1999-ben három jól ismert Art of Noise tag — Trevor Horn, Paul Morley és Anne Dudley — ismét összeállt, hogy elkészítsék és megjelentessék új albumukat. A felvételeken Lol Creme gitáros, a 10cc alapító tagja, Sally Bradshaw operaénekesnő, az old-school rapper MC Rakim, Donna Lewis popénekesnő, valamint narrátorként John Hurt, a neves színész működött közre. A The Seduction of Claude Debussy nemcsak a tagok egymáshoz, hanem a Zang Tuum Tumb kiadóhoz való visszatérését is jelezte. Néhányan félreértették a címet, úgy vélték, a zenekar a neves tizenkilencedik századi francia komponistának dedikálta a lemezt. Tévedtek, Claude Debussy neve itt inkább metafora; a művészé, a zenészé, az íróé és álmodozóé. Ahogy Paul Morley foglalta össze egy interjúban: "A magunk módján mindnyájan szerettük Debussyt, és felismertük, hogy érzelmileg, technikailag, zeneileg és teoretikusan mennyire fontos hatással volt a huszadik század zenéjére. Létre akartunk hozni valamit, ami összefoglalja, illetve reprezentálja a huszadik század zenéjének ívét, lendületét és erejét, s jó megoldásnak tűnt a huszadik századi zene alapító atyjai egyikének inspirációjára zenét készíteni. Az elmúlt negyven évben a legtöbb pop és rock holmira kizárólag a pop és a rock hatott, ami számunkra a pózok, riffek és klisék egyre apadó készletű tárházának tűnt. Debussy ötletei fellazították, felrázták a zenét, hatását megfigyelheted Duke Ellingtontól Brian Enoig, Miles Davistől a Cocteau Twinsig, Artie Shaw-tól az Airig." A nagylemez kevésbé kísérletező jellegű, mint a korai munkák, de érettebb hangzást képvisel. A klasszikus muzsika, a pop, a rap, a drum & bass elemeit komplett egységgé dolgozó hibridizációs technikájával – újabb paradoxon – mégiscsak a legelső dolgozatokra emlékezteti a hallgatót. A The Seduction of Claude Debussy bebizonyította, hogy a meglehetősen hosszúra nyúlt hallgatás ellenére a zenekar létezőbb, mint valaha. (forrás: wikipédia)
Nagyon sok pluszinfót nem tudok hozzáírni. Csak annyit, hogy nagyon érdekes egyveleg, amiből igencsak kevés forog közkézen manapság. Kellemes komolyzenei vízió áriákkal megdobva és breakbeat elemekkel ellenpontozva. Atom ütős. Kiemelekdő darabok: mind.Art Of Noise - The Seduction Of Claude Debussy
Label: ZTT
Ország: Egyesült Királyság
Megjelent: 1999
Stílus: Absztrakt, downtempo, easy listening, ambient, d'n'b
Tracklist:
1. Il Pleure (At The Turn Of The Century) (8:01)
2. Born On A Sunday (4:39)
3. Dreaming In Colour (6:41)
4. On Being Blue (4:57)
5. Continued In Colour (1:19)
6. Rapt: In The Evening Air (4:21)
7. Metaforce (3:44)
8. The Holy Egoism Of Genius (7:55)
9. La Flute De Pan (2:45)
10. Metaphor On The Floor (2:05)
11. Approximate Mood Swing No. 2 (2:10)
12. Pause (2:29)
13. Out Of The World (Version 138) (5:25)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése