2010. április 17., szombat

Érdekes összefonódások 3.: Solid Globe, Doppler Effect, Embrace és Classified Project

Mivel a legutóbb a Solid Globe életművét taglaltam, úgy gondoltam nem haszontalan, ha utánanézek a csapatot alkotó fiúk (Nic Vegter és Raz Nitzan), honnan is érkeztek a projektbe. Mondanom sem kell, hogy itt is érdekes összefonódásokra találtam, amiről mindenképp írni akartam. Szóval a SG egyik fele Nic Vegter (az első fotón) olyan projektekben ügyeskedett még, mint a Classified Project a Nickelson és az Infernal Machine. A Classified Project (2001-ig Mirko Van Dommelen-nel közösen, majd szólóban) a progosabb hangzású tranceben utazott, s olyan nagy dobásokat jegyeztek, mint a Resurrection (1998) és az Eyecatcher (2001) vagy a Solis - The dolphins (Classified Project rmx) (2001), amelyeket a nagyobb nevek (pl. Nick Warren és Tiesto is) előszeretettel pörgettek. Nagyjából ezt a hangzásvilágot hozta Nic Infernal Machine néven is, melyet Berry van Gardingen-nel közösen álmodtak meg. Egyetlen számuk igazi klubsikernek bizonyult, a Realistic (2000) egyenesen Paul Van Dyk lemezestáskájában landolt (a szám jogait meg is vásárolta Vandit), s igen sokáig tanyázott ott, mint a trance partik egyik igazi felpörgető hímnusza. Azt nem tudni, hogy Chris Liebing is beleszerelmesedett e az ominózus számba, vagy felkérésnek "engedelmeskedett", de tény, hogy jómaga is készített egy változatot, amit Adam Beyer a 2004-es Timewarp-on lejátszott a szettjében. No a Chris féle változat techno orientált volt, de azért érdekes, hogy őt is megihlette eme track. A Nickelson álnév alatt már termékenyebb volt Nic (Aquaphonic - Tiesto remixszel -, World of love, Yin, Black wood/Crystal water), itt inkább már a Solid Globe előörse köszön vissza, már több melódiával és érzelemmel.
Áttérve a duó másik alkotójához Raz Nitzan-hoz ő sem egy zöldfülű a szakmában. Olyan projectek fűződnek a nevéhez, mint a The Doppler Effect (Carol Lee, Peter Kriek, Ariaan Olieroock, Adrian Broekhuyse-zal közösen), a Dark Matter (Adrian Broekhuyse és Armin van Buuren együttműködésével) és az Embrace (Ferry Corsten-nel).
The Doppler Effect egy ötös közös, melyben Raz is ott figyel. 2007-ben kijött eddigi egyetlen számuk a Beauty hides in the deep, amelyet később az Armada lízingelt, s főleg a Blizzard és a John O'Callaghan remixével küldte hódító körútjára. Úgy néz ki Raz mestere az egyszámos sikeralteregó-knak. Dark Matter néven (Adrian és Armin segédletével) egy Van Buuren szám a Sound of goodbye remixe készült el, amit Arminunk pörgetett előszeretettel. Sőt válogatásalbámára a 10 years-re is ez a mix került fel. Szándékosan a végére hagytam a legfrissebb projektet az Embrace-t, amit Raz és Ferry Corsten közösen gründolt. A Flashover Recordings-on 2008-ban kijött szám tarolt a klubokban, főleg a Ferry féle mixe (volt az ASOT-ban, TATW-ban és Corsten's Countdown-ban stb.).
Úgy érzem eme példa is jó mutatja, hogy az egyszámos projektekkel is lehet hírnévre szert tenni, viszont ezt igazából csak a vájtfülű és érdeklődő kluberek értékelik igazán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...