2010. április 16., péntek

Classic'S Gate: Age of Love - Age of love

Ötödik epizódunkkal 1990-be repülünk vissza Bruno Sanchioni és Giuseppe Chierchia ekkor hozta össze a korszak legnagyobb track-jét az 'Age of love'-ot (nem nem ezt nem a Scooter lőtte el elsőnek). Az egyszerű, de nagyszerű darab a mai napig dacol az idő vasfogával: sikeresen.

Attish szubjektív: Ha Robert Miles 'Children'-jére azt mondtam, hogy igazából beskatulyázhatatlan, akkor íme egy újabb klasszikus, amelyet nem lehet eldönteni, hogy mely kategóriába sorolható. Nagyon régi zene, a release 1990-es! Viszont jópár évnek el kellett teljen ahhoz, hogy igazán ismertté váljon. És hogy kinek vagy kiknek is jár a köszönhet? Nézzük meg kicsit tüzetessebben. Kilencvenben négy verziója jelent meg az 'Age Of Love'-nak, viszont két évet kellett várni ahhoz, hogy Jam El Mar & Marc Spoon a.k.a a Jam & Spoon duó hozzápiszkáljon, és ez meghozta az ismertséget. A két producer annyira átalakította ezt a zenét, hogy egy teljesen új dimenziót nyitott meg az elektronikus zenén belül. Én egy kicsit monotonnak tartom ezt a számot, de mégis van benne valami elbűvölő. Természetesen ennek a zenének is számos remixe létezik, amelyekről érdemes pár sort írni. Paul van Dyk is elkészítette a saját verzióját erre a számra (2000) , amely szerintem a legjobb lett a remixek közül! A Cosmic Gate Remix is nájszos lett, bár csakúgy mint a Jam & Spoon verzió, ez is kissé monoton hatást kelt.


Grey szubjektív: Anno igencsak rácuppantam a számítógépes „zeneszerzésre”. Ebben a társam a DOS-alapú FastTracker 2.0 volt. A program max 32 csatornát kezelt egyidejűleg, az effekteket szám és betűk keveredéséből álló kódokkal kellett igazgatni stb. Szóval elég kezdetleges volt a cucc, na de nem is ez a lényeg. Kaptam egy sample pakk-ot, amiben ott virított az 'Age of Love'-ból kivett női szaggatott kórushang. Akkor még nem tudtam miről is van szó, lányos zavaromban még az egyik számomba be is szerettem volna építeni, szerencsére nem tettem. Aztán idővel kiderült, honnan is származik a hangminta. Az 'Age of love' magán hordozza az adott kor jellemzőit: minimális hangszereléssel és trükközéssel éri el, hogy tökéletesnek érezzük azt amit hallunk. Számomra is a nonplusultra a Jam & Spoon remix, ami puha dobbal és éles cinnel indít, amit kiegészít egy könnyed groove. A közepén aztán jön a jól ismert kóruseffekt. Az éterben kering jópár remixe, számomra a legjobban a következő verziók tetszenek: Mr Sam vs Fred Baker rmx, Paul Van Dyk rmx, Cosmic Gate rmx, Marc et Claude remix.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése