Azt hiszem tényleg megnyithatnám az Aes Dana fan klubot a blogon, hiszen már nem ez az első Vincent Villuis studióalbum, amit véleményezve közszemlére bocsátok. Aki hallgatott már valaha is Aes Dana-t tudja miért visszatérő vendég a DZ-n: komplex zenei megoldásai, utólérhetetlen dallamai, a valóságra az utolsó momentumig hasonlító hangképei, sejtelmes zörejei, pulzáló basszusai messze felül emelik a napi ezerszám megjelenő kiadványok között. A sejtelmes című 'Season 5' a csendes francia úriember első studióalbuma Aes Dana-ként, azaz lecsekkolhatjuk honnan is indultunk 8 évvel ezelőtt. Bár azt mondják változni mindig kell Aes debütáló korongján nagyjából ugyanazt hozza (természetesen más és más változatokban) amivel manapság is hódít.
A 'Natti Natti' egzotikus tartalmat sejtet, a fülledt őserdei hangok annak rendje és módja szerint meg is érkeznek, még is a lágyan kibontakozó melódia és synth szőnyeg egy kiadós vízalatti merülést idéznek meg a számunkra. A 'Peripherics' folytatja a megkezdett ívet, némi pöszmögés után ismét kezdetét veszi az utazás, amely csak felejtehetlen magasságokat mutat nekünk. A 'Season 5' címadóként nem bánik csínján a simogató, ringató hanghatásokkal, persze a háttérben a zaklatottság is megjelenik egy kongaszóló formájában. Az 'Undertow' vérfrissítést hoz, mintha az eső áztatta leveleken lecsúszva hódítanánk meg a buja esőerdőt. A napsugár meg-megcsillan a kövér cseppeken, amelyek folytatják útjukat lefelé, a föld felé. A könyed csúszás félidőben kap kemény alapot, amely a föld szinén zajló zaklatott életet hivatott szimbolizálni. A 'Gatewick Vinyl Airport Delay' sem az a tipikus tetőbontó szerzemény, szépen lassan dolgozza meg az agytekervényeinket, a maga dallamos módján. A basszusjáték kifejezetten változatos. A 'Dew' dobok nélküli atmoszféraorgia, texturái tökéletes aláfestői lennének egy kalandfilmnek is. A 'Chrysalis' is a filmzenei vonalon halad, minden egyes hanghoz szabadon társíthatunk a képzeletünkből emlékképeket. Az 'Onset data'-ban előkerül egy csodálatos angyali, szakrális hang, amely spirituális töltetet ad az egész zenének. A 'Forest fishes' is a törzsies hangjátékra van kihegyezve, amire szépen rétegződnek a további keleties hanghatások, percussion-ök. Tökéletes mű ez is. A 'Suspended grounds' ideális levezetőnek bizonyul, csipogó, delay-ezett acidhangjai ügyesen bontják meg bennünk az "ezt a már mintha hallottam volna" érzést.
Összességében a korábbi Ultimae Records-os megjelenéshez ez a korong is megéri a pénzét. Minden ott van és úgy szól, ahogy kell. Csodálatos útitárs lehet egy céltalan délutánon gondolataink rendbetételéhez, a lelki békénk megtalálásához.
A 'Natti Natti' egzotikus tartalmat sejtet, a fülledt őserdei hangok annak rendje és módja szerint meg is érkeznek, még is a lágyan kibontakozó melódia és synth szőnyeg egy kiadós vízalatti merülést idéznek meg a számunkra. A 'Peripherics' folytatja a megkezdett ívet, némi pöszmögés után ismét kezdetét veszi az utazás, amely csak felejtehetlen magasságokat mutat nekünk. A 'Season 5' címadóként nem bánik csínján a simogató, ringató hanghatásokkal, persze a háttérben a zaklatottság is megjelenik egy kongaszóló formájában. Az 'Undertow' vérfrissítést hoz, mintha az eső áztatta leveleken lecsúszva hódítanánk meg a buja esőerdőt. A napsugár meg-megcsillan a kövér cseppeken, amelyek folytatják útjukat lefelé, a föld felé. A könyed csúszás félidőben kap kemény alapot, amely a föld szinén zajló zaklatott életet hivatott szimbolizálni. A 'Gatewick Vinyl Airport Delay' sem az a tipikus tetőbontó szerzemény, szépen lassan dolgozza meg az agytekervényeinket, a maga dallamos módján. A basszusjáték kifejezetten változatos. A 'Dew' dobok nélküli atmoszféraorgia, texturái tökéletes aláfestői lennének egy kalandfilmnek is. A 'Chrysalis' is a filmzenei vonalon halad, minden egyes hanghoz szabadon társíthatunk a képzeletünkből emlékképeket. Az 'Onset data'-ban előkerül egy csodálatos angyali, szakrális hang, amely spirituális töltetet ad az egész zenének. A 'Forest fishes' is a törzsies hangjátékra van kihegyezve, amire szépen rétegződnek a további keleties hanghatások, percussion-ök. Tökéletes mű ez is. A 'Suspended grounds' ideális levezetőnek bizonyul, csipogó, delay-ezett acidhangjai ügyesen bontják meg bennünk az "ezt a már mintha hallottam volna" érzést.
Összességében a korábbi Ultimae Records-os megjelenéshez ez a korong is megéri a pénzét. Minden ott van és úgy szól, ahogy kell. Csodálatos útitárs lehet egy céltalan délutánon gondolataink rendbetételéhez, a lelki békénk megtalálásához.
Aes Dana - Season 5
Label: Ultimae Records
Katalógus szám: INRE 007
Ország: Franciaország
Megjelent: 2002
Stílus: Goa, easy listening, downtempo
Producer: Vincent Villuis
Tracklist:
1. Natti Natti (7:40)
2. Peripherics (7:28)
3. Season 5 (9:01)
4. Undertow (7:06)
5. Gatewick Vinyl Airport delay (7:44)
6. Dew (Herbal version) (6:21)
7. Chrysalis (7:14)
8. Onset data (7:21)
9. Forest fishes (5:34)
10. Suspended grounds (5:43)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése