2010. április 23., péntek

Exkluzív interjú ATB-vel (2007-05-06)

A sikeres és világhírű DJ-producer többször járt hazánkban, remek zenéket pörget, lemezei kelendőek. Legújabb, sorrendben hetedik korongja „Trilogy” címmel már nálunk is kapható. Exkluzív interjúban erről és sok minden másról mesélt nekünk.

Régóta nem hallottunk rólad, mi történt veled az elmúlt években?
Nem olyan rég volt a legutóbbi anyag és a koncertsorozat. Nos, két éve tudom ez hosszú idő. Bár ha össze kellene hasonlítani egy rock banda lemezével, akkor ez nem is olyan vészes:-)
Az utolsó 24 hónap igen termékeny volt, zenei és magánéletben is egyaránt: megházasodtam, új helyre költöztem és felépíthettem saját házamat, mindezek mellett bejártam az egész világot, így érthető, ha keveset vagy szinte semmit nem töltöttem a stúdióban.

Mennyi idő alatt készült el a „Trilogy”?
Ellentétben az előző koronggal sokat dolgoztam a vendég énekesekkel, vokalistákkal, valami egyedit akartam, ami ugye eléggé időigényes. Viszont utol kellett érnem magam és elérni a kitűzött cél, azaz mihamarabb elkészüljön az anyag. Van egy jól felszerelt stúdióm a padlásomon, rengeteget töltöttem itt. Különösen a „chill out” trackek készítése volt nehézkes. Kerestem a megfelelő környezetet, légkört, hogy tudjak gondolkodni.

Hogyan jellemeznéd zenédet, illetve a stílust, amit képviselsz?
Sosem volt könnyű jellemezni a zenémet vagy a hangzást illetve a stílust.
Miért fontos ez különben? Erre a kérdésre illetve a továbbiakra választ kapsz, ha egyszerűen csak hallgatod a zenémet. Fogalmazhatnék úgyis, hogy a zeném időközben „felnőtt lett”, megváltozott és kevésbé elektronikus, egy átmenet a rock, pop, és az elektronikus zene között. Amúgy nem szeretem, ha egyesek a techno, trance és dance kategóriát használják, ez nem okés.

Kikkel dolgoztál együtt?
Mint említettem korábban rengeteg vendégművésszel, vokalistával dolgoztam együtt. Nem tudtam rögzíteni egy dalt nélkülük, máskülönben igazán élveztem a közös munkát. Büszke vagyok, hogy együtt dolgoztam barátaimmal, Rudi Dittman-al és Jan Löchel-el. Csodálatos volt az együttműködés Heather Nova-val ismét. Hangja fantasztikus, ezáltal a lemez valami egyedit tükröz. Mindezek mellett igazán értékes volt a kreatív team együttműködése is, mint például a Los angelesi Alexander Pearls vagy a dániai Jeppe Riddervold. Nem beszélve a remek New York-i vokálokról: Jennifer Karr és Karen Ires. Hangjuk csodálatos és lenyűgöző. Mint láthatod igazi nemzetközi csapat alakult ki, amely fontos volt és most is az számomra.

Melyik az első kislemez a korongról?
Amikor először dolgoztam együtt Heather Nova-val néhány éve, azt szerettem volna, ha az első maxiit vele készíthetem el. Most, boldogan mondhatom az álom valóra vált. Egy igazán egyedi ATB kislemez született „Renegade” címmel. Remélem a rajongóknak is tetszeni fog, majd meglátjuk.

A lemez egyszerre jelenik meg szinte mindenhol. Van-e ennek valami különösebb oka?
Manapság az Internet által szinte mindenki tud mindent, bárhol is legyél. Ennyi, szóval különösebb oka nincs, csak szeretem, ha rajongóim világszerte egyszerre jutnak hozzá az új anyaghoz.

Korábban rengeteg németországi fellépésed volt. A lemez megjelenésével egy időben csaknem öt showt nyomtál le. Milyen zenei lehetőségek vannak a klubokban, szórakozóhelyeken?
Trükkös kérdés, nem egyszerű megadni a helyes választ. A német klubok trance orientáltak, a rajongók főleg ezt várják tőlem. Pláne ha élőben „játszom”. Ez van, nem tudok és nem is, lehet ezen változtatni. Szóval hamarosan látnak még a német szórakozóhelyeken. Csak nem tudom mikor:-)

Milyen, amikor a tengerentúlon turnézol? Mennyiben más, mint Európa?
Olyan, mint egy kis kaland, mindezek mellett a zeném forrásai a különböző kultúrák találkozása, ez nemcsak most de korábban is érződött a dalokon. Mikor Dubaiban léptem fel a zene adott volt, de az emberek mások -mindegy, hogy idős vagy fiatal, gazdag vagy szegény vagy, netán vallásilag különbözik valaki – egy cél vezérli őket, élvezzék a showt.

Egyike vagy a világ legismertebb DJ-inek másrészt a 13. helyen találhatunk a DJ Mag Top 100-ban. Nagy dolog a jelölés számodra?
Hazudnék, ha azt mondanám, nem érdekel vagy nincs különösebb jelentősége. Rengeteg kiváló DJ dolgozik szerte a világon. Ezért az elismerés igen fontos. Szóval örülök neki, és azon vagyok, hogy a jelölés később még előkelő helyet jelentsen. Hiszen ez által leszel igazán ismert és elismert.

Házasember lettél tavaly, befolyásolja ez a tény a dalírást vagy a zenei életedet?
Nem igazán. Viszont új látásmódban tudok gondolkodni. Ahogy idősebb vagy új távlatokban tudsz gondolkodni, új hatásokat kapsz, ami a zenére is kiterjed. Mellesleg ahogy a legtöbb ismert ember a magánéletemet tiszteletben szeretném tartani. Amúgy minden remek és cool.

A zene tehát meghatározó életforma a számodra. A jövőben is fontos szerepet játszik? Vagy netán másban gondolkodsz?
Nagy hibát követnék el, ha másban gondolkodnék. Abszolút a zene a meghatározó elem az életemben. A kérdés már csak az, később milyen gyakran jut rá időm, főleg ha az élő fellépéseket nézzük.

A 2007-es Love Parade Berlinben ismét meghiúsult. Mennyire fontos számodra az esemény? Többször is felléptél a rendezvényen, nem bánt a dolog?
Úgy vélem két különböző problémáról beszélhetünk. Minden évben ugyanazt játszod, ugyanott és nagyjából hasonló közönségnek, ez bosszantó és unalmas tud lenni. Másrészt a Love Parade egy nagyszerű elektronikus zenei közösség, ahol a fanok találkozhatnak egymással szerte a világból. Van egy olyan érzésem, hogy lesz még Love Parade a közeljövőben. Elképzelhető, hogy a helyszín változni fog. Véleményem szerint azon kell gondolkodni, hogy anno milyen volt és ennyi. Nem pedig azon aggódni milyen az élet a rendezvény nélkül. A klubokban és szórakozóhelyeken minden megoldható. Tudom ez szubjektív vélemény.

Sokmindenről beszélgettünk. Üzenet a magyar rajongóknak?
Hallgasd meg az új anyagot, légy boldog és kiegyensúlyozott! Talán ebben a zeném is segít majd:-)

(forrás: http://house.music.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése