó ég!
- 5500 darab fogyott akkor az újságból, így biztos sokat segített :) Isten nyugosztalja. Az a sub egy vicc volt. Egy breakbeat zenét készítettem akkor, és poénból beraktam a basszusát egy house ritmus alá. Csak egy kísérlet volt, Tommyboy meg egyből beleszerettet.
Mi számodra minden idők öt legjobb zenéje?
- BT - Mercury & Solace, ez elektronikusból elég meghatározó számomra. BT akkoriban egy zseni volt, de később már nagyon nem tetszett. Coldplay - Yellow, de ez is csak azért mert egy kellemes nyaralás fűződik hozzá. Aztán "Muse - Plug in baby" vagy "Placebo - Pure Morning", Iggy Pop - Lust for Life. A Nine Inch Nails-től meg egy rakás van, amit imádok, nem is akarok Trent bácsitól egy számot sem kiemelni. Depeche Mode - It's no good, de a DM-től is egy csomó kedvencem van. Az élő és az elektronikus zene keveréke, ami igazán megfog. Ezekbe mind van elektronika, csak élő hangszerekre épül. Na jó, Iggy az klasszik rock, de például a korai U2-t is imádom, aztán Bono elment világot megváltani.
Mi a kedvenc filmed?
- Star Wars fan vagyok, és James Bond korai (csak Sean Connery) meg a két utolsó rész, ami tetszett. Komolyabb művészfilmeket ne várj tőlem :). De pl. az "Ádám almái" nagyon tetszett a művész vonalból. Harcosok Klubja nagy kedvenc még, meg a Hetedik.
Melyik az a zenei irányzat az, ami abszolút távol áll tőled/nem szereted/utálod?
- A trance meg a ska talán.
Mit szólsz ahhoz, hogy a trance manapság népszerűbb, mint anno volt '99-ben? A DJ Mag listán a top 10-ben jó néhány trance-t játszó emberke tanyázik.
- Nem is tudtam, de most, hogy mondod, nem lep meg. Azt hiszem 99-ben csináltam remixet a Hot & Wet-re (Alex & Tommyboy), az trance-s volt, talán :) Volt egy másik sötétebb hangzású remixem is ebből a számból, az később külföldön is megjelent az ausztrál Luke Chable remixével együtt.
Hogy néz ki egy átlagos napod?
- Reggel 7-re megyek dolgozni, 3 percre van tőlem a suli ahol dolgozom. Saját iroda, így tudok ott is zenével fogalakozni. 14:30-kor kaja, aztán 3-tól este 9-ig a stúdiómban vagyok, ami szintén kb. 5 perc otthonról gyalog. Tv-t nem nézek, vacsi, zuhany aztán alvás. Hétvégén meg zenélés. Általában legkésőbb 4-kor már úton vagyunk.
A netes letöltésekről miként vélekedsz?
- Mindenki műveli, nem lehet megállítani, a cd-ket már csak emléktárgynak veszik, hogy legyen mit kitenni a polcra, mint egy zenekaros pólót. Én nem ítélkezem a letöltők felett. Ez már egy ilyen világ. Én csak a bakelitet sajnálom, hogy hazavágták.
Mik a jövőbeli terveid?
- Elkészíteni a harmadik Fruttik lemezt, és tavasztól más fiatal zenekarokat találni, nekik lemezt készíteni, ebben látom a kihívást. És ha lesz időm, akkor újra éleszteni az Easy Life Natural-t. Kb. ennyi.
Hogyan kerültél kapcsolatba az elektronikus tánczenével, honnan jöttek az első inspirációk?
- Tommyboy-ék House-matic műsorát vettem fel kazettára egy nagyon jó barátom, anno 12 éve. Itt fűzfőn csak egy helyen, pont az ő szobája sarkában lehetett fogni a műsort, azt hiszem az akkori Rádio Bridge-en.
Ekkor már eldöntötted, hogy te is írsz majd ilyen zenéket?
- 3 éves korom óta jártam apukámék zenekarának a próbáira, aztán zenesuli, 10 évesen már saját zenéket írtam. De az elektronikus tánczene fő irányvonala ekkor alakult ki bennem. Persze a House-matic után ez még rengeteget változott az első hivatalos megjelenésig.
Melyik volt az első hivatalos megjelenésed?
- Remixként az "Eddie Amador - Rise" magyar átiratai között szerepelt az enyém, ez volt az első bakelit, amin a nevem olvasható volt. Saját szerzemény pedig a "My groove" volt. Ezzel a zenével indult az azóta kultikussá váló magyar progresszív lemezkiadó a Planetarium Records.
Mesélj egy picit a My Groove születésének körülményeiről!
- Igazából tök véletlen volt az egész. Egy nagyon jó dj barátom Limit adott nekem kb. 7 cd hangmintát, amit egy Kecskeméti zenész állított össze gagyi magyar popzenékhez. Ebből kiválogattam, ami nekem tetszett és írtam belőle valami érdekeset. Ez lett a "My groove". Hangzásában eléggé eltért az addigi magyar house zenéktől, ezért a kiadása is kérdéses volt. Akkoriban 1 house zene kiadó volt, a Pornostar Records, viszont oda meg nem fért be stílusban. Ezért született a Planetárium Records. Kb. ennyi a története.
Tökéletes kezdés, ám a folytatás sem volt gyenge. Workin' underground, Just talk about, s megannyi kiváló remix. Melyik produkciód után figyeltek rád fel külföldön is?
- Már a "My Groove" után. A "My groove" rá egy évre már egy angol kiadónál volt látható eredetiben és Valentino Kanzyani remixszel. Innen már rajtam állt a döntés, hogy mikor választok külföldi kiadót. Csak tisztában voltam azzal, ha a magyar kiadót itt hagyom, akkor itthon bezárulnak a kapuk, mivel én voltam a jól tejelő kecskéjük. De végül adtam egy 2 számos demót a Sumsonic-os srácoknak egy közös bulin, rá két napra már küldték e-mailben a szerződést. Csak alá kellett írnom és vissza faxolni. Ezzel párhuzamosan pedig egy 2 számos maxival írtam alá a Holland Sadie Records-hoz. Ekkor szakadtak meg itthon a kapcsolataim.
Tommyboy-ék mit mondtak erre?
- Sok szerencsét kívántak. Ők már akkor nagyon jó kapcsolatban voltak a Sumsonic-cal. De tudtam, hogy az itthoni Tommyboy-os bulikat elfelejthetem. És így is lett. De nem bántam meg. Persze utána is voltak tárgyalásaink Tamással lemezekről, de nem tudott olyan ajánlatokat tenni, mint az angolok.
Miért hagytad abba a dj-skedést és fordultál más irányzatok felé?
- Hát ez egy érdekes dolog volt. Alapban dühített, hogy más zenék szóltak itthon, más zenére táncoltak a fiatalok, sőt még a világhírű top dj-k is más zenéket játszottak Magyarországon, mint Londonban, vagy bárhol nyugaton. Nem nyitottak itthon az emberek az új dolgok iránt. Én elkezdtem elektrós house-okat csinálni azután, hogy hazajöttem a második londoni kirándulásomból, itthon még mindig a sötét mély progi ment. Persze rá 2 évre, amikor én már élő zenével foglalkoztam, ide is megérkezett az elektró. Ez siralmas. Úgy volt, hogy költözöm Londonba. A Sumsonic-os srácok mindent elintéztek. Jött volna a barátnőm is, lett volna munkánk is. De végül a lány maradt, és közben megismertem egy zenekart, akiknek még szerettem volna segíteni mielőtt lelépek. Aztán itt ragadtam. Mindig is imádtam az élő zenét, igazából zenélni, nem csak lejátszani. Szóval magával ragadott, és már nem érdekelt a dj-zés. Azóta voltak house-al kapcsolatos stúdió munkáim, de csak annyi, hogy a Dandy barátomnak még mindig én keverem és masterelem a cd-it.
Akkor saját szerzemények terén a korábbi vonaladhoz már nem tervezed, hogy visszatérsz?
- Büszke vagyok rá, hogy mindig sikerült lépést tartani a nagy producerekkel hangzásban, sőt néha akkor frissebb dolgokat mutatni. Most már nem lennék rá képes, mert nem vagyok képben ki mit játszik, mik a trendek. Talán 1-2 hónap Londonban és újra megőrülnék. De jelenleg annyira leköt a zenélés, a stúdiózás, hogy magamra sincs időm. Egyszer talán.
Darko-ék mit szóltak, hogy végül nem költöztél Angliába?
- Mark (Darko), Chris és Paul (Paul Rogers) rá 1 évre eladta a stúdiót és abbahagyták a lemezkiadót is. Akkoriban indult durva hanyatlásnak a lemezpiac. Örülök, hogy én ezt már nem értem meg. Büszke vagyok rá, hogy az én zenéim még tényleg bakeliten jelentek meg, nem mp3-ban valami letöltő oldalon.
Akkor abszolút nem követed az aktuális zenei irányzatokat?
- Rockban inkább, bár nem rockzenét játszom :) Nemsokára jön hozzám a Dandy cd-t készíteni, akkor biztos kapok egy dózist.
Mint említetted az elektró rád is hatással volt. Hazánkban mostanság kezd kifulladni ez a dolog. Miben látod a jövő hangzását?
- Hű, most kezd csak kifulladni az elektró? Ez vicces :) Nálunk a progit is exhumálták 2 évvel a nemzetközi temetés után :) Szerintem a fiatal kezdők tudnak új dolgokat alkotni, akikben még nincs meg a rutin. Mivel nem tudják, mit csináljanak, próbálják követni a trendeket, de másolni nem tudják meg nincsenek meg a jól bevált fogásaik, ezért egy tök más, tök új dolgot hoznak létre. Persze ez ritka, de előfordul, ha tehetséges az alany.
Pályatársaiddal (Andro, Snake Sedrick) mennyire tartod még a kapcsolatot?
- Abszolút nem. Akkoriban is csak Andro-val voltam jóban, Snake-el köszönő viszonyban voltam csak. Andro egy üde színfolt volt nekem zeneileg, Snake számomra viszont sablonos és unalmas volt. Örülök, hogy Andro ilyen sokra vitte.
Melyik produkciódra - saját számra illetve remixre - vagy a legbüszkébb?
- Remixként Simon - Free at last (Julez remix) /Positiva Records/, a sajátok közül Bakony Scamp - House Come Save Me /Sumsonic Records/.
Mennyit töltöttél el egy zene készítésével a stúdióban? Milyen programot/felszerelést használtál/használsz?
- Egy zenével akár egy hónapot is. Változó volt. Nálam nem volt jellemző a nagy mennyiség. Cool Editet használtam még az elején, mellette egy kis Rebirth, aztán megjelent a Reason, aztán Cubase, és így tovább. Aztán Londonban megtanultam használni a Logic Audiot, az lett a nagy kedvenc. Azzal készültek a Paul Rogers és a Darko-s közös számok. Azóta is azt használom masterre, még az élő zenéhez is.
Az igaz sztori, hogy anno a Gary Blade Gimme your love bakelitet kalandos körülmények között szerezted be?
- Igaz. Unokatesóméktól vittem vissza a sörösüvegeket, hogy legyen pénzem megvenni. És tényleg vicces, hogy később arra készítettem remixet nem is rossz pénzért :) Viszont annak a remixnek az amerikai bakelit megjelenését azóta sem tudtam megszerezni. Itthon nem lehetett kapni.
Anno még a Check Magazinban olvastam, hogy a Workin’ underground című számod majdnem a kukában landolt. Kár lett volna érte.
- Ilyet nyilatkoztam? :) Valami rémlik. Nem akart összeállni, arra emlékszem és a vokálfoszlány mentette meg a dolgot. Utána arra épült az egész. Nagyon szerettem akkor azt a számot, mégis a másik oldal, a Just Talk About lett a sikeresebb.
Hogyan jellemeznéd röviden a projektjeidet ismertetőjegyeik alapján (Bakony Scamp, Easy Life Natural, Vad Fruttik)?
- Vicces house / kísérletezős zenélés / igényes pop. Amúgy az Easy Life Natural volt a szívem csücske, mivel már ott élőben zenéltünk a színpadon
A sok utazást, stúdiózást hogyan tudod összeegyeztetni oktatástechnikusi munkáddal?
- A sulis munka a legjobb zenélést mellett. De stúdiózással már egyre nehezebb összeegyeztetni. Most érzem, hogy kezdek szétszakadni. Most fejezem be a Jurij zenekar nagylemezét, közben elkezdtem csinálni a Vad Fruttikat 3. lemezt, aztán még van egy veszprémi zenekarnak egy 3 számos kislemez. Imádom csinálni, mert minden megvan a minőséghez a stúdiómban, mindent ott veszünk fel. De időmet már nem tudom rendesen beosztani. Eddig a vasárnap tabu volt számomra, de most már nincsenek tabuk :(
Ahogy láttam a plakátokat a Vad Fruttikat elég sok rendezvényre hívják fellépőnek. Mennyivel másabb dj-ként zenélni a tömegnek, mint egy zenekar tagjaként fellépni? Csak azért kérdezem, mert neked van összehasonlítási alapod.
- Hát a közönség nagyon más. Most ez kicsit durva lesz, de én ezt tapasztaltam, és emiatt is utáltam meg a house bulikat. Szóval, a "diszkókban" totál kész agyon drogozott üveges tekintetű robotoknak zenéltem, tisztelet a kivételnek. Itt meg részeg ugrándozó fiatal lányoknak :) Persze színpadon más, mint egy pultban. Feléd fordulnak az emberek, éneklik a számokat. És nem dobálnak bogyókat a pultodra és nem dugnak az orrod alá füvet, hogy szívd el, mert akkor vagy haver.
Dj-ként illetve a zenekar tagjaként melyik volt a legjobb bulid ahol játszottál/felléptél?
- Nagyon sok buli nagyon jó volt, nem tudok egyet sem kiemelni. Talán egy karácsonyi buli Győrben, de lehet volt annál jobb is. Régen volt, az az igazság. Az Easy Life Natural-al Ukrajnában volt egy k*rva jó buli, a Slavske-i rock fesztiválon. Fruttikkal meg egy Zöld Pardonos koncert, akkor zenélt velünk utoljára a volt dobosunk, akit nagyon szerettem.
A FREEE-s Planetarium Sampler mennyiben segített h megismerjen az itthoni közönség? Jut eszembe a Didier Sinclair mixedről, szegény francia azóta az örök vadászmezőkre távozott. Jó volt pedig a Lovely flight, na meg a remixed is. Az a sub, te jó ég!
- 5500 darab fogyott akkor az újságból, így biztos sokat segített :) Isten nyugosztalja. Az a sub egy vicc volt. Egy breakbeat zenét készítettem akkor, és poénból beraktam a basszusát egy house ritmus alá. Csak egy kísérlet volt, Tommyboy meg egyből beleszerettet.
Mi számodra minden idők öt legjobb zenéje?
- BT - Mercury & Solace, ez elektronikusból elég meghatározó számomra. BT akkoriban egy zseni volt, de később már nagyon nem tetszett. Coldplay - Yellow, de ez is csak azért mert egy kellemes nyaralás fűződik hozzá. Aztán "Muse - Plug in baby" vagy "Placebo - Pure Morning", Iggy Pop - Lust for Life. A Nine Inch Nails-től meg egy rakás van, amit imádok, nem is akarok Trent bácsitól egy számot sem kiemelni. Depeche Mode - It's no good, de a DM-től is egy csomó kedvencem van. Az élő és az elektronikus zene keveréke, ami igazán megfog. Ezekbe mind van elektronika, csak élő hangszerekre épül. Na jó, Iggy az klasszik rock, de például a korai U2-t is imádom, aztán Bono elment világot megváltani.
Mi a kedvenc filmed?
- Star Wars fan vagyok, és James Bond korai (csak Sean Connery) meg a két utolsó rész, ami tetszett. Komolyabb művészfilmeket ne várj tőlem :). De pl. az "Ádám almái" nagyon tetszett a művész vonalból. Harcosok Klubja nagy kedvenc még, meg a Hetedik.
Melyik az a zenei irányzat az, ami abszolút távol áll tőled/nem szereted/utálod?
- A trance meg a ska talán.
Mit szólsz ahhoz, hogy a trance manapság népszerűbb, mint anno volt '99-ben? A DJ Mag listán a top 10-ben jó néhány trance-t játszó emberke tanyázik.
- Nem is tudtam, de most, hogy mondod, nem lep meg. Azt hiszem 99-ben csináltam remixet a Hot & Wet-re (Alex & Tommyboy), az trance-s volt, talán :) Volt egy másik sötétebb hangzású remixem is ebből a számból, az később külföldön is megjelent az ausztrál Luke Chable remixével együtt.
Hogy néz ki egy átlagos napod?
- Reggel 7-re megyek dolgozni, 3 percre van tőlem a suli ahol dolgozom. Saját iroda, így tudok ott is zenével fogalakozni. 14:30-kor kaja, aztán 3-tól este 9-ig a stúdiómban vagyok, ami szintén kb. 5 perc otthonról gyalog. Tv-t nem nézek, vacsi, zuhany aztán alvás. Hétvégén meg zenélés. Általában legkésőbb 4-kor már úton vagyunk.
A netes letöltésekről miként vélekedsz?
- Mindenki műveli, nem lehet megállítani, a cd-ket már csak emléktárgynak veszik, hogy legyen mit kitenni a polcra, mint egy zenekaros pólót. Én nem ítélkezem a letöltők felett. Ez már egy ilyen világ. Én csak a bakelitet sajnálom, hogy hazavágták.
Mik a jövőbeli terveid?
- Elkészíteni a harmadik Fruttik lemezt, és tavasztól más fiatal zenekarokat találni, nekik lemezt készíteni, ebben látom a kihívást. És ha lesz időm, akkor újra éleszteni az Easy Life Natural-t. Kb. ennyi.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése