2010. április 17., szombat

Josh Wink alkotások feldolgozva, meghámozva

Josh Wink nagy példaképem. Az eddig tőle megjelent zenék közül szinte mindegyiket előszeretettel hallgattam, és raktam rá az mp3-mamra, szinte nem is volt olyan nap, hogy nem hallgattam volna meg tőle valamit. Legutóbbi szerzői albuma, a When A Banana Was Just A Banana (mit mondjak, elég cifra nevet kapott) a hónap legjobb megjelenési között volt számontartva, valamint egyike volt a külföldön legtöbbet hallgatott albumoknak. A mester ezúttal kellemes meglepetéssel szolgált rajongóinak, ezzel is tiszteletét téve az idei évnek: a legjobb külföldi producereket kérte fel egy-egy darab remixelésére. Nos azt hiszem nem is csalódhatunk: hasonlóan az eredetihez, a remixalbum is sokféle stílust vonultat fel, ezzel is biztosítva a változatosságot, és a minőségi szórakoztatást.

Ugorjunk is neki: Jus' Right-tal indítunk, melynek Jimpster adott új köntöst. Már az eredeti is nagy kedvencem volt, ám ezzel a finom deep house körítéssel együtt még jobban szól. Szép munka! Kissé lecsúszott a mosolyom az Everybody To The Sun átiratánál. Slam szinte nem is csinált semmit az eredeti számmal, csupán átrendezett pár effektet, majd egy borzalmas kiállással nyomorította meg az egyébként élvezhető alapanyagot. Sokkal boldogabb nem lettem a Stay Out All Night-tal sem: Radio Slave remixében már egyáltalán nem érezhető a funky-beütés, mely az eredeti védjegye volt. Túl hosszú, monoton, lényegtelen. És hihetetlen, de a Counter Clock remixe sem vidított fel. Az eredetileg ritmikus, pulzáló techno-muzsikából egy erőltetett, élvezhetetlen valami lett a Chateau Flight jóvoltából. Ilyet egy alap hangszerkesztővel is össze lehet hozni. Aztán végre új meglepetés ért: a Hypnoslave-et hallhatjuk viszont a brit fenegyerek, Nic Fanciulli remixelésében. Bár itt is többségében köszönnek vissza az eredeti hangminták, a bassline és a kiállásba beillesztett dallam táncolható house-zenét alakít az eredeti számból. Haladjunk tovább az Airplane Electronique-el, az elkövető ezúttal Matthias Tanzmann volt: különösebb megrázkódtatás nem ért ugyan, ennek ellenére egy profin megszerkesztett, hallgatható house muzsikának lehetünk fültanúi. Jöjjön a Minimum 23: Agoria remixével megintcsak olyasmi érzésem támad, mint a Radio Slave-es cumónál: miért kellett ennyire elrontani, és túlcsicsázni ezt a számot??? Mondanivalóját tekintve semmi plusz, sőt talán még le is amortizálja az eredetit. A dallam sem illik az alaphoz, a ráúsztatott vokált hallva pedig olyan érzésem támad, mintha megakadt volna a lemez. Továbbhaladunk, és Martin Buttrich húz ki minket a mélyvízből: a Dolphin Smack átirata még jobbnak is mondható az eredetinél, nekem az túl hosszúnak és monotonnak tűnt, csak a vége fele keltett némi izgalmat. Ez a remix viszont biztos lábakat ad az eredeti tracknek: finom minimál alap, megfűszerezve pár Buttrich-féle effektel és dallammal. Buliba warm up-nak tökéletes. What Used To Be-vel utazgatunk tovább: Benny Rodrigues szintén jót tett az alap számmal és tüzes acid-electro keresztezéssel lep meg bennünket. Akárhanyadszorra hallgattam végig újra és újra az eredetit, az erőltetett bassline valahogy sehogysem tudott mosolyt csalni az arcomra, ám ez a remix elég ütősre sikeredett. Majd ismét a Jus' Right jön, a tracket ezúttal Dj Sneak öltöztette át. Az eredmény egy hathatós house zene, mely az eredeti verzióhoz és a Jimpster-féle remixhez hasonlóan szintén príma lett. Minimum 23 is visszatér: ezúttal D'Julz szedte ráncba a tracket. Habár ez sem váltott ki belőlem nagyobb sokkot, sokkal hallgathatóbb remixet kapunk, mint az Agoria-féle verzió. Lezárásként pedig jöjjön a Hypnoslave, az elkövetők ezúttal Pascal F.E.O.S és D. Diggler. Az alapot illetve nincs túlvariálva a dolog, viszont szépen úsznak be a dallamok és a különféle stringek, ennek eredménye egy sejtelmes, hipnotikus remix, mellyel együtt búcsút is veszünk az albumtól.

Sok minden nem fűznék hozzá ezúttal, talán csak annyit, hogy egy igen változatos, szórakoztató anyaggal van dolgunk, bár az erőlködés néhány helyen érezhető, hiszen az original már eleve profin lett megszerkesztve. Volt, aki mutatott fel némi pluszt, volt aki nem, és volt, aki a minőséget tekintve még csak a nyomdokaiba sem lépett az eredeti alkotásnak. Ennek ellenére az év első legjobb megjelenései közé sorolnám ezt az albumot, bár örülnék még egy remixpakknak :) 8/10

Josh Wink - When A Banana Was Just A Banana (Remixed & Peeled)

Kiadó: Ovum Recordings
Katalógus szám: OVM 9008-2

Ország: USA
Megjelent: 2010
Február 15
Stílus: House, Techno, Tech House, Deep House

Tracklist:
01. Jus' Right (Jimpster Remix)
02. Everybody To The Sun (Slam Paragraph Mix)
03. Stay Out All Night (Radio Slave Remix)
04. Counter Clock 319 (Chateau Flight Remix)
05. Hypnoslave (Nic Fanciulli Remix)
06. Airplane Electronique (Matthias Tanzmann Remix)
07. Minimum 23 (Agoria Remix)
08. Dolphin Smack (Martin Buttrich Remix)
09. What Used To Be Called Used To Be (Benny Rodrigues FATF No Drama-Mix)
10. Jus' Right (DJ Sneak Remix)
11. Minimum 23 (D'Julz Remix)
12. Hypnoslave (Pascal F.E.O.S & D. Diggler Remix)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...